פוטונה: מכשיר לייזר חדשני רב שימושי לטיפולים רפואיים ואסתטיים

(2)
לדרג
תוכן מקודם

הלבנת שיניים, טיפול בנחירות, העלמת נימי דם, מיצוק עור הפנים חידוש רקמת המזודרם וטיפולים אסתטיים רבים מתבצעים כיום ברמת דיוק גבוהה ביותר, באמצעות מכשיר הלייזר החדשני פוטונה (Fotona) המוביל בבטיחות וברמת הדיוק. צרכנות רפואית

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2311241 (מספר מקשר)

בעשורים האחרונים, נכנסה טכנולוגיית הלייזר לשימוש בטיפולים רפואיים ואסתטיים כאחד. עם זאת, רק מעט מכשירים שנמצאים בשוק הם אכן מכשירי לייזר המאפשרים לבצע באמצעותם מגוון רחב של טיפולים, בצורה מדויקת ובטוחה, כפי שניתן לבצע במכשיר הלייזר פוטונה (Fotona).

מעבר לדיוק וליעילות הרבה של מכשירי הפוטונה הטיפול ניתן לביצוע בעזרת מיכשורים הממזערים את הרגישות לטיפול. כגון: קירור ואלחוש.

הלבנת השיניים ללא חמצון שכבת האמייל של השן. צילום: שאטרסטוק

מהם הטיפולים שניתן לבצע עם מכשיר הלייזר?

הלייזר היא מערכת, המבוססת על תדר גל אנרגטי שמבצע פעולה על משטח או בתוך משטח ביולוגי.

במכשיר הפוטונה יש שני סוגי לייזר (Er:YAG ו-Nd:YAG) המשלימים זה את זה ומאפשרים למערכת לתפקד באופן רב תכליתי, מדויק ויעיל.

הטכנולוגיה החדישה מאפשרת לעשות במכשיר הלייזר מעל 50 שימושים רפואיים, אסתטיים, דנטליים על רקמות קשות ורכות. במגוון הטיפולים השונים ניתן להשיג תוצאות נהדרות כגון: הלבנת שיניים, העלמת נימי דם, מיצוק עור החיך וטיפול בנחירות (דום נשימה בשינה), טיפול באקנה חי, מיצוק עור הפנים, טיפול בנגעים וסקולריים, טיפול בפטרת, העלמת צלקות וצלקות אקנה, העלמת פיגמנטציה, הסרת קעקועים, טיפולים דנטליים, כירורגיה ועוד'.

הלבנת שיניים

כיום, הלייזר מאפשר טיפול להלבנת השיניים ללא חמצון שכבת האמייל של השן. בניגוד לשיטות הלבנת השיניים האחרות הקיימות בשוק, בהן משתמשים לרוב במלבין שפוגע בשכבת האמייל של השן (השכבה המגינה על השן) - הלבנת שיניים באמצעות פוטונה אינה הורסת את האמייל.

איך הטיפול פועל?

הטיפול (באמצעות הלייזר) מבוסס על השילוב בין קרן הלייזר המדויקת  לג'ל הייעודי, אותו מורחים על השיניים (שאינו מבוסס על מלבין הבליץ' שפוגע באמייל; באנגלית: Bleach - חומר מלבין). קרן הלייזר מחממת את הג'ל בצורה מבוקרת וגורמת לו להתאדות, תוך שהוא "יונק" אליו את כל כתמי הפיגמנט מהשיניים. כך, בזכות הטכנולוגיה החדשנית והמדויקת, ניתן להלבין את השיניים בצורה יעילה. מבלי לגרום נזק לאמייל הטבעי של השן וללא כאב (גם לסובלים מרגישות בשיניים). התוצאות מחזיקות מעמד לטווח ארוך, בדרך כלל כשנה.

טיפול בנחירות

מרבית האנשים הנוחרים במהלך השינה מתלוננים בעיקר על כך שהנחירות מפריעות לסביבה הקרובה שלהם (בדרך כלל בן/ת הזוג), אך אינם מודעים לכך שהם למעשה סובלים מדום נשימה בשינה וכי הנחירות הן רק הסימפטום לבעיה חמורה יותר.

עם השנים, כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי של הגוף, חלה התדלדלות וצניחה גם של החך הרך (בחלל הפה). במהלך השינה, השרירים רפויים וצניחת החך חוסמת את מעבר האוויר התקין דרך קנה הנשימה. צליל הנחירה נגרם כתוצאה מהתנועה של הענבל, כאשר האוויר מתקשה לעבור, או עובר במהירות פתאומית רבה מדי.

דום נשימה בשינה הוא בעיה רפואית המחייבת טיפול, מאחר שהפסקת הנשימה במהלך הלילה פוגעת בהזרמת החמצן למוח, מה שגורם ליקיצות קצרות ומהירות, שפוגעות משמעותית באיכות השינה; וכתוצאה מכך, פוגעות גם באיכות החיים ואף עלולות לגרום לבעיות רפואיות שונות. מכיוון שמדובר בבעיה שמקורה בהתדלדלות של החיך הרך, אי טיפול עלול להוביל להתדרדרות המצב.

טיפול באמצעות לייזר

מרפאות השינה המתקדמות ביותר משתמשות בטכנולוגיית Smooth של מכשיר הפוטונה, לצורך מיצוק החיך הרך, באמצעות קרני לייזר מדויקות מאוד במקבץ שיגורי קרן הלייזר, שנשלחות מהמכשיר לכיוון החיך מושגת תוצאה של מיצוק עור החיך ברמת הרקמות העמוקות, מזעור הרקמה הדלה ופתיחה של מעברי הנשימה. דבר המסייע בזרימת האוויר במהלך השינה.

הטיפול נמשך כרבע שעה (בד"כ יש צורך בסדרה הנמשכת 4-3 טיפולים) ואינו כואב. דרכי הנשימה נפתחים כבר במהלך הטיפול הראשון. אך יש צורך בחזרה על הטיפול היות ומיצוק העור מושג לאחר המפגש השלישי. חשוב להדגיש כי טיפול הלייזר הוא חלק ממכלול הטיפול השלם, שמחייב לטפל בדום נשימה בשינה וזאת באמצעות מכשור דנטלי נשלף וסד.

שינויים תזונתיים, בדיקות במעבדת שינה ושימוש בסד שינה ייעודי ישפרו את איכות השינה ולכן מומלץ לבצע את הטיפול במרפאה שמעניקה את מכלול הטיפולים תחת קורת גג אחת, כפי שמציעה מרפאת רוזס קליניקס.

העלמת נימי דם

נימי דם מופיעים בקרב חלק גדול מאוד מהאוכלוסייה, בעיקר ברגליים ו/או בפנים (בדרך כלל בצידי האף). למרבה הצער, לא רבים מודעים לכך שבניגוד לוורידים בולטים, בהם ניתן לטפל רק באמצעות זריקות, ניתן להעלים את נימי הדם באמצעות טיפול לייזר. רוב מכשירי הלייזר אמנם מסוגלים לטפל ביעילות בנימים בעלי קוטר גדול יחסית, אך גם בתחום זה נושא מכשיר הפוטונה בשורה של ממש: טיפול יעיל גם בנימי דם דקים (אדומים וכחולים).

כיצד פועל הטיפול?

מכשיר פוטונה מבוסס על טכנולוגיה ייחודית, רשומה כפטנט, המהווה טכנולוגיה אידיאלית לטיפול גם בנימי דם קטנים. המכשיר משדר קרן לייזר מדויקת מאוד, באורך גל ארוך (1,064 ננו מטר) אל האזור הספציפי בו יש לטפל. הגל הארוך עובר את שכבת המזודרם, מאתר את ההמוגלובין מתחת לעור, "מכריש" ואוטם את כלי הדם.

בניגוד למכשירי הלייזר האחרים הקיימים בשוק, שבהם פרופיל הקרן אינו חלק - ולכן כל פולס שנשלח מייצר חום רב, העלול להקשות על השליטה בחום ואף לגרום לכוויות ו/או צלקות - מכשיר הפוטונה מייצר קרן שטוחה, שמחממת את כל הנקודות באופן שווה, מותאם לאותו נים. יתרון משמעותי נוסף שיש למכשיר הפוטונה, על פני מכשירי הלייזר האחרים, הוא העובדה שהמכשיר מכייל את עצמו באופן אוטומטי מספר פעמים בשנייה, לעומת מכשירי הלייזר האחרים, המחייבים כיול ידני לאחר כל רבע שעה של שימוש.

למרבה הצער, חלק גדול מהמטפלים אינם מקפידים לבצע את הכיול בזמן (בעיקר מכיוון שהכיול הידני דורש  הפסקת העבודה ומאריך את משך הטיפול). לכן, תוצאות הטיפול אינן מיטביות והמטופלים נדרשים לחזור על הטיפול שוב ושוב.

הכיול האוטומטי התדיר של מכשיר הפוטונה מבטיח שכל פולס שיוצא מהמכשיר, ישלח את הקרן בדיוק כפי שהגדיר הרופא המטפל (ממש ברמות המיקרוסקופיות ביותר). כתוצאה מכך, התוצאות טובות יותר. לרוב, נדרש בין טיפול אחד לשניים לאזור הפנים וסדרת טיפולים קצרה לאזור הרגליים.

 מיצוק וביו-מודולציה. צילום: שאטרסטוק

מיצוק הפנים

למכשיר הפוטונה יש לייזר באורך גל ספציפי (1,064 ננו מטר) שמיועד להגיע לרקמות עמוקות יותר, מבלי לפגוע במעטפת העור, מה שמאפשר מיצוק אפקטיבי של עור הפנים.

החום שמוקרן לרקמות העמוקות ע"י קרן הלייזר יוצר שינוי של המערך הפנימי: החום מכווץ את הרקמה הפנימית, וכתוצאה מכך הרקמה החיצונית מתכווצת בהתאמה (בדומה לטכנולוגיה שבה משתמשים לטיפול בנחירות). בנוסף לכך, למכשיר הפוטונה ישנה ידית מיוחדת (ג'נובה) המעודדת יצירת תאים והחדרת אנרגיה ברמה התאית. כך, למעשה, מתקבל אפקט כפול - חיצוני ופנימי.

במקביל: הלייזר מבצע מיצוק וביו-מודולציה (חידוש) ברקמות העמוקות; והידית (ג'נובה) מבצעת ביו-מודולציה בתאים העליונים בשכבת הדרמיס.

לסיכום: טכנולוגיית הלייזר של פוטונה מאפשרת לטפל במגוון רחב של בעיות, בצורה מדויקת ויעילה מאוד. אין ספק כי היא מהווה חידוש משמעותי בתחום טיפולי הלייזר.

 

ד"ר אלכסנדר דניאלוב הוא DMD  מהמובילים והמתקדמים בארץ בתחום הלייזר, כעת בלימודי תואר מאסטר בלייזר של LA&HA. עוסק באסתטיקה רפואית ובעלים של מרפאת רוזס קליניק.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום