הידרומסאז': כוח הריפוי של המים

(13)
לדרג
תוכן מקודם

כולנו מכירים את האפקט המרגיע והמפנק שיש לזרימת מים חמים במקלחת. מתברר כי שיטה טיפולית איכותית מבוססת על שימוש בזרימת מים חמים. אחרי סדרת טיפולים בשיטת הידרומסאז', תרגישו הרבה יותר טוב. צרכנות רפואית

הידרותרפיסט
053-4450459 (מספר מקשר)

הידרומסאז' היא שיטת טיפול ידועה ברוסיה ובגרמניה, המשתמשת בכוח הריפוי של המים, למגוון בעיות רפואיות. היתרון הבולט של השיטה הוא טיפול נטול כאבים, מרגיע ומותאם אישית לכל מטופל. כך, אם אתם סובלים מבעיות אורתופדיות, בעיות דם ולימפה, או מעוניינים בהעלמת צלוליטיס, הרזיה או שיפור מראה העור - הידרוסאז' יכול להיות הפתרון המתאים, ללא תרופות וללא תופעות לוואי. בכתבה זו נסקור את יתרונות השיטה.

גם לטיפולים קוסמטיים. צילום: שאטרסטוק

מה מקור שיטת הידרומסאז'?

הידרומסאז' התפתח בגרמניה, בתחילת המאה הקודמת, כאשר החלו לבחון כיצד טיפולים במים משפיעים על גוף האדם. מחקרים מצאו כי קצב ההחלמה של אנשים שטופלו מתחת למים היה מהיר יותר. מאז, הפכה הידרומסאז' לשיטת טיפול מקובלת ופופולרית בגרמניה וברוסיה. עם הזמן, הפכה לשיטת טיפול מוכרת, לכל דבר ועניין.

באילו בעיות ניתן לטפל באמצעות הידרומסאז'?

הידרומסאז' מטפל במגוון רחב מאוד של בעיות, בעזרת שיפור זרימת הדם בגוף: בעיות אורתופדיות, בעיות דם ולימפה, חיזוק המערכת החיסונית, חיזוק מערכת העיכול, איחוי פצעים בעור וכאבים שונים. ניתן גם לטפל בבעיות נפשיות הנגרמות מסטרס (דיכאון וחרדות). זאת, מכיוון שלטיפול השפעה מרגיעה מאוד.

עם הזמן, התחילו להשתמש בשיטת הידרומסאז' גם לטיפולים קוסמטיים, כגון: העלמת צלוליטיס, חידוש העור, שיפור מראה העור ומניעת עודפי עור, כתוצאה מהרזייה. בנוסף, מסייע הטיפול לניקוי רעלים והרזייה. הטיפול גורם למראה יותר ספורטיבי ואסוף.

איך מבוצע הטיפול?

הטיפול נעשה בתוך אמבטיית מים פושרים או חמים, לפי העדפת המטופלים, עם צינור מים בלחץ חזק. המטפל עובר עם הצינור על גוף האדם, בנקודות מסוימות מכף רגל ועד הצוואר. הטיפול נמשך כחצי שעה והוא ממוקד ואינטנסיבי. הטיפולים בתוך המים נטולי כאב. המים מכניסים את הגוף לרוגע ושלווה והאדם מרגיש כאילו חזר לרחם. התחושה של מקום מוגן ורגוע הופכת את הטיפול ליותר אפקטיבי, מאחר שהאדם רפוי והשפעת המים חודרת עמוק יותר.

כמה טיפולים נדרשים?

מספר הטיפולים נקבע לפי חומרת המצב. כך, לדוגמה: טיפול בצלוליטיס כולל ארבע רמות. טיפול ברמה ראשונה יכלול טיפולים ספורים, בעוד שלטיפול ברמה ארבע יידרשו 20 טיפולים.

מהו תהליך הטיפול?

אנשים מגיעים למרכז טיפולים ועוברים אבחון על פי מסמכים רפואיים, הכוללים בדיקות כלליות, בדיקות דם וכל מסמך אחר שמעיד על מצבם הרפואי. בנוסף, המטפלים מבצעים בדיקות, כדי לקבוע את רמת החומרה של הבעיה ואת מקורה.

כך, לדוגמה: אם מטופל מתלונן על כאבים בברכיים, המטפל יבדוק מה המקור לכאבים ומה חומרת המצב. בהתאם לבדיקות, ייקבע קצב הטיפול. הטיפולים מאוד אינדיבידואליים. אדם לא יקבל את אותו הטיפול שקיבל האדם שלפניו, גם אם נראה שמדובר באותה בעיה.

לאחר האבחון, מתחילים בטיפול הידרומסאז'. אנו משלבים גם טיפול בארומתרפיה, ומוסיפים לאמבט שמנים איכותיים מאוד שמתאימים לטיפול. כך, לדוגמה: שמנים אנטי דלקתיים, שמנים נגד כאבים, שמנים לשיפור זרימת הדם וכו'.

ניתן לשלב את הטיפול בהידרומסאז' עם מגוון עיסויים ועם סאונה אינפרה אדומה, שיכולה לסייע בתהליך הרזייה וניקוי רעלים, וגם מתאימה לטיפול בילדים, מכיוון שניתן להתאים את הטמפרטורה ולבחור בטמפרטורות נמוכות יותר.

גם פסיטו סאונה - סאונה בחבית, בשעה שהראש נותר בחוץ - בשילוב צמחי מרפא, יכולה לסייע בטיפול בבעיות שרירים ובעיות נשימה, בעזרת אדי מים וצמחי מרפא.

מי יכולים לטפל בהידרומסאז'?

המטפלים עוברים קורס בהידרומסאז' ברוסיה או בגרמניה והם מקצועיים ומנוסים.

הטיפול אינו מתאים לנשים בהריון. צילום: שאטרסטוק

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לילדים מגיל 10 ומעלה ולמבוגרים בכל גיל. הטיפול אינו מתאים לנשים בהריון, אנשים שסובלים מדימומים פנימיים, או שבר שעדיין לא התאחה. הטיפול יכול להתאים במיוחד לאנשים הזקוקים לפיזיותרפיה.

לסיכום: הידרומסאז' הוא טיפול מקובל ופופולארי בעולם, העשוי לסייע בכל בעיה שמקורה בזרימת הדם בגוף. אנשים רבים הסובלים מבעיות רפואיות ומכאבים, עלולים לסבול גם מבעיות שמקורן במתח, כגון: חרדות ודיכאון. הידרומסאז' מסייע גם בהרגעת מתחים, מאחר שהטיפול בסביבת מים יוצר אווירה בטוחה ומרגיעה.

קסניה טבקין, נטורופטית, ארומתרפיסטית, מעסה בכירה, תזונאית הוליסטית, בעלת אקווה ספא ישראל.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום