עיצוב גוף: השלמה הכרחית להפחתה במשקל

(9)
לדרג
תוכן מקודם

עשיתם דיאטה גדולה או ניתוח קיצור קיבה - והצלחתם להפחית עשרות קילוגרמים? מזל טוב, אבל המשימה עדיין לא הסתיימה: כדי לטפל ב"שטיחים" לא אסתטיים של עור עודף - אין מנוס מניתוח לעיצוב הגוף

רופא מנתח פלסטי
053-9375140 (מספר מקשר)

מזה שנים רבות, מאז שחלה עלייה משמעותית במספר האנשים הסובלים מעודף משקל גדול - אנו עדים גם למגמת הרזיה מסיבית, המחייבת לאחר מכן שחזור הגוף ועיצוב מחדש. עור שנמתח בעקבות עודף משקל, אינו חוזר לגודלו המקורי בגלל סיבות רבות. לכן, יש צורך בניתוחים פלסטיים, כדי לבצע את התיקון האסתטי הדרוש. החדשות הטובות: היצירתיות של המנתחים הפלסטיים והמיומנות שלהם - מבטיחה לכם עיצוב גוף אסתטי, לאחר בנייה מחדש של הגוף.

מתי יש צורך בניתוח עיצוב גוף?

השמנה קיצונית גורמת למתיחה גדולה של העור. לאחר ירידה גדולה במשקל, העור מתדלדל ונופל - כך שהמראה המתקבל הוא מראה מרוקן. עודפי עור תלויים על האיברים השונים: בטן, עכוז, ירכיים וזרועות. יכולת העור להתכווץ מוגבלת במיוחד כאשר מדובר במשקל גבוה. לכן, גם אם יש התכווצות טבעית כלשהי של העור, יש צורך בהסרת עודפי עור, הנותרים כמעט אצל כל המנותחים.

תופעה המתרחשת אצל מי שעלה והפחית במשקל באופן משמעותי. צילום: שאטרסטוק

אצל מי מתרחשת התופעה?

התופעה מתרחשת אצל כל מי שעלה במשקל והפחית במשקל באופן משמעותי: נשים לאחר הריון ולידה; אנשים שעברו ניתוח בריאטרי (ניתוחי ״קיצור קיבה״ למיניהם) - והפחיתו מספר קילוגרמים גדול, תוך תקופה קצרה; או אנשים שעשו דיאטה דרסטית, שגרמה לירידה מהירה במשקל.

למעשה, המראה של האדם לאחר ההרזיה, תלוי במצב העור שלו לפני ההשמנה וההרזיה. פרמטרים כגון גיל ואורח חיים - משפיעים אף הם על איכות העור, יכולת ההתכווצות הטבעית של העור והתגובה להרזיה. ככל שהגיל מבוגר יותר, כך העור פחות אלסטי - ומתכווץ פחות טוב.

מהי הבעיה הנגרמת בעקבות הרזיה דרסטית?

אנשים הממהרים לרזות, כדי לשפר את מצב הבריאות שלהם - יוצרים למעשה בעיה אחרת, שיש לתקן. יש מספר היבטים לבעיית עודפי העור. בראש ובראשונה, מדובר בבעיה בריאותית, משום שבין קפלי העור מתפתחים זיהומים ודלקות, המחייבים טיפול במשחות אנטיביוטיות, בפצעים פתוחים. בעיה נוספת היא בעיה אסתטית-חברתית, משום שאנשים אלה נמנעים מחשיפה של הגוף ומבגדים שאינם מכסים את האזורים עם העור העודף.

למי מתאים ניתוח עיצוב גוף?

הניתוח מתאים לכל מי שעבר את גיל 18, בתנאי שהוא שומר על המשקל החדש אליו הגיע, במשך לפחות חצי שנה. מי שעבר ניתוח בריאטרי צריך לחכות לפחות שנה מאז הניתוח.

תקופת ההמתנה חיונית, בגלל האיזון הפיזיולוגי החדש, שיש להגיע אליו ואיזון אלקטרוליטים בדם, המפחית את הסיכון לסיבוכים בזמן הניתוח ולאחריו. ככל שהניתוח מתבצע קרוב להרזיה ולניתוח הבריאטרי - כך יש יותר סיכון לסיבוכים. נשים אחרי לידה צריכות לחכות לפחות חצי שנה, בתוספת חצי שנה של משקל יציב.

האם יש דרך למנוע עודפי עור?

קשה מאוד למנוע לגמרי עודפי עור, מאחר שעודפי העור נוצרים למעשה בגלל יכולתו המוגבלת של העור להתכווץ. השאלה היא עד כמה ניתן להפחית את התופעה, אך לא ניתן להימנע מכך לגמרי.

ככל שהמטופל מבוגר יותר, כך יש פחות סיכוי שהעור יתכווץ "כמו שצריך". בנוסף, ככל שהמשקל שהופחת גבוה יותר - כך העור יצליח פחות להתכווץ. חשוב לדעת: ירידה איטית במשקל עדיפה על פני ירידה מהירה, משום שירידה איטית במשקל מאפשרת לעור להתכווץ בהדרגה, ככל יכולתו.

בניגוד לדעה הרווחת: ספורט אינו משפר את האלסטיות של העור, אלא מעניק לגוף מראה חטוב יותר. במקומות בהם יש שרירים, העור מעט יותר מתוח.

עישון, חשיפה לשמש, מידת ההשמנה המקורית, סימני מתיחה וגנטיקה - כל אלה פוגעים באלסטיות של העור. עישון סיגריות נחשב גורם הנזק הגרוע ביותר לעור.

מה חשוב לדעת על ההליך, עוד לפני הניתוח?

המטופל נבדק בדיקה גופנית מלאה, כולל איכות העור ומצב עודפי העור. הרופא מתכנן את תכנית הניתוחים, משום שיכולה להיות סדרה של ניתוחים באזורים שונים של הגוף. הכל תלוי במצב המטופל.

יש לבדוק מחלות רקע, בהתאם לסוג הניתוח המתוכנן, לבחון מהן התרופות שהמטופל לוקח וכו'. כמובן, המטופל נשלח לבדיקות דם, כדי לכסות את כל האפשרויות. אם יש חשש לבקע, שנוצר כתוצאה מהשמנה או מניתוח קודם - המטופל נשלח לבדיקת CT או אלטרהסאונד. מעשנים חייבים להפסיק לעשן, משום שהעישון פוגע באלסטיות של העור וביכולת הריפוי, תוך הגדלת סיכון לסיבוכים. במקרים קיצוניים, מעשנים אף עלולים להיתקל בסירוב לניתוח! בין ניתוח אחד למשנהו, עוברת חצי שנה של החלמה - כדי לראות כיצד העור מגיב.

הניתוח עצמו נמשך מספר שעות. צילום: שאטרסטוק

מהו מהלך הניתוח לעיצוב הגוף?

הניתוח נעשה בהרדמה כללית ובאשפוז של לילה אחד לפחות, תלוי בסוג הניתוח.

ניתן לבצע ניתוח, למתיחת האיברים הבאים: בטן, ירכיים, הרמת עכוז, הרמה והגדלה של שד, זרועות, חזה נפול וגב. לפעמים, נחוץ תיקון אסתטי נוסף לעיצוב הגוף, על ידי הזרקת שומן במקומות חסרים. במקרים אלה, מבצעים באותו ניתוח גם שאיבת שומן, לתיקון אחרון - ולעיצוב סופי.

בניתוח, מסירים עודפי עור. לפעמים, יש צורך להדק שרירי בטן לעיצוב המותניים. הניתוח עצמו נמשך מספר שעות, לפי סוג הניתוח והאיברים שיש "לעבוד" עליהם בניתוח.

ההחלמה

לאחר אשפוז של לילה אחד לפחות, מתחיל תהליך ההחלמה, שמהלכו תלוי במצב המטופל ובהיקף הניתוח. התהליך עשוי להימשך מספר ימים ואף למעלה מכך. הצלקות גדולות, בגלל היקף הניתוח.

עם זאת, מנסים "לכוון" את הצלקות, כך שיהיו במקומות מוסתרים ככל הניתן. בדרך כלל מתחת לבגדים, כדי למנוע אי נעימות מהמטופל. כך, למשל: צלקות בבטן ייעשו לקו הביקיני. ההחלמה מהצלקות אינדיבידואלית לכל מטופל, כמו כל תהליך ריפוי. הצלקת נשארת לכל החיים.

האם יש הוראות מיוחדות למנותחים?

כחודש עד חודש וחצי לאחר הניתוח, יש ללכת עם מחוך מיוחד, חגורה מיוחדת או חזייה מתאימה - כדי להדק את העור, למנוע סיבוכים, להפחית דימום, להפחית הצטברות נוזלים ולעזור לעור להתכווץ בצורה מתאימה. בתקופה זו, יש להימנע מספורט מאומץ.

מחליפים את התחבושות לאחר מספר ימים, בפלסטרים מיוחדים - כך שאפשר להתחיל להסתגל לגוף החדש. עם זאת, לכל גוף יש יכולת הסתגלות אישית וזמן החלמה אישי. קיים סיכון לסיבוכים, כגון: זיהומים, דלקות ודימומים.

לסיכום: עמדתם בהצלחה במשימת ההרזיה הגדולה? בשעה טובה! עתה, הגיע הזמן להשלים את ההליך, להחזיר לעצמכם את הגוף שרציתם - ולעבור ניתוח שמצליח לעצב את הגוף בצורה מושלמת, לטעמכם.

ד"ר מנאר קעואר מומחה לכירורגיה פלסטית, אחראי תחום עיצוב הגוף בבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

סייעה בהכנת הכתבה: איילת מיטש, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום