גוף חטוב: הקפאת שומן, תזונה בריאה וספורט

(3)
לדרג
תוכן מקודם

מעוניינים להיפטר בקלות מעודפי שומן? יש לנו חדשות טובות: הקפאת שומן תסייע לכם להיפטר מעודפי שומן, ללא ניתוח וללא פעולות פולשניות אחרות. חשוב לשלב את הקפאת השומן בשינוי אורח חיים, הקפדה על תזונה בריאה ופעילות גופנית

קוסמטיקאית
077-2313115 (מספר מקשר)

הקפאת שומן היא טיפול אסתטי להצרת היקפים, המתבצע בטכנולוגיית קריוליפוליזיס. באמצעות הטכנולוגיה הזו, מקפיאים באופן מבוקר את תאי השומן התת-עוריים. ההקפאה הורסת בהדרגה את התאים, עד שהם מתפרקים ונפלטים מהגוף בתהליך חילוף החומרים (בדרך כלל באמצעות השתן).

מהם מאפייני תאי השומן בגוף?

רבים נוטים לחשוב בטעות כי תהליך השמנה או הרזיה הוא למעשה התווספות או ירידה של מספר תאי השומן בגוף, אך לא כך הם פני הדברים. למעשה, כל אחד מאיתנו נולד עם מספר קבוע של תאי שומן בגוף, שאינו משתנה במהלך החיים. בתהליכי השמנה או הרזיה תאי השומן מתמלאים (מתרחבים) או מתרוקנים (מתכווצים).

מספר קבוע של תאי שומן בגוף. צילום: שאטרסטוק

מהו העיקרון המדעי מאחורי הקפאת השומן?

בשנת 1970 ביצעו ד"ר ארווין אפשטיין וד"ר מארק אורן מאוניברסיטת הרווארד מחקר בתחום דלקות של רקמות שומן בקרב פעוטות. כחלק מהמחקר, קיבלה אחת הקבוצות ארטיקים על בסיס יומיומי, לאחר מספר ימים שמו החוקרים לב לכך שנוצרו מעין גומות קטנות בלחיים של הפעוטות שקיבלו ארטיקים. לאחר שבחנו את הממצא הבלתי צפוי, הגיעו למסקנה שהקור של הארטיקים הקפיא את רקמות השומן בצדי הלחיים, גרם להרס שלהן ולפליטתן מהגוף, מה שגרם להיווצרות שקע הגומות.

הגילוי המקרי הוביל לשורת מחקרים בתחום, שהובילו כולם למסקנה כי הקפאה מבוקרת של תאי שומן תת-עוריים במיקום מסוים, גורמת להרס התאים ופליטתם מהגוף; ובכך - להצטמקות פנימה (הצרת ההיקף) של אותו אזור. בנוסף, גילו החוקרים כי מכיוון שמספר תאי השומן בגוף אינו משתנה במהלך השנים, הרי שההרס שלהם באמצעות הקפאה מבוקרת הוא למעשה הרס לצמיתות.

מהו השימוש האסתטי שניתן לעשות בהקפאת שומן?

הגילויים אודות ההשפעה של תהליך הקפאה בטמפרטורה מבוקרת על תאי השומן - הם אלה שהובילו לפיתוח טכנולוגיית הקריוליפוליזיס לשימושים אסתטיים. המטרה היא להשתמש בטכנולוגיה זו, כדי לטפל באופן שאינו פולשני, בעודפים של תאי שומן שנמצאים באזורים בעייתיים, כגון: זרועות, ירכיים, בטן וכו'.

למי מתאים טיפול קריוליפוליזיס?

הטיפול מתאים במקרים שבהם יש הצטברות של תאי שומן (בעובי כ-3 ס"מ) מעל תאי השריר, מה שמקשה על מיצוקם ו/או כיווצם של תאי השומן. כך, למשל: ניתן לראות הצטברות כזו בזרועות האחוריות, בחלק העליון של הירכיים, בבטן (בעיקר בבטן התחתונה), בברכיים החיצוניות והפנימיות ומתחת לחזה.

חשוב להדגיש: היתכנות הטיפול אינה תלויה במשקל, אלא באופן ההצטברות של תאי השומן באזורי הגוף השונים (מיקום, כמות וכו'). לכן, יש חשיבות רבה לקבלת ייעוץ נכון ומקצועי, לפני התחלת הטיפול.

 

כיצד מתבצע הטיפול?

הקפאת שומן מתבצעת כסדרה של שלושה טיפולים (אחת לחודש). כל הסדרה וכל אחד מהטיפולים בה, מותאמים באופן אינדיווידואלי למצב, לצורך ולרצון, לרבות שילוב של טיפול בגלי רדיו (RF) לצורך מיצוק העור.

הטיפול בטכנולוגיית קריוליפוליזיס מתחיל בעמידה, עם סימון אזור הטיפול. לאחר מכן, המטופלת נשכבת על מיטת הטיפולים, המטפלת ממקמת את שתי הידיות על האזור המסומן והידיות שואבות את העור (ואקום) ומקרינות לתוכו את הקור. משך כל טיפול נע בין 40 דקות לשעה. הקור אינו מורגש במהלך הטיפול, אך לעיתים נגרמת תחושת אי נוחות קלה, כתוצאה מפעולת הוואקום. בחלק מהמקרים, נוצר שטף דם קל לאחר הטיפול באזור המטופל. שטף הדם חולף מעצמו לאחר כיומיים-שלושה.

את התוצאה המוגמרת רואים רק לאחר 3 חודשים לאחר הטיפול השלישי של הקריו. צילום: שאטרסטוק

מהן תוצאות הטיפול הצפויות?

הביטוי החיצוני של תוצאות הטיפול אינו זהה בכל אחת מהמטופלות. כך, חלק מהמטופלות מרגישות בשינוי כבר לאחר הטיפול הראשון מכיוון שמחזור החיים של התא הוא 28 יום. את התוצאה המוגמרת רואים רק לאחר 3 חודשים לאחר הטיפול השלישי של הקריו! כדי להשלים את התוצאה הרצויה, כשבוע לאחר טיפול הקריוליפוליזיס, מוזמנות המטופלות לטיפול אולטרסאונד/גלי רדיו/מונופולאר. בטיפול זה, מחממים את התאים ובכך מסייעים לשיקומם ולמיצוקם, כך שהתוצאה הסופית שתתקבל תתבטא גם במראה העור.

האם הטיפול אפקטיבי לאורך זמן?

כאמור, תאי שומן מתים אינם מתחדשים עם הזמן. לכן, האפקטיביות של הטיפול היא לצמיתות. עם זאת, חשוב להבין שהקפאת שומן אינה תחליף לשמירה על אורח חיים בריא. העובדה שחלק מתאי השומן נהרסו, אינה מונעת השמנה ו/או היווצרות של עודפי שומן במקומות אחרים בגוף.

לסיכום: הקפאת שומן היא טכנולוגיה חדשה ויעילה להצרת היקפים, אך אינה תחליף לשמירה על אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת ופעילות גופנית.

 

שרה לביא היא קוסמטיקאית ובעלת מכון לאסתטיקה מתקדמת.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום