עובדת הרבה? את בסיכון לסוכרת

(1)
לדרג

מחקר חדש שנערך בקנדה מצא כי נשים העבודות 45 שעות שבועיות ומעלה, נמצאות בסיכון מוגבר להתפתחות מחלת הסוכרת. אצל גברים, לעומת זאת, לא נצפתה השפעה דומה

רופא אנדוקרינולוג
03-9377182

מתוצאות מחקר חדש שנערך בקנדה (פורסם ב-BMJ Open Diabetes Research & Care 2018), עולה כי בנשים העובדות 45 שעות שבועיות או יותר, ייתכן סיכון מוגבר להתפתחות סוכרת.

במהלך המחקר עקבו החוקרים אחר 7,065 עובדים בגילאי 35 שנים ומעלה באונטריו, קנדה, לאורך 12 שנים. המשתתפים לא סבלו מסוכרת בתחילת המחקר או במהלך השנתיים הראשונות למעקב, כאשר במהלך המעקב כ-8% מהנשים ו-12% מהגברים פיתחו סוכרת.

במסגרת המחקר אספו החוקרים נתונים אודות סך שעות העבודה בתשלום ושעות העבודה שלא בתשלום (כולל עבודות הבית ומשימות שיש בהן אחריות משפחתית). הם לקחו בחשבון גורמים אחרים העשויים להשפיע באופן בלתי-תלוי על הסיכון לסוכרת, כולל אורח חיים ומחלות כרוניות.

מהנתונים עולה כי שעות העבודה לא השפיעו על הסיכון לסוכרת בגברים. עם זאת, בנשים, עבודה בהיקף של 45 שעות שבועיות ומעלה לוותה בעלייה של 63% בסיכון להתפתחות סוכרת, בהשוואה לנשים שעבדו 35-40 שעות שבועיות.

ממצאי המחקר העידו על הבדל מגדרי בהשפעה של מספר שעות העבודה השבועיות על הסיכון לסוכרת. עבודה במשך שעות ארוכות יותר במשרד ובבית עשויה להביא לכך שנשים מועדות יותר לדחק כרוני, דלקת ושינויים הורמונליים, העשויים לתרום להתפתחות סוכרת.

החוקרים מציינים כי אחת המגבלות של המחקר נובעת מכך שהם העריכו את שעות העבודה רק פעם אחת, כאשר שינויים לאורך הזמן עשויים להשפיע על הסיכון לסוכרת. אף על פי כן, הממצאים תומכים בקשר בין שעות עבודה ארוכות ובין סוכרת, שכן אלו שעובדים שעות ארוכות יותר פחות פנויים לדאוג לעצמם, ולכן גם מקפידים פחות על תזונה בריאה, פעילות גופנית או שינה מספקת.

 עמית עקירוב - רופא מומחה ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית חולים בלינסון, מרכז רפואי רבין. 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום