חגיגות הסילבסטר: ממה חשוב להיזהר?

(0)
לדרג

הלילה יתקיימו ברחבי הארץ חגיגות השנה האזרחית החדשה, שיצוינו בלא מעט מסיבות גדולות וצפופות ובהרבה אלכוהול. מה יכול לקרות כתוצאה מצריכה מופרזת של אלכוהול? על מה חשוב להקפיד בזמן בילוי במסיבה?

מאת: מערכת zap doctors

מדי שנה בליל הסילבסטר מוזעקים צוותי מד"א לטפל במקרים חירום רבים, בהם: צריכת יתר של אלכוהול, תאונות דרכים, מקרי פציעות כתוצאה מאלימות ואירועים נוספים. לקראת האירועים הרבים הצפויים הערב ברחבי הארץ, קבלו כמה דגשי בטיחות חשובים לשמירה עם שלומכם וביטחונכם:

צריכה מופרזת של אלכוהול יכולה לגרום להרעלה ואף למוות. צילום: שאטרסטוק

שימו לב לכמויות האלכוהול

צריכת אלכוהול מופרזת, עלולה לגרום להרעלה ואף למוות במקרים מסוימים. מחקרים מוכיחים ששתיית אלכוהול עלולה לגרום להפעלת אלימות של השותה כלפי סביבתו. כמו כן, נהיגה, רכיבה על אופניים או על כל כלי ממונע אחר תחת השפעת אלכוהול היא אסורה ומסכנת את החיים של הנהג וסביבתו.

הסיכונים הפיזיולוגיים הכרוכים בשתיית אלכוהול, כוללים: השתטות, בלבול, אובדן זיכרון, שיקול דעת לקוי, פגיעה חמורה בקואורדינציה ועייפות מוגברת. במקרים חמורים, עלול המשתכר להיכנס למצב של תרדמת ואף לדום נשימה ומוות.

הורים לילדים? לא לשכוח כי ילדים מתחת לגיל 18 אינם צורכים אלכוהול.

מה לעשות במצב חירום כתוצאה משתיית אלכוהול?

יש להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב וכו'. אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, יש להתחיל מיד בפעולות החייאה ולהזעיק את מד"א. במידה והנפגע מקיא, יש להטות אותו על צדו. אין לתת לנפגע לשתות, מכיוון שבשל אובדן הרפלקסים הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק.

 

אל תשאירו משקאות ללא השגחה

משרד הבריאות הפיץ היום (31.12) מכתב למנהלי בתי החולים ומנהלי האגפים הרפואיים בקופות החולים אודות הבדיקות הנדרשות במקרים בהם עלה חשד לשימוש בחומרים מסוכנים, כגון סם אונס או חומרים פסיכואקטיביים אחרים, בהקשר של תקיפה מינית. כמו כן, משטרת ישראל תחלק הערב 20,000 ערכות איתור לסמי אונס במוקדי הבילוי על מנת לאתר שימוש בסמים אלו.

איך נזהרים מפני סימום משקה?

אחריות אישית היא הדרך היחידה! יש להימנע מהשארת כוסות שתייה או בקבוקי משקה פתוחים ללא השגחה במסיבות, מחשש שמא יוכנסו אליהם חומרים כימיים, דוגמת סמים מסוגים שונים, כדורי מרץ ועוד.

אם שותים לא נוהגים!

נהיגה לאחר שתיית אלכוהול היא אסורה ומסוכנת, ולכן רגע לפני היציאה למסיבות הסילבסטר יש להקפיד למנות אדם שישמש כנהג תורן, כך שמי שיהיה על ההגה לא ישתה כלל ולא יסכן את חייהם של הנוסעים. במידה ולא נקבע נהג תורן או שהנהג התורן בסופו של דבר שתה, רצוי לנסוע הביתה בתחבורה ציבורית או במונית.

 

היזהרו מצריכת יתר של סמים

מספיקה פעם אחת בכדי להיפגע ממנת יתר של סם. ההשפעות שטמונות בצריכת סמים הן לרוב אינדיבידואליות ומזיקות לכל אחד באופן אחר. אל תיקחו סיכונים מיותרים!

 

אל תשכחו לשמור על עצמכם גם ביום שאחרי. צילום: שאטרסטוק

 

אל תיכנסו לאולמות צפופים במיוחד

צעירים רבים מתכננים לבלות במסיבות רבות משתתפים, במיוחד בערב הסילבסטר. מומלץ לבדוק בעת הכניסה לאירוע את התפוסה המרבית שמאפשר האולם ולהימנע מלהידחק למקומות בהם התפוסה עולה על המותר, מחשש לפגיעה כתוצאה מדוחק וצפיפות.

 

אל תשכחו את היום שאחרי

היום שלאחר חגיגות הסילבסטר הוא בדרך כלל יום עבודה. יצאתם לבלות עד מאוחר ולא ישנתם הרבה? שימו לב כי העייפות פוגמת ברעננות, בתפקוד ובריכוז בנהיגה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מציין בעניין כי: "כבכל שנה כוחות מד"א ערוכים מראש בהערכות מיוחדת ובכוחות מתוגברים בליל השנה האזרחית החדשה על מנת לתת מענה רפואי יעיל ומהיר לכל אירוע בכל מקום ברחבי הארץ.  אני קורא לציבור המבלים לנהוג באחריות ולהימנע מצריכה מופרזת של אלכוהול על מנת לשמור על ביטחונם האישי ולהתחיל באופן חיובי את שנת 2019."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום