יש לכם ילדים? זה ממש לא אומר שאתם צריכים לשכוח מסקס

(0)
לדרג
תוכן מקודם

המחסור החמור בשעות שינה, קשיי ההנקה והעייפות המצטברת, הם אמנם קשיים טבעיים ומוכרים בקרב הורים לילדים בחודשיהם הראשונים. הבעיה: כל אלה עלולים להשפיע על חיי הזוגיות, וכתוצאה מכך גם על חיי המין ותדירותם. הנה מה שתוכלו לעשות כדי לשפר את המצב

סקסולוגית ויועצת מינית
077-9977185 (מספר מקשר)

ילדים זה שמחה. על כך יעידו מיליארדי הורים ברחבי העולם. אבל, ילדים הם גם עסקת חבילה: ביחד עם רגעי האושר העילאי, הגאווה, והחיוכים הממיסים, הם מביאים עמם גם קשיים, לבטים והתמודדויות חדשות. במקרים רבים, שינוי הסטטוס המשפחתי עשוי לטלטל את הקרקע הזוגית היציבה והמוכרת. וכשזו מתערערת, היא משפיעה באופן ישיר גם על חיי המין, שלעיתים יוצאים "לחופשת לידה" משל עצמם. מיד ננסה להבין למה זה קורה, ובעיקר מה אפשר לעשות כדי לשפר את העניין.

מחסור חמור בשעות השינה. צילום: שאטרסטוק

עד כמה זה שכיח?

ובכן, מדובר בבעיה שכיחה ביותר, המאפיינת בעיקר הורים לילדים קטנים בחודשיהם הראשונים. למעשה, כל תינוק חדש שמצטרף למשפחה מפר את האיזון המשפחתי באופן מסוים. בתחילת חייו, הוא זקוק למלוא תשומת הלב ההורית, לטיפול וליחס חם. מנגד, זוג ההורים שעד כה היה רגיל לישון בלילה, לאכול טוב וגם לבלות זמן משותף ביחד, נאלץ להתמודד עם מצבים שונים ומאתגרים במיוחד. המחסור החמור בשעות השינה, קשיי ההנקה והעייפות המצטברת הם אמנם קשיים טבעיים ומוכרים, אך הם בהחלט יכולים להשפיע על חיי הזוגיות, וכתוצאה מכך גם על חיי המין כמובן.

למעשה, זוגות רבים מופתעים מעצם השינוי. מחקרים מראים כי יותר מ-70 אחוז מהזוגות מדווחים על ירידה משמעותית במידת שביעות רצונם מהתקשורת ומיחסי המין עם בני זוגם בחודשים הראשונים שלאחר הלידה. במקביל, הם מדווחים גם על שינויים נוספים כמו למשל שיבוש בשעות הפנאי ובעיות בחלוקת התפקידים.

מה עושים?

לפני שאתם ניגשים לפתור את הבעיה, חשוב שתשאלו את עצמכם האם היא בכלל קיימת. במילים אחרות: לא תמיד מה שמתאים לזוג אחד יתאים לזוג אחר, וכל עוד אתם אינכם מוטרדים מהנושא, אין באמת סיבה לדאגה.

בהנחה שהנושא אכן מעסיק ומטריד אתכם, חשוב שתבינו שלעיתים, שינוי בדפוס התנהגות יועיל לשיפור טיב ביחסים, וכתוצאה מכך גם ישפר את התחום המיני. כך למשל, בן זוג שנאלץ לספוג ביקורת רבה, או רגיל להטחת האשמות לגבי תפקודו כבן זוג או כהורה, יתקשה לחוות הנאה ולתפקד רגיל בין הסדינים. שיחה ושינוי דפוסי היחסים יוכל לסייע רבות בנושא.

 

והנה כמה טיפים יעילים נוספים שיסייעו לכם להתמודד טוב יותר עם העניין:

מתכוננים מראש:

חשוב להיות מודעים לשינויים הצפויים, להתכונן אליהם וללמוד את הדרכים לשמירה על הקשר הזוגי והעשרתו. כמובן שאיכות הקשר הזוגי הבסיסית, הטמפרמנט של התינוק ורמת הציפיות ההדדיות עשויים להשפיע לרעה או לטובה על הנושא. אפשר לומר שהתקשורת בין בני הזוג ומידת הנכונות שלהם להשקיע בטיפוח הקשר הזוגי, הם כלי מפתח עיקרי לשיפור המצב.

מקבלים באהבה את השינויים:                                                                                              

חשוב לקבל בהבנה את העובדה שלידה מביאה איתה שינויים רבים. בין היתר, האישה עוברת שינויים פיזיולוגיים, מצבי רוח משתנים ולעיתים גם "בייבי בלוז" (דכאון אחר לידה). כל אלה עשויים להשפיע גם על החשק המיני. החדשות הטובות הן שמדובר במצב שלרוב חולף לאחר מספר חודשים.

ובהזדמנות הנה טיפ עבורכן, הנשים: אחרי הלידה הגוף וגם הנפש שלכן זקוקים למנוחה. ליתר דיוק, נדרשים בדרך כלל 6 שבועות עד שהגוף יחלים לגמרי. חוסר חשק לסקס, כאבים ועייפות הם בהחלט סיבות הגיוניות שבעטין תימנעו או תפחיתו את תדירות יחסי המין. קחו את הזמן, נסו לנוח ולקבל עזרה ככל שתוכלו.

לגבי העניין הפיזי - כשתרגישו מספיק חזקות, תוכלו להתחיל לתרגל את שרירי האגן שנחלשו במהלך הלידה. תרגילים אלה יסייעו לחזק את האזור, לצמצם את האפשרות לבריחת שתן האופיינית לאחר לידה וגם ישפרו את חיי המין, ברגע שתהיו מוכנות לחזור לעניינים. פילאטיס למשל, הוא סוג אימון מצוין לטובת המטרה.

מדברים:                                                                                                                                  

לא רק נשים עשויות לחוות קשיים. גם גברים שלפתע נאלצים להתמודד עם פגיעה בשעות שינה, עם חוסר תפקוד מיטבי בעבודה ועם ריבים מסביב לשעון, יכולים לחוש פגיעה בצורך המיני שלהם. גם במקרה הזה, חשוב לדבר על העניין, ובעיקר להיות  מודעים לכך שמדובר בתהליך טבעי שלרוב חולף. תקשורת ותמיכה זוגית הדדית הן כלי חיוני ביותר לצורך העניין.

לוקחים את העניינים לידיים:

הורים רבים סבורים כי העובדה שיש להם ילדים מהווה סיבה או תירוץ לפגיעה בחיי המין ומשלימים עם העניין. חשוב שתבינו: אתם אלה שקובעים את סדר העדיפויות שלכם ואתם אלה שמנהלים אותו. אם החלטתם שכרגע אתם מניחים בצד את חיי המין, זה בסדר גמור, אבל זה גם בהחלט לא אומר שההחלטה הזאת לא יכולה להשתנות בהמשך בהתאם לרצונותיכם.

גשו לטיפול זוגי או מיני:

טיפול זוגי, יוכל לסייע לגשר על פערים בתפיסה ההורית ובין אישית, וגם יסייעו לפתור בעיות המתעוררות בחדר המיטות. למעשה, לפעמים די בפגישה אחת או שתיים כדי ליהנות משיפור ניכר.

לשנות את התפיסות לגבי החיים המיניים. צילום: שאטרסטוק

מה עושים כשהנושא מטריד רק אחד מבני הזוג?

במקרה כזה, ההמלצה היא שרק בן הזוג המוטרד יפנה לטיפול. נכון, אמנם לא מדובר בתהליך אידאלי, אך פעמים רבות ברגע שאחד מבני הזוג עובר שינוי, הוא מצליח לנהל את חיי הזוגיות שלו בצורה טובה יותר, מה שיכול להשפיע גם על טיב היחסים המיניים.

לסיכום: לידת תינוק חדש מערערת את המאזן הזוגי והמשפחתי, וכך משפיעה לעיתים גם על חיי המין.  למרות זאת, חשוב לזכור שכל מעבר או משבר כזה בחיים, מאפשר לנו לגייס כוחות מחודשים וליצור את עצמנו מחדש, כזוג תקשורתי יותר, ואולי גם לשנות את התפיסות שלנו לגבי היחסים המיניים, ולהתאים אותן לשלב הנוכחי בחיים.

אפרת מנור היא מטפלת מינית מוסמכת, עובדת סוציאלית ומדריכה בטיפול מיני

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום