רפלקסולוגיה דרך הקרקפת: הכל מתחיל בראש

(3)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים ממיגרנות, כאבי גב, חוסר איזון הורמונלי או אסתמה? רפלקסולוגיה דרך הקרקפת היא שיטת טיפול חדשנית, המבוססת על רפלקסולוגיה קלאסית, אוסטאופתיה ודיקור. תוכלו להרגיש הקלה כבר לאחר הטיפול הראשון

נטורופת
09-8358585

שיטת הרפלקסולוגיה דרך הקרקפת (Cranio Reflection Technique YO-CRT) שפותחה ע"י הח"מ, מיישמת את עקרונות הרפלקסולוגיה הקלאסית, על מיפוי ההשתקפות של איברי הגוף על גבי הגולגולת.

לוחצים, מעסים ו/או מחממים את הנקודה המקושרת לאזור הפגוע בגוף. צילום: שאטרסטוק

עיקרון הרפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטה עתיקת יומין, לאבחון ולטיפול בבעיות גוף ונפש שונות, המבוססת על התפיסה כי איברי הגוף משתקפים באיברי הקצה (כגון: כפות הרגליים וכפות ידיים) וכי יש ביניהם קשר הדוק והדדי: כאשר יש פגיעה כלשהי באחד מאיברי הגוף, היא תשתקף מצד אחד באזור המקושר אליו באיבר הקצה; ומצד שני - לחיצה/עיסוי של אותה נקודה באיבר הקצה, יוצרת גירוי של אותו איבר, ובכך משפיעה ומטפלת באיבר הפגוע המקושר אליו.

במהלך הטיפול הרפלקסולוגי, לוחצים, מעסים ו/או מחממים את הנקודה המקושרת לאזור/לאיבר הפגוע בגוף. הגירוי המכוון מזרז את התהליכים הפנימיים הטבעיים, ובכך מסייע לאזן בין מערכות הגוף השונות (הומאוסטזיס).

מהי רפלקסולוגיה דרך הקרקפת?

שיטת YO-CRT פותחה מתוך הבנה כי בדומה לכפות הרגליים והידיים, הגולגולת היא איבר הקצה הקרוב ביותר לקליפת המוח, דרכה עוברת מערכת העצבים המרכזית. לכן, מיפוי המפה הרפלקסולוגית על גבי הגולגולת מאפשר ליצור גירוי ישיר של איבר המטרה ולהביא לתוצאות יעילות וטובות יותר.

הגולגולת קרובה לקליפת המוח, דרכה עוברת מערכת העצבים התחושתית, ומשדרת מהמוח לכל התאים בגוף. גירוי של קליפת המוח (באמצעות לחיצות ממוקדות על גבי הגולגולת) מייצר דחף חשמלי שמעורר בקצות העצבים (מערכת ההולכה הסינופטית) תהליכים כימיים שונים, שמשפיעים ישירות על פעולת המוח. זו גם הסיבה שעיסוי הקרקפת ואפילו חפיפה מעניקים תחושה נעימה ומרגיעה.

לצורך מיפוי הגוף על גבי הגולגולת, ויצירת מפה מפורטת שניתן לחלק לכל אחת משבע מערכות הגוף השונות, התבסס הח"מ על שלוש שיטות שונות: רפלקסולוגיה קלאסית, אוסטאופתיה (שיטת טיפול במפרקים, פרקים ועצמות) ודיקור.

אופן הטיפול

בדומה לטיפולי רפלקסולוגיה בכפות הרגליים או בכפות הידיים, גם ברפלקסולוגיה דרך הקרקפת, האבחון מתבצע במבט ובמגע, שדרכו ניתן לזהות אזורים בולטים, אזורים שבהם יש דופק גבוה/נמוך מהרגיל, טמפרטורה גבוהה וכו'.

לאחר האבחון ומציאת הנקודות הספציפיות שבהן יש לטפל, מבצעים את העיסוי הרפלקסולוגי, בהתאם למצב הרפואי של המטופל, לבעיות שבהן רוצים לטפל ולפרוטוקול של השיטה.

משך הטיפול בין 20 דקות לחצי שעה. רוב המטופלים חשים בהבדל כבר במהלך הדקות הראשונות של הטיפול.

להשגת תוצאות מיטביות, בעיקר במצבים שבהם יש פתולוגיה של כאבים בעמוד שדרה, אסתמה וכו', מומלץ לבצע סדרת טיפולים חד-שבועיים; ולאחר מכן, לשמר את המצב באמצעות טיפול פעם בחודש.

טיפול במגרנות. צילום: שאטרסטוק

מהן הבעיות הרפואיות שרפלקסולוגיה דרך הקרקפת יעילה בטיפול בהן?

שיטת הרפלקסולוגיה דרך הקרקפת יעילה לאבחון ולטיפול בפתולוגיות מסוגים שונים, ובהן: מיגרנות, כאבים בעמוד השדרה, דלקות, דלקת ריאות, אסתמה, ADHD, בעיות זיכרון, הפרעות קשב, חוסר איזון הורמונלי, חסרים הורמונליים, השמנת יתר ועוד.

 

למי מתאים הטיפול?

באופן עקרוני, טיפול הרפלקסולוגיה דרך הקרקפת מתאים לכולם, אך חשוב מאוד לבצע אותו בהתאם לאינדיקציה אישית. כך, למשל: יש נקודות ספציפיות שבהן אסור לגעת אצל נשים בהריון או חולי סוכרת; במקרים אחרים, יש נקודות שעליהן יש ללחוץ בעדינות ו/או לחילופין בעוצמה חזקה יותר.

חשוב לדעת כי בעקבות הטיפול יש לעיתים ירידה בלחץ הדם, אך לא מדובר בירידה מסוכנת או בנפילה של לחץ דם. לחץ הדם מתאזן חזרה לאחר מספר טיפולים.

מי יכול לטפל בשיטה זו?

בשיטה זו יכולים להשתמש מטפלים רפואיים ופארא-רפואיים, שעברו את קורס ההכשרה הייעודי (חמישה מפגשים של חמש שעות כל אחד).

לסיכום: רפלקסולוגיה דרך הקרקפת היא שיטת טיפול יעילה מאוד, שאת תוצאותיה ניתן לחוש כבר במהלך הטיפול הראשון.

 

יוסי ראובן, D.O ו- N.D, נטורופת, אוסטאופת ומנהל המרכז הישראלי לרפואה טבעית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום