טיפולי שיניים באמצעות מיקרוסקופ דנטלי

(1)
לדרג
תוכן מקודם

טיפול שיניים מחייב דיוק מקסימלי מצד הרופא. מיקרוסקופ דנטלי מאפשר הגדלה עד פי 35, ההופכת את הטיפול למדויק יותר. התוצאות - הרפואיות והאסתטיות - הרבה יותר מוצלחות. חשוב לוודא כי לרופא השיניים יש ניסיון בשימוש במיקרוסקופ דנטלי

רופא שיניים ,מומחה לרפואת הפה
077-2311087 (מספר מקשר)

חלל הפה הוא אזור קטן ומוגבל ולכן העין האנושית אינה יכולה לראות בכל המקרים את כל הפרטים הקטנים המצויים בחלל הפה. כניסת המיקרוסקופ הטיפולי-כירורגי לתחום רפואת השיניים שינתה את התמונה. באמצעות המיקרוסקופ החדשני, יכול רופא השיניים לראות בצורה מוגדלת וברורה את האזור ולבצע את הטיפול בצורה מדויקת יותר.

 

המיקרוסקופ מגדיל את אזור העבודה עד פי 35. צילום: שאטרסטוק

מהו מיקרוסקופ לטיפולי שיניים (מיקרוסקופ דנטלי)?

מיקרוסקופ לטיפולי שיניים הוא מעין משקפת, שמגדילה את התמונה פי 35 ומכוונת אל האזור הרצוי. בתחילה, השתמשו במיקרוסקופ הטיפולי-כירורגי בעיקר לניתוחים כירורגיים שדורשים דיוק רב, כגון: ניתוחים נוירולוגיים, ניתוחי אף אוזן גרון וניתוחי עיניים. לפני מספר עשורים, הבינו את היתרונות הרבים של המכשיר גם עבור טיפולי שיניים.

מהם יתרונות טיפול שיניים באמצעות מיקרוסקופ?

העובדה שהמיקרוסקופ מגדיל, כאמור, את אזור העבודה עד פי 35, מאפשרת לרופא השיניים לראות טוב יותר את האזור כולו ולהבחין בפרטים קטנים, שסביר שלא ניתן היה להבחין בהם בדרך רגילה. כך, הטיפול מתבצע בצורה יותר מדויקת. כך, למשל, בזמן טיפול שורש/חידוש של טיפול שורש - לא תמיד ניתן לראות את מפתחי תעלות השורש. בעזרת המיקרוסקופ, ניתן לראות את רמת הניקיון האזור בתום הטיפול וכך למנוע סיבוכים בהמשך ולהגדיל את סיכויי הצלחת הטיפול.

בנוסף, ההגדלה של המקום באמצעות המיקרוסקופ מאפשרת לבצע פרוצדורות מורכבות בשיטת זעיר-פולשני. וכך להפחית את הכאב הפוסט-אופרטיבי ולסייע לזירוז ההחלמה.

לאילו טיפולים משמש המיקרוסקופ הדנטלי?

השימוש במיקרוסקופ הדנטלי אפקטיבי למגוון רחב של טיפולי שיניים:

אנדודונטיה (טיפולי שורש) - שורשי השיניים מעוגנים בתעלות צרות וקטנות מאוד. טיפול שורש דורש ניקוי טוב של אותן תעלות. ההגדלה באמצעות המיקרוסקופ מאפשרת לראות טוב יותר את התעלות - וכך לנקות אותן טוב יותר ולהגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

כירורגיה אנדודונטלית (אפיסקטומי) - טיפול אפיסקטומי הוא הליך כירורגי זעיר שאותו מבצעים דרך חתך קטן בחניכיים, לצורך טיפולי בחוד שורש בשיניים שעברו בעבר טיפול שורש וקיים צורך בסילוק גורם מזהם מהאזור. במהלכו קוטמים את קצה השורש, מנקים את האזור, מסלקים את הדלקת סביב השורש וסותמים את חוד השורש. זהו הליך מורכב. השימוש במיקרוסקופ הדנטלי על ידי רופא שיניים בעל ניסיון בתחום, מאפשר לבצע אותו בצורה מדויקת ויסודית, דרך חתך זעיר בלבד.

ניתוחי חניכיים (ניתוחים פריודונטליים) - המיקרוסקופ הדנטלי יעיל מאוד גם לצורך ביצוע ניתוחי חניכיים שונים, לרבות השתלות חניכיים, השתלות עצם, ניתוחים רגנרטיביים וטיפולים מורכבים אחרים, מאחר שהוא מאפשר לבצע את הניתוחים בצורה מדויקת ותוצאה פרדיקטבילית.

השתלות שיניים - המיקרוסקופ הדנטלי מאפשר לבצע גם השתלות שיניים (כגון: שתלים ו/או השתלות מיידיות) בצורה אפקטיבית יותר, הן מבחינת החתכים הזעירים שמזרזים את משך הריפוי של האזור לאחר הניתוח והן מבחינת הסריקה הטובה יותר של האזור, המאפשרת ניקוי טוב יותר של האזור הניתוח ומגדילה את סיכויי ההישרדות של השתל.

טיפולי שיקום הפה - יעילותו הרבה של המיקרוסקופ הדנטלי אינה מסתכמת בתחום כירורגיית חלל הפה. השימוש בו מהווה יתרון עצום, גם כאשר מדובר בתוצאה האסתטית של הטיפולים השיקומיים.

טיפולי שיניים אסתטיים - תחום של אסתטיקת חלל הפה התפתח מאוד בשנים האחרונות וגם בו יש למיקרוסקופ הדנטלי יתרון גדול, באשר לטיב התוצאה, מאחר שככל שרמת הדיוק בשלב ההכנה תהיה גבוהה יותר, כך התוצאות האסתטיות יהיו יפות וטובות יותר. כך, למשל, המיקרוסקופ מאפשר להכין את השיניים האחוריות בצורה מדויקת יותר לצורך ביצוע מילואות אסטטיות לשיניים אחוריות, בנוסף, ניתן להכין את השיניים הקידמיות בצורה חלקה יותר ומדויקת יותר לצורך הדבקת ציפויים אסטטיים לשיניים הקדמיות וכו'.

 

השימוש במיקרוסקופ הדנטלי אפקטיבי למגוון רחב של טיפולי שיניים. צילום: שאטרסטוק

לסיכום: לשימוש במיקרוסקופ דנטלי יש יתרונות רבים, הן מבחינת הטיפול עצמו והן מבחינת התוצאה. הראייה הטובה, הדיוק והקטנת ההליך הכירורגי - מגדילים את סיכויי ההצלחה של הטיפול, מביאים לתוצאה אסתטית טובה משמעותית ומהווים פתרון לטווח זמן יותר ארוך לכן, מומלץ לבחור ברופא שיניים שמשתמש במיקרוסקופ דנטלי. עם זאת, העבודה עם מיקרוסקופ דנטלי דורשת מיומנות מיוחדת. לכן, חשוב לבדוק כמה ניסיון יש לרופא ובאילו סוגי טיפולים הוא מתמצא.

ד"ר יולי גולדמן הוא מומחה ברפואת הפה.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום