חצבת: לאילו מדינות פורסמה אזהרה מסע?

(0)
לדרג

מתכננים נסיעה לחו"ל? שימו לב: משרד הבריאות מפרסם עבור ציבור הנוסעים הישראלי אזהרת מסע לחמש מדינות בהן תועד שיעור גבוה של תחלואה בחצבת

מאת: מערכת zap doctors

לאחרונה מתרחשת התפרצות עולמית של מחלת החצבת, כולל במדינות שלרוב נקיות מחצבת, כמו ישראל. אחת הסיבות לכך היא הירידה בשיעורי ההתחסנות בחלק מהמדינות.

מקרי התחלואה בחצבת מופיעים בעיקר בקרב ילדים שאינם מחוסנים (בישראל – למעלה מ-70 אחוז מהמקרים הם בילדים).

בהתאם לכך, פרסם היום משרד הבריאות מספר הנחיות לציבור:

אוכלוסיית הילדים נמצאת בעדיפות עליונה לחיסון - כל הילדים צריכים להתחסן במנה הראשונה בגיל 12 חודשים ומנה שניה בכתה א'. חשוב כי ילדים שלא חוסנו עד היום ימהרו להתחסן.

אוכלוסיית המבוגרים – על פי נתוני משרד הבריאות, מעל 85% מהמבוגרים מוגנים מפני חצבת, בין אם כי קיבלו חיסון ובין אם כי נחשפו למחלה בעבר, ועל כן אין דחיפות במתן חיסון.

טסים לחו"ל? ציבור הנוסעים לאחת המדינות המפורטות להלן, נדרש להקפיד באופן מיוחד על היותם מחוסנים נגד חצבת טרם נסיעתם ליעדים אלו:

  • אוקראינה
  • גיאורגיה
  • מדגסקר
  • אלבניה
  • ליבריה

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, מדינות אלה הן בעלות שיעורי התחלואה הגבוהים ביותר ועל כן משרד הבריאות ממליץ למתכננים לנסוע למדינות אלה לשקול שנית אם מדובר בנסיעה נחוצה.

החיסון לחצבת יינתן בתשלום במרפאות מטיילים ובמרפאות הנוסעים לחו"ל (מרפאות של משרד הבריאות, מרפאות קופות החולים ומרפאות פרטיות).

כל הילדים צריכים להתחסן במנה הראשונה בגיל 12 חודשים ומנה שניה בכתה א'. צילום: שאטרסטוק

איך תדעו אם אתם מחוסנים?

ככלל, בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות, מומלץ לכל אדם שנולד לאחר שנת 1957, לקבל שתי מנות חיסון נגד חצבת.

  1. מבוגרים שנולדו החל משנת 1978 ואילך: נכללו בתכנית חיסון של שתי מנות נגד חצבת ולכן הם נחשבים מחוסנים.
  2. מבוגרים שנולדו בין השנים 1957-1977: לפי נתוני משרד הבריאות 85% לפחות מהם מוגנים כנגד חצבת בעקבות חיסון או תחלואה טבעית במחלה.

אם אתם לא בטוחים שאתם מחוסנים, ניתן בחלק מקופות החולים (בתיאום מראש) לבצע באופן פרטי בדיקת נוגדנים פרטנית.

למידע נוסף על בהלת החצבת לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום