טיפולי שיניים מסובסדים לפנסיונרים וניצולי שואה

(2)
לדרג
תוכן מקודם

האם אתם או מישהו מהקרובים לכם סובלים מבעיות שיניים בגיל השלישי? למרבה הצער, במקרים רבים מטופלים מתקשים לממן את עלות הטיפול. יש לנו חדשות טובות: משרד הרווחה, משרד הבריאות ועמותות שונות, מעניקים טיפולי שיניים מסובסדים

טיפולי שיניים
050-7566399

העלייה בתוחלת החיים הביאה לכך שרבים מבני הגיל השלישי מבקשים לבצע טיפולי שיניים, שיאפשרו להם - מעבר לפן האסתטי - ליהנות מאיכות חיים גבוהה ומהאפשרות ללעוס את האוכל בנוחות וללא סבל. עם זאת, למרבה הצער, קשישים רבים בישראל חיים בדוחק ונאלצים, בשל מצבם הכלכלי, לוותר על טיפולי שיניים.

בעניין זה, חשוב לדעת כי משרד הרווחה, משרד הבריאות ועמותות שונות (כגון: קרן הידידות וקרן רש"י) מעניקים לאזרחים ותיקים, ניצולי שואה ונכים, טיפולי שיניים במחירים מסובסדים במרפאות שנמצאות בהסכם.

טיפולי שיניים בגיל השלישי

קשישים רבים, בעיקר קשישים שהשיניים שלהם לא טופלו באופן קבוע, נוטים לסבול בעיקר מחסר שיניים שגורם במקרים רבים לבעיות נוספות, כגון: תחושת חוסר נוחות, כתוצאה משיניים תותבות שאינן "יושבות" היטב, נסיגת חניכיים, איבוד עצם, פצעים חוזרים ונשנים (בגלל השיניים התותבות) ועוד. כדי לשפר את איכות חייהם, רוב טיפולי השיניים באוכלוסייה זו כוללים התקנת שיניים תותבות, שיהיו יציבות, גם במקרים שבהם אין מספיק עצם.

נוטים לסבול בעיקר מחסר שיניים. צילום: שאטרסטוק

שיניים תותבות חלקיות

במקרים שבהם עדיין יש בפה חלק מהשיניים, עושים לרוב תותבת חלקית. באמצעות ווים ייעודיים, התותבת החלקית "מתיישבת" למעשה על השיניים הקיימות, או על שני שתלים דנטליים שממקמים בקצוות. בכך, מקבעים את התותבת בצורה קלה ופשוטה יחסית.

ייצוב תותבת מלאה

במקרים שבהם כלל אין שיניים והתותבת הקיימת אינה יושבת היטב - ולכן זזה ויוצרת תחושה בלתי נוחה - מבצעים בדרך כלל מספר שתלים דנטליים, ועליהם מחברים באמצעות קליפים ייעודיים, מעין גשר של מספר שיניים תותבות. מכיוון שהשיניים התותבות מחוברות לשתלים שמקובעים בפה, הן יציבות ואינן זזות בעת לעיסה ו/או דיבור.

תותבת שלמה

תותבת שלמה נדרשת במקרים שבהם כלל אין שיניים בפה. אם למטופל יש מספיק שטח חניכיים, ניתן למקם את התותבת גם ללא שתלים, אך אם אין כלל רכס, משתילים בדרך כלל מספר שתלים דנטליים ועליהם מרכיבים את התותבת.

לכל האזרחים הוותיקים מגיעות זכויות שונות בטיפולי שיניים. צילום: שאטרסטוק 

כיצד ניתן לקבל סבסוד לטיפולי שיניים?

כאמור, לכל האזרחים הוותיקים מגיעות זכויות שונות בטיפולי שיניים (ובכלל). אזרחים ותיקים נזקקים וניצולי שואה, שידם אינה משגת לקבל טיפולי שיניים, יכולים לפנות לעובדת הסוציאלית בלשכת הרווחה הקרובה למקום מגוריהם ולקבל ממנה הסבר על הזכויות והסבסוד שהם יכולים לקבל משירותי הרווחה ומהגופים השונים.

לסיכום: טיפולי שיניים בגיל השלישי חשובים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינת איכות החיים. לכן, חשוב לא להזניח את הטיפולים. יש לדעת כי המדינה מסייעת בעניין זה גם לאלה שידם אינה משגת.

מרפאת יוליה דנטל עם רופאי שיניים בעלי וותק של 20 שנה, נמצאת בהסכם טיפולי שיניים מסובסדים לאזרחים ותיקים וניצולי שואה.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום