אנטי אייג'ינג: סקירת חידושים

(2)
לדרג
תוכן מקודם

יופי של טכנולוגיות חדשניות: בתערוכת K-Beauty שהתקיימה לאחרונה, הוצגו חידושים מרשימים בתחום האנטי אייג'ינג. תכירו: מסכת לד, כפית רטט, חומצה היאלורונית קפואה, מזותרפיה ביתית משמרת וטיפולים חדשניים נוספים

קוסמטיקאית
077-2313115 (מספר מקשר)

תחום טיפולי האנטי אייג'ינג מתקדם כל הזמן - והמחקרים הרבים בתחום מובילים לפיתוח טכנולוגיות וטיפולים חדשים ואפקטיביים יותר. בשורות הבאות, תוכלו להתרשם מהחידושים האחרונים בתחום, אשר הוצגו בתערוכת K-Beauty שהתקיימה לאחרונה בקוריאה.

עקרון המפתח: מניעה - ולא טיפול בדיעבד

בעבר, סברו שיש להתחיל עם טיפולי אנטי אייג'ינג בסביבות גיל 50, כשסימני ההזדקנות כבר מתחילים להופיע. כיום כבר ידוע שבכל עשר שנים, מאבד הגוף כ-14% ממקדמי הגדילה שלו (חומצה היאלורונית, אלסטין, קולגן וכו'). לכן, כדי לעכב את תהליך ההזדקנות ולשמור את המראה הצעיר, מומלץ להתחיל לטפל כבר בגיל צעיר (בגיל 20 או 30) ולא להמתין להופעת הסימנים, במיוחד במדינה שמשית כמו ישראל.

רוב משמעותי של "קרמי מדף" אינו מכיל אחוז גבוה של חומרים פעילים. צילום: שאטרסטוק

תכשירים ביתיים עם אחוז גבוה של חומר פעיל

כל קרם מכיל בתוכו פאזה מימית, שמטרתה ללחלח את העור, פאזה שומנית שמטרתה "ללכוד" את הלחות בתוך העור, וחומרים פעילים - האחראים על השגת המטרה, שלשמה נועד הקרם. עם זאת, בפועל, רוב משמעותי של "קרמי מדף" אינו מכיל אחוז גבוה של חומרים פעילים. לכן, התחושה על העור נעימה, אבל הקרם פחות אפקטיבי.

תכשירים המכילים אחוז גבוה יותר של חומרים פעילים אמנם יקרים יותר, אך שימוש בהם מגיל צעיר יחסית (גם שימוש ביתי, ללא טכנולוגיה מיוחדת) - ישמור על המראה הצעיר של העור לאורך זמן רב; וידחה את הצורך בטיפולים אסתטיים פולשניים ויקרים יותר, כגון: הזרקות חומצה היאלורונית.

מהו טיפול מזותרפיה?

מזותרפיה היא טכנולוגיית טיפול, שבה מבצעים דיקור מבוקר של התאים הפנימיים בעומק משתנה. הפציעה המבוקרת של התאים גורמת להם לרפא את עצמם - ובכך נוצר תהליך שיקום והתחדשות תאי עור.

המזותרפיה אפקטיבית במיוחד לטיפול בצלקות פוסט אקנה, בקמטוטים, סימני מתיחה, קמטים, פיגמנטציה, במראה עור חסר חיוניות וכו'. כדי להשיג תוצאות מיטביות ולקבל מראה עור זוהר, חיוני, בריא ורענן, חשוב "לנצל" את הדיקור, כדי להחדיר ישירות לתאים חומרים פעילים, שיזינו אותם ויסייעו בחידושם.  וכמובן שהוא טוב באופן כללי לתחזוקה, שיפור לעור מלא וזוהר , גם במקרה שאין בעיות מיוחדות.

גם לאחר טיפול מזותרפיה, יש חשיבות להשלמת הטיפול בבית, באמצעות תכשירים המכילים אחוז גבוה של חומרים פעילים. כך ניתן לשפר את התוצאה ולשמור עליה לאורך זמן.

מהו טיפול באמצעות גלי רדיו (RF)?

בטכנולוגיית גלי הרדיו (Twinlight RF Wrinkles) מחממים את התאים בצורה מבוקרת, הגורמת להמרצת הדם, לחידוש ולהאצת תהליך הייצור של הקולגן והאלסטין. כתוצאה מכך, העור מתמצק, נהיה גמיש, חיוני ואלסטי יותר.

גלי הרדיו אפקטיביים במיוחד למיצוק העור, מילוי קמטוטים וקמטים שטחיים, הרמת טונוס, עיסוי לימפתי, העלמת סימני מתיחה וסימני צלוליט, הצרת היקפים, המסת שומנים רכים, המרצת הדם וכו'.

אופן הטיפול מותאם באופן אינדיבידואלי ומתאפשר בזכות שלוש הידיות של מכשיר ה- Twinlight RF Wrinkles (מבית מד אופ אסתטיק), שכל אחת מהן מיועדת לאזור ולצורך שונה:

  • ידית Twinlight - לטיפול ברקמות הדקות שבאזור פלג הגוף העליון.
  • ידיתMonopolar - לטיפול מסיבי יותר ברקמות שבאזור פלג הגוף התחתון.
  • ידית Wrinkles - פיתוח חדשני שנועד לטיפול בקמטים עמוקים, חריצים וסדקים.

בנוסף לחידוש התהליכים הטבעיים בתוך התאים, פועלת הטכנולוגיה הזו במישור נוסף - טיפול ברקמת העור החיצונית, ע"י אור ליניארי ודיודות לייזר רך. האנרגיה שמועברת באמצעות דיודות הלייזר הרך והאור הליניארי, מזרזת את תהליך המטבוליזם של התא ומעודדת חלוקה של התאים הסמוכים. בכך, האנרגיה מאיצה את תהליכי ההחלמה של העור ואת תהליך בניית הרקמה החדשה.

על מה מבוסס הטיפול בגלי אולטרסאונד?

טכנולוגיית הטיפול בגלי אולטרסאונד דומה במהותה לטכנולוגיית ה-RF, אך היא פועלת בעוצמה נמוכה יותר. לכן, נדרשת סדרה של עשרה טיפולים (לעומת סדרה של שישה טיפולי RF).

כיצד מסכת לד עשויה לסייע בשיפור האסתטיקה?

מסכת הלד חדשה יחסית בשוק (קיימת כשנתיים) ומשמשת לצורך חימום התאים. מניחים את המסכה על גבי הפנים - והחימום מתבצע באמצעות תאורת לד מיוחדת שממוקמת בפנים. כדי למקסם את הפעולה, "מנצלים" את התרחבות התאים, כתוצאה מהחימום שלהם; ומזינים את העור בחומרים פעילים, תוך כדי הטיפול.

מהו החידוש הטמון בשימוש בחומצה היאלורונית קפואה?

אחד החידושים המסעירים ביותר שהוצגו בתערוכה הוא החומצה ההיאלורונית הקפואה. בטיפול זה, משתמשים בחומצה היאלורונית שהוקפאה ומגיעה כמעין פד קטן, שאותו מניחים על הפנים (למשל: באזור העיניים) לאחר שמורחים עליהם סרום ייעודי. האינטראקציה של הפד עם הסרום גורמת לפירוק של החומצה ולספיגתה המיידית בעור.

ליתר חלקי הפנים, משתמשים במעין גלגלת מלאה בחומצה ההיאלורונית הקפואה, אותה מגלגלים באופן דומה על הפנים שנמרחו בסרום.

מהי מזותרפיה ביתית משמרת?

מדובר במכשיר מזותרפיה ביתי קטן, שלתוכו מכניסים אמפולה ייעודית. בלחיצה קלה, עוברים עם המכשיר על גבי העור. הלחיצה מוציאה מחטים קטנות, שדוקרות בצורה מבוקרת את עור הפנים (בדומה לטיפול המזותרפיה, שמתבצע במכון קוסמטיקה, אך באופן שטחי יותר). לאחר המעבר עם המכשיר על העור, מורחים תכשיר בעל אחוז גבוה של חומרים פעילים. כך, בטיפול אחד בשבוע, ניתן לשמר ולתחזק את מראה העור הרענן.

מהי כפית רטט?

תכירו: מכשיר ביתי חדש, דומה לכפית קטנה, המיועד לחימום התאים ולהמרצת הדם. באמצעות הכפית, לוקחים כמות קטנה של קרם ייעודי ומורחים על עור הפנים. פעולת המריחה מפעילה את המנגנון של הכפית, שיוצרת תנועת רטט, ומדליקה את נורת הלד המחממת וממריצה את התאים.

עיכוב ההזדקנות. צילום: שאטרסטוק

מהם יתרונות ההתזה של חומצה היאלורונית?

זוהי טכנולוגיית טיפול חדשה, שבמהלכה - במקום להזריק את החומצה ההיאלורונית וחומרי האמפולה, מתיזים אותם על האזור המיועד. בטכנולוגיה זו, עושים שימוש במולקולות קטנות של חומצה היאלורונית ותוספת של מקדמי גדילה, החודרים את שכבת העור ונספגים בעור בקלות, ללא צורך בטיפול פולשני.

לסיכום: אין ספק שתחום טיפולי האנטי אייג'ינג מתפתח כל הזמן. כיום ברור יותר מתמיד, שיש יתרונות רבים למניעה ולעיכוב ההזדקנות, כבר מגיל צעיר, תוך שימוש בחומרים פעילים ובטכנולוגיות שמזרזות את התהליכים הטבעיים של הגוף.

שרה לביא היא קוסמטיקאית, בעלת מכון לאסתטיקה מתקדמת. בעלת נסיון של 17 שנה בלימוד קוסמטיקה.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום