זה לא חלום: כך תוכלי לחזור לגזרה לאחר ההיריון

(10)
לדרג

ההיריון והלידה הם תהליכים חיוניים, אשר לרוב משפיעים באופן ניכר על מראה הגוף, ובעיקר על אזור הבטן והשדיים. אם עברת לידה ואת חולמת לחזור לגזרה, כדאי שתכירי את "מאמי מייקאובר" – תהליך כירורגי פשוט ויעיל, המותאם בייחוד עבור נשים אחרי לידה

ההיריון וגם הלידה שבאה בעקבותיו, הם תהליכים פיזיולוגיים חיוניים, שבזכותם נוצרים חיים חדשים. ואולם, תהליכים אלה כרוכים בשינויים פיזיולוגיים, שבין היתר משפיעים גם על מבנה הגוף של האישה. עם הלידות, וככל שהזמן עובר, המבנה האלסטי של השרירים באזור הבטן, האגן והירכיים נעשה רפוי יותר, מה שמוביל למראה פחות מוצק וחטוב, לעודפי עור, לצניחה ולהתרוקנות השדיים וגם לבליטה באזור הבטן שמסרבת להעלם. גורמים רבים יכולים להשפיע על העניין, ביניהם: גנטיקה, מספר הלידות שהאישה עברה, "איכות" העור, השינויים ההורמונליים הטבעיים, הגיל ואף סוג הלידה.

החדשות הטובות: כיום ניתן לחזור לגזרה בקלות, באמצעות תהליך "מאמי מייקאובר", המיועד לנשים שעברו לידות ומעוניינות בכך. התהליך כולל ניתוח למתיחת בטן וניתוח חזה. במקרים מסוימים, תתבצע "מתיחת בטן היקפית", שמיועדת לטפל גם בצידי האגן, באזור הגב וכן להסיר עודפי עור בירכיים ובאגן".

רצון לחזור לגוף חטוב כפי שהיה לפני ההריונות. צילום: שאטרסטוק

מהי הסיבה העיקרית לבחור בפרוצדורה כזאת?

המטרה הראשית היא הרצון לחזור לגוף חטוב כפי שהיה לפני ההריונות, ואף יפה מכך. מטרה נוספת, ולא פחות חשובה היא לשפר את התפקוד הפיזיולוגי של הגוף, שנובע בעיקר עקב התרחקות שרירי הבטן, העלולה לפגוע ביציבה ואף להחמיר את רפיון שרירי רצפת האגן. בפועל, מצב כזה עלול לגרום לאישה לסבול מכאבי גב, מדחיפות במתן שתן ועוד. את כל אלה ניתן לפתור באמצעות התהליך הכירורגי.

מעבר לכך, מאחר ששרירי הבטן משפיעים בין היתר על תנועתיות המעי, חשוב לציין שבמקרים רבים פתרון כירורגי, מאפשר לא רק לשפר את המראה האסתטי של דופן הבטן אלא גם את תפקודה, מה שמשפיע גם על תפקוד המעיים. למעשה, מטופלות רבות מדווחות על שיפור ניכר בתופעות כמו עצירות או נפיחות בטנית, לאחר שעברו ניתוח לתיקון שרירי הבטן.

למי מתאים התהליך?

לנשים שילדו בעבר אשר אינן מעוניינות בהריונות נוספים, וכמובן שגם לנשים שחוו הריונות מרובי עוברים, הסובלות מנזקים אסתטיים ותפקודיים.

כמה זמן אורך התהליך?

בין שעתיים לשלוש.

היכן ניתן לבצע תהליך כזה?

במרכז לניתוחים אסתטיים.

אילו הכנות נדרשות בטרם ביצוע התהליך?

ראשית, חשוב לאפשר לגוף לחזור ל"עצמו" - למצב של משקל תקין. לפיכך, רצוי שנשים המתכננות לבצע דיאטות במטרה להשיל ממשקלן, ימתינו עד להשגת היעד הרצוי בטרם ההחלטה לעבור את תהליך "מאמי מייק אובר". בנוסף, חשוב לבצע בדיקות דם, כדי לאבחן מצבים הדורשים טיפול בטרם תחילת התהליך. אנמיה למשל, היא מצב העלול לגרום לחולשה לאחר הניתוח ולכן מוטב למנוע אותה מראש.

דרישה חיונית נוספת היא להימנע מעישון. הסיבה היא שניקוטין הנמצא בכלי הדם עלול לגרום להתכווצותם, וכך לפגיעה באספקת הדם החיונית לרקמת העור. חשוב להבין כי המטרה הראשית העומדת מאחורי דרישות אלה, היא להפחית את הסיכון לסיבוכים, ולאפשר למטופלת ליהנות מתוצאות מספקות ומתקופת החלמה טובה ויעילה.

מהו זמן התאוששות הממוצע?

כשבועיים. במהלך תקופה זאת המטופלת נדרשת להרבות במנוחה ובשתייה. אורך ההחלמה המדויק תלוי בהיקף הניתוח וכמובן גם במצב הבריאותי של המטופלת.

למשך כמה זמן התוצאות נשמרות?

ניתן ליהנות מתוצאות הניתוח למשך שנים רבות, בהנחה שמקפידים על אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית קבועה ודיאטה מאוזנת.

 

האם קיימות השלכות רפואיות או אסתטיות לתהליך מהסוג הזה?

ניתוח למתיחת בטן כרוך בהותרת צלקת בשיפולי הבטן, סביב הטבור. עם זאת, חשוב לציין כי באמצעות עזרים טכניים שונים כגון לייזר, כיום ניתן לטשטש את הצלקת ולשפר את מרקמה.

 

לרוב לא ניתן לתקן את הנזקים באמצעות ספורט בלבד ונדרשת התערבות כירורגית. צילום: שאטרסטוק

האם ספורט יכול להוות אלטרנטיבה לטיפול כירורגי? 

ככלל, פעילות גופנית בהחלט מומלצת לכל אישה המעוניינת לשמור על אורח חיים בריא. אולם, במצב שבו קיימים עודפי עור בעקבות הריונות, או כאשר מתרחשת "הפרדות בטנית" (מצב הגורם להתרחקותם של שרירי הבטן), לרוב לא ניתן לתקן את הנזקים באמצעות ספורט בלבד ונדרשת התערבות כירורגית.

לסיכום: ניתוח מאמי מייקאובר הוא תהליך שכיח ובטוח, המסייע בעיצוב הגוף לאחר הלידות, וכן בשיפור תפקודי הגוף. הוא מומלץ לכל אישה המעוניינת לחזור לגוף מוצק וחטוב ולתפקוד אידאלי.

ד"ר טלי פרידמן היא כירורגית פלסטית בכירה

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors

 

 

 

 

 

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום