עיסוי רקמות תאילנדי לאורח חיים בריא ומאוזן

(0)
לדרג
תוכן מקודם

עיסוי רקמות תאילנדי ידוע בכל העולם: ישראלים רבים נחשפו לסגולות שלו במהלך חופשה בתאילנד וממשיכים ליהנות ממנו גם בישראל. העיסוי מגביר את הגמישות, מפחית לחץ, עוזר לשחרר רעלים ומשפר את היציבה. צרכנות רפואית

עיסוי וטיפול גוף
077-2318647 (מספר מקשר)

עיסוי תאילנדי מסורתי הוא שיטת ריפוי עתיקה, המשלבת אקופסורה רחבה וממוקדת, גירוי ומניפולציה של קווי אנרגיה המכונים סן, בסיוע תנוחות יוגה. בתאילנד, העיסוי הוא חלק מאורח החיים. התאילנדים מקפידים על עיסוי בכל הזדמנות, כדי לשמור על בריאות פיזית ונפשית.

המעסה משתמשת בכפות הידיים ובאגודלים. צילום: שאטרסטוק

מה ההבדל בין העיסוי התאילנדי המסורתי לבין העיסוי המערבי?

העיסוי התאילנדי המסורתי שונה מאוד מהמערבי, מכיוון שבעיסוי לעיתים רחוקות משתמשים בשמנים או קרמים והמטופל נשאר לבוש במהלך הטיפול.

העיסוי התאילנדי אינטנסיבי ועמוק, ובמהלכו המעסה משתמשת בכפות הידיים ובאגודלים, בזרועות ובמרפקים וגם בברכיים ובכפות רגליים, כדי ליצור מעין ריקוד על גוף המטופל. לעומת העיסוי השוודי שבעיקר מפנק, העיסוי התאילנדי מתחיל בחימום ובמשיחת הגוף במשחות מיוחדות, כדי לחמם את השרירים ואת האזור בו נעשה העיסוי. לאחר מכן, מספיגים את האזור בשמן שקדים.

המעסה מותחת כל שריר וגיד, עם כיוון זרימת הדם, כדי לשחרר רעלים, דלקות וחסימות. עיסוי הרקמות אינו כולל רק הפעלת לחיצות, אלא גם כיפופים שמותחים את השריר ומגמישים את המפרקים. עיסוי רקמות עמוק כולל גם מקלות מיוחדים, בעזרתם המעסה מגיעה עד לרקמות הפנימיות. לאחר העיסוי, יש תחושה מדהימה של רגיעה ואופוריה, בעיקר בגלל שחרור המתח בגוף, ובגלל הרעלים שמשתחררים לדם ויוצאים מהגוף.

העיסוי יכול להיות מאוד אינטנסיבי, אך אפשר להתאים רמת האינטנסיביות להעדפות של המטופלים: מעיסוי רקמות נעים, עד לדרגת עיסוי תאילנדי מסורתי ללא שמנים, שכולל הליכה של המעסה על גוף המטופלים. ככל שעוברים יותר עיסויים, המעסה תעבור לטכניקות יותר מתקדמות, שמצריכות גוף גמיש יותר. הטיפול נעשה על מזרון או מיטה, וכולל את כל הגוף, מכף רגל עד ראש.

מהן השפעות העיסוי?

עיסוי רקמות תאילנדי מגביר את הגמישות, עוזר להפחתת לחץ, משחרר רעלים ומתח בשרירים, משפר את היציבה, משפר את טונוס השרירים ומגביר את ניידות המפרקים. העיסוי מביא לאיזון האיברים הפנימיים ואיזון האנרגיה הפנימית. המטופלים חווים תחושה נפלאה של רגיעה עמוקה והתחדשות גופנית ונפשית.

לאילו תופעות בריאותיות יכול הטיפול לסייע?​

העיסוי יכול לסייע בהפחתת לחץ עודף ובהפחתת התופעות הנלוות ללחץ, לטיפול בכאבי גב תחתון, צוואר וכתף, טיפול בכתף קפואה, כאבי ברכיים, כאבי עקבים, עייפות שרירים, יציבה לקויה, נוקשות במפרקים, תסמונת התעלה הקרפלית, כאבי ראש חוזרים, נדודי שינה, טראומה רגשית והערכה עצמית נמוכה.

תופעות רפואיות שונות וכאבים מציקים. צילום: שאטרסטוק

למי מתאים העיסוי?

העיסוי יכול להתאים לכולם: אנשים שרוצים לכלול עיסוי גוף כחלק מאורח החיים שלהם, לצד אנשים הסובלים מתופעות רפואיות שונות וכאבים מציקים.

העיסוי אינו מתאים לחולי סוכרת בלתי מאוזנים או לנשים בהריון מתקדם. מי שעבר ניתוח פולשני או התקף לב בחצי שנה אחרונה, או סובל ממחלות רקע שונות - מומלץ להתייעץ עם רופא לפני ההחלטה על עיסוי.

לסיכום: עיסוי רקמות תאילנדי הוא עיסוי אינטנסיבי, המותאם להעדפת המטופלים. העיסוי יכול לסייע בטיפול בבעיות פיזיות רבות, בהפחתת כאבים ובשיפור התחושה הכללית. מומלץ לשלב את עיסוי הרקמות התאילנדי כחלק משגרת החיים.

פורנפאן רקפאן, מעסה תאילנדית ובעלים של קותאי, ספא תאילנדי.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום