קיץ יבש: הכירו את הפתרון המתקדם לטיפול בהזעה בבית השחי

(0)
לדרג

הזעת מתרחשת ללא קשר לתנאי מזג אוויר או לביצוע מאמץ גופני. למרבה המזל, קיים פתרון רפואי: כיום ניתן לטפל בקלות בריח ובכתמי ההזעה בבית השחי, באמצעות מכשיר ייחודי הפועל לנטרול בלוטות הזיעה באופן מקומי וקבוע. צרכנות רפואית

באופן טבעי ונורמלי, כולנו מזיעים. מנגנון ההזעה הינו חיוני, ומטרתו העיקרית היא לקרר ולצנן את הגוף. אולם, במקרים מסוימים ההזעה הופכת למטרד אמיתי, ופוגעת באופן משמעותי באיכות החיים.

מזיעים ללא קשר לתנאי מזג האוויר. צילום: שאטרסטוק

מהי "הזעת יתר"?

תופעה מטרידה זו מאפיינת כ 3 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית – נשים וגברים. מי שסובל ממנה, מזיע באופן שאינו מותאם בצורה מידתית לצרכי הגוף בפועל. אנשים הסובלים מהבעיה, מזיעים ללא קשר לתנאי מזג האוויר. הם יכולים להזיע גם אחרי מקלחת קרה וגם כאשר אינם מבצעים כל פעילות ספורטיבית. ההזעה עלולה להתבטא באזור בית השחי, בפנים, בגב, במפשעות ובכפות הידיים והרגליים.

מדוע זה קורה?

הגורמים להזעת יתר הם שונים ומגוונים, ביניהם: חוסר איזון הורמונלי, גנטיקה, לחץ נפשי, נטילת תרופות מסוימות, עודף משקל ועוד.

מהן ההשלכות למצב זה?

אנשים שסובלים מהזעת יתר, נאלצים להתמודד עם מצבים מביכים ומטרידים. הזעה מרובה גורמת להכתמת הבגדים ולרוב מלווה בריח עז. מצב זה מתאפיין בפגיעה בתפקוד היומיומי, באינטימיות ובביטחון האישי.

כמו כן, במקרים מסוימים, הזעה מרובה גורמת ללחות ולפגיעה בשלמות מרקם העור, דבר העלול לגרום לזיהומים חיידקים, ליבלות ויראליות ואפילו להופעת פטרת.

כיצד ניתן לטפל בהזעה בבית השחי?

עד היום, האלטרנטיבה הטיפולית במקרים כאלה, הייתה ניתוח שהתבצע בהרדמה כללית. במהלכו, בוצע חתך של העצב דרך בית השחי, במטרה למנוע את הגירוי העיצבי של בלוטות הזיעה. מעבר לצורך בניתוח בהרדמה כללית עם כל הסיכונים הכרוכים בו, הבעיה העיקרית בטיפול כזה, היא ה"הזעה המפצה" הנוצרת בעקבותיו. כלומר, מאחר שהטיפול אינו מתמקד אך ורק בבלוטות עצמן, הגוף מנתב את הזיעה למקומות אחרים עקב הפגיעה העצבית. חשוב לציין שטיפולים אחרים כגון תרופות ודאודורנטים יעילים רק באחוז קטן יחסית.

החדשות הטובות: כיום קיימות שיטות מתקדמות ואפקטיביות לטיפול בבעיה. למעשה, מקובל לטפל בהזעת היתר בשתי דרכים עיקריות. הראשונה שבהן היא באמצעות הזרקת בוטוליניום לאזור הבעייתי. מאחר שהבוטוליניום הוא למעשה רעלן הגורם לשיתוק הבלוטות, הוא מונע את כיווצן ואת הפרשת הזיעה. אולם, החיסרון המרכזי בטיפול שכזה, הוא משך ההשפעה שלו - כחצי שנה בלבד. בנוסף, מדובר בטיפול יקר – כאלפי שקלים, אותם נאלץ המטופל להוציא מכיסו.

מירה דריי: הדרך הקלה והאפקטיבית ביותר לטיפול בהזעת יתר

דרך נוספת, ידידותית ונוחה, היא לטפל בהזעת בבית השחי באמצעות מכשיר ה"מירה דריי". מדובר במכשיר בעל חיי מדף של  10 שנים, אשר זכה לאישור ה FDA האמריקאי עבור תוצאות ובטיחות. טיפול זה נעשה תחת אלחוש מקומי, באמצעות מתמר ש"יורה" גלים אלקטרומגנטים ממוקדים לתוך שכבת העור השטחית שבה נמצאות בלוטות הזעה, ההורסים את הבלוטות. המכשיר פותר את הבעיה, ומפחית כ - 82 אחוזים מהזיעה כבר בטיפול הראשון, וכ - 90 אחוזים בטיפול השני. כמו כן, הטיפול מפחית במידה משמעותית את בעיית הריח.

לכמה זמן הטיפול מחזיק? 

מביופסיות שנלקחו לאחר הטיפול באזור בית השחי, נמצא כי הבלוטות אינן מתחדשות, כך שהטיפול אמור להחזיק לתמיד.

האם המירה דיי הוא טיפול שכרוך בכאבים?

מאחר שהטיפול נעשה תחת אלחוש מקומי, הוא אינו כרוך בכאב או בסבל.

למי זה מתאים?

הטיפול באמצעות ה"מירה דיי" מומלץ בייחוד עבור אנשים הסובלים מהזעת יתר, אך גם עבור מי שמעוניין לשפר את איכות החיים ולצמצם באופן משמעותי את מידת ההזעה בבית השחי. למעשה, אנשי עסקים ובעלי תפקידים שונים שמורגלים בעמידה מול קהל, החוששים ממראה עיגולי הזיעה האופייני על גבי החולצה, מהווים חלק ניכר מקהל המטופלים במכשיר.

לשפר את איכות החיים ולצמצם באופן משמעותי את מידת ההזעה בבית השחי. צילום: שאטרסטוק

למי הוא אינו מתאים?

הטיפול אינו מתאים לאנשים עם עודף משקל (בעלי BMI מעל 30), ולא לאנשים הסובלים מזיהום מקומי פעיל, או לאנשים בעלי קוצבי לב (או מכשור דומה אחר).

לסיכום: הזעת יתר הינה תופעה מטרידה המאפיינת כ 3 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית. כיום ניתן לטפל בבעיה באופן נוח ופשוט, באמצעות מתמר מכשיר  ייחודי – מכשיר ה"מירה דריי", אשר בניגוד לאופציות טיפוליות ישנות יותר, הוא אינו כרוך בהליך כירורגי או בסיכונים.

ד"ר מוני פרידמן הוא מומחה לכירורגיה כללית, העוסק ברפואה אסתטית ובמכשירי לייזר. מחלוצי המטפלים במירה-דריי בישראל

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום