הזרקת שומן עצמית: פתרון אסתטי ובטיחותי

(2)
לדרג
תוכן מקודם

השנים חולפות, אנחנו מתבגרים - ושינויים רבים פוקדים את גופנו. הזרקת שומן עצמית מאפשרת להשיג תיקון מתוך הגוף - ולא באמצעות חומרים זרים. כך, התוצאה נראית יותר טבעית ומחזיקה מעמד שנים ארוכות, ללא סיבוכים ואלרגיה לחומרים חיצוניים

רופא מנתח פלסטי
053-9375140 (מספר מקשר)

הכירורגית הפלסטית מוצאת כיום הרבה פתרונות מעניינים, המאפשרים לאנשים לשפר את המראה שלהם ולהיות שבעי רצון ובטוחים בעצמם. אנשים הסובלים מחוסרים שונים בנפח הפנים ובאיברים נוספים, מחפשים פתרונות אסתטיים לבעיה.

רבים מהם כלל אינם יודעים כי באמצעות הזרקת שומן גוף (הזרקת שומן עצמי) ניתן בקלות לחזור למראה מלא ומתוח, בהליך פשוט ובטיחותי. בשנים האחרונות, הפכה הזרקת שומן להליך פלסטי מקובל, המסייע לאנשים להתמודד עם חוסרים, הנגרמים מסיבות שונות. במקרים בהם יש צורך בחומר מילוי עבור שטחים גדולים בגוף - זהו פתרון יעיל במיוחד.

כל מה שרציתם לדעת על הזרקת שומן עצמית, תוכלו למצוא בכתבה זו.

מהי הבעיה האסתטית שיש להתמודד עימה, המצריכה הזרקת חומר מילוי כלשהו לגוף?

השינויים האסתטיים הנגרמים בעקבות חסרים של נפח, באיברים שונים בגוף, עשויים להיגרם על רקע סיבות שונות: גיל, דלדול המילוי מבפנים (כולל הפסקת ייצור קולגן ואלסטין), פגמים מולדים שונים (אסימטריה בחזה) או התדלדלות (בחלוף השנים ומספר לידות).

לעיתים, יש תיקונים שונים שצריך לעשות עם השנים, לאחר הרזיה גדולה או לידות. במקרים רבים, הזרקת שומן נעשית באופן משולב עם מתיחת עור והסרת עודפים. בכל מקרה, הזרקת שומן כחומר מילוי נחשבת פתרון איכותי.

חומר טבעי שבא מהגוף. צילום: שאטרסטוק

מדוע דווקא הזרקת שומן?

ישנם חומרי מילוי שונים. עם זאת, אין ספק שהטוב ביותר לגוף הוא חומר טבעי שבא מהגוף, כמו שומן הגוף. הזרקת שומן המטופל עצמו מונעת דחייה של החומר על ידי הגוף ואינה יוצרת אלרגיה או רגישות.

בנוסף, מדובר בפתרון שנחשב פתרון זול יותר, בפרט כשמדובר בתיקון נפח חסר באיברים גדולים או על פני שטח פנים גדול. מעבר לכל היתרונות - שומן מתמוסס ונספג בגוף באופן חלקי בלבד. לכן, השומן שנשאר היכן שמזריקים אותו יישאר לכל החיים, עם סיכוי קטן לחזור על הפעולה שוב.

ואחרי כל אלה, היתרון הגדול ביותר: מדובר בניתוח שנעשה במשולב (שאיבה עם הזרקה). כך, יוצאים מהניתוח מעוצבים מחדש - מבלי שיש צורך לחלק את ההליך לשני שלבים. שומן גם משפר את איכות העור, בזכות תכונותיו.

מדוע שומן נחשב חומר טוב למילוי?

שומן נחשב חומר איכותי למילוי נפחים, בזכות סיבות שונות. מדובר בחומר טבעי, המשמש לריכוך צלקות והעלמת ורידים, משום שהוא משפר את איכות העור, בזכות הפלזמה ותאי הגזע שיש בו. יש לשומן יותר יישומים מאשר לחומרים אחרים.

שומן ידוע כמשפר מצב של מי שסובל ממחלות כגון: סקלרודרמה (טרשת רקמת חיבור), שבה העור נוקשה עד כדי כך שאי אפשר להניע איברים כגון יד ואצבעות.

כיום, חוקרים יותר לעומק את תחום השתלת השומן העצמית, כדי להבין מה עוד ניתן לעשות בו, מלבד מילוי נפחים ותיקון, במהלך הגדלות חזה והקטנות חזה. במקרים אלה, משתמשים בשומן בטני, כדי לעצב ולתקן שדיים.

למי מתאימה הזרקת שומן?

הזרקת שומן מתאימה לכל מי שהמראה האסתטי מפריע לו - בגלל אי-סימטריה, חוסר בנפחים, צלקות או איברים רזים מדי (המחייבים מילוי). הדבר מאפיין במיוחד אנשים שיש להם פנים נפולות, שדיים נפולים או חוסר סימטריה בולטת באיברים שונים.

הזרקת שומן מתאימה גם לאנשים שאינם מצליחים להתמודד עם הזרקת חומצה היאלורונית, משום שהחומצה נספגת מהר מדי (ולכן, הטיפול אינו אפקטיבי). אנשים אלה יכולים להיעזר בהזרקת שומן, במקום חומצה היאלורונית. הזרקת שומן מתאימה למי שחסר לו נפח רב. רק הזרקת שומן יכולה להיחשב בטוחה ויעילה, במקרים אלה.

למי לא מתאימה הזרקת שומן?

הזרקת שומן אינה מתאימה לאנשים רזים מדי, שאין להם מספיק שומן בגוף, כדי לשאוב ממקום אחד - ולהזריק למקום אחר. ההזרקה נעשית תמיד רק בשומן של אותו מטופל.

בנוסף, הזרקת שומן אינה מתאימה למי שאינו מעוניין בפעולה כירורגית, לתיקון הפגם האסתטי. במקרים כאלה, אפשר להציע חומרים אחרים.

הרופא עורך את הבדיקות הכלליות הרגילות. צילום: שאטרסטוק

מה חשוב לדעת על הליך הניתוח?

הרופא עורך את הבדיקות הכלליות הרגילות, כולל בדיקות דם - ובודק בנוסף את כמויות השומן בגוף ואופן הפיזור של השומן. כמו כן, הרופא בודק את איכות העור וכמות השומן בגוף ובירכיים, משום שמאזורים אלה בד״כ נלקח השומן להזרקה.

מהלך הניתוח

בדרך כלל, הניתוח נעשה בהרדמה מקומית, אלא אם כן מדובר בניתוח גדול יותר (במקרה זה, ההרדמה מלאה). מהלך הניתוח תלוי גם באזור הניתוח, שלתוכו מזריקים שומן - ובכמות השומן המוזרק. בדרך כלל, האזורים המנותחים למילוי נפח הם: פנים, חזה וידיים. הניתוח אינו כרוך באשפוז. ניתן לחזור הביתה להמשך החלמה, כבר ביום הניתוח.

ההחלמה מהניתוח

משך ההחלמה תלוי בכמות השומן שהוזרקה ובאיבר שעבר הזרקה. לאחר הניתוח, יש לחגור חגורה או מחוך, כדי למנוע נפיחויות ובצקות. באופן טבעי, לאזור הפנים לא חוגרים חגורה. לכן, צפויות נפיחויות ובצקות זמניות, בתגובה לניתוח. יש לקחת חופשת מחלה, משך כ-7 ימים לאחר הניתוח (או תקופה אחרת, לפי הצורך).

לאחר הניתוח, אין להיחשף לשמש ואסור לעשן, מאחר שעישון וחשיפה לשמש עלולים לגרום לסיבוכים ודימומים. לאחר מספר ימים, יש להיבדק. חזרה לשגרה צפויה תוך מספר ימים עד שבועיים.

לסיכום: קיימים ניתוחים פלסטיים רבים, המוצעים למטופלים, כדי להגיע למראה נחשק או לתקן פגמים, שנגרמו עם הגיל. בין כל אלה, הזרקת שומן עצמית נחשבת פתרון יעיל וטבעי, המונע סיבוכים שונים בעתיד. התוצאות מחזיקות מעמד כל החיים, במקרים בהם ההליך נעשה בצורה מיומנת, על ידי רופא כירורג פלסטי מומחה.

ד"ר מנאר קעואר מומחה לכירורגיה פלסטית, אחראי תחום עיצוב הגוף בבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

סייעה בהכנת הכתבה: איילת מיטש, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום