בקרוב: ביקור בית מאחות טיפת חלב

(4)
לדרג

החל מחודש מאי הקרוב יושק שירות חדש של משרד הבריאות במסגרתו יבקרו אחיות "טיפת חלב" בביתן של אימהות חדשות כדי לסייע ולייעץ על הטיפול בתינוק. הפיילוט הראשון של התוכנית יתקיים במחוז חיפה ולאחר מכן יורחב לכל חלקי הארץ

מאת: מערכת zap doctors

אתמול (2.4) חשפו בכירי משרד הבריאות את התכניות העתידיות לגבי מערך טיפות חלב, אחת מהן היא תכנית המכונה 1,000 הימים הראשונים בחייו של תינוק, שמטרתה לשדרג משמעותית את השירות הניתן ליולדות בישראל. במסגרת התוכנית, יושק החל מחודש מאי הקרוב שירות חדש של ביקורי בית על ידי אחיות טיפת חלב בביתן של אימהות טריות. השירות יפעל תחילה במחוז חיפה ולאחר מכן יורחב לאזורים נוספים.

היעד הוא שתוך שנה כל האימהות של התינוקות הראשונים תקבלנה ביקורי בית. צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי: "האתגרים בהורות החדשה יותר ויותר מורכבים וצריך להמציא את השירות של טיפות החלב מחדש שיכלול יותר שעות טיפול, שיהיה פתוח אחה"צ ובימי שישי, שיכלול יותר שירותים, כמו ייעוץ שינה ותזונה ולכלול ביקורי בית בילד הראשון. אנחנו מחוייבים לשירות ואחד הדגשים שלנו לממשלה החדשה זה תגבור משאבים וכוח אדם למערך שירות טיפות החלב."

פרופ׳ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הוסיף כי: "תחנות טיפת החלב הן לב העניין. אנחנו צריכים לחזק אותן. בלב השירות עומדות אחיות, והמפגש האנושי בין ההורים לבין האחיות הוא תמצית העניין. בראשון למאי אנחנו מתחילים את הסנונית הראשונה במחוז חיפה, כאשר היעד הוא שתוך שנה כל האימהות של התינוקות הראשונים תקבלנה ביקורי בית. מדובר בסיירת של אחיות שתפקידן יהיה מוקדש לביקורי בית."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום