הגדלת חזה: תוצאה יותר טובה - בזכות הדמיה

(4)
לדרג
תוכן מקודם

חולמת על הגדלת חזה, אבל חוששת כיצד תיראה התוצאה? יש לנו חדשת מצוינות בשבילך: החידוש הטכנולוגי האחרון בתחום הגדלת החזה מאפשר הדמיה תלת ממדית מדויקת. בנוסף, השתלים מיוצרים בשיטות מתקדמות המאפשרות התאמה אישית

רופא מנתח פלסטי
053-9375140 (מספר מקשר)

תחום ניתוחי הגדלת חזה הוא תחום מורכב, הנהנה במהלך השנים מחידושים שונים והתפתחויות משמעותיות. לאחרונה, ניתן למנות חידוש נוסף בתחום: הדמיית השתל - בגוף המנותחת.

כיום הרבה יותר בטוח לבחור שתל מראש: ניתן להבין כיצד השתל ייראה בגוף. אין צורך "לדמיין". כך, הודות לחידוש, המנתח עצמו מקבל מושג טוב יותר על מהלך הניתוח. מעבר לכך: השתלים עצמם מצטיינים בהרכב חומרים טוב ויעיל יותר, הגורם פחות סיבוכים.

מהי הטכניקה שהייתה נהוגה עד כה בניתוחי הגדלת חזה?

ניתוחי הגדלת חזה מבוצעים כיום לאחר בדיקת המטופלת ומבנה הגוף שלה, בדיקת שתלים ובחירת השתלים מתוך קטלוג תמונות, המראות כיצד השתל נראה במציאות אצל מושתלות אחרות. עד כה, המועמדת לניתוח היתה לובשת חזייה מיוחדת עם השתל, כדי לראות כיצד השתל נראה בפועל על גופה.

לעיתים, שיטה זו גרמה לכך שהתוצאה המתקבלת בהתנסות ובתמונות של מושתלות אחרות - לא היתה נראית "אותו הדבר" במציאות, אצל המנותחת עצמה. זאת, משום שתנאי גופה וממדי גופה שונים.

אין ספק: הרבה פחות טבעי לנסות חזייה עם שתלים, מאשר לראות תמונה טבעית של עצמך או להביט בעצמך במראה. בנוסף למושתלת העתידית, גם לרופא המנתח היתה אותה בעיה: על אף הניסיון המצטבר - יש מגבלה בסיסית, ביכולת של הרופא לדמיין את התוצאה; ולדעת בדיוק כיצד התוצאה תיראה, בסיום הניתוח.

המטופלת בוחרת את השתל והגודל הרצוי לה. צילום: שאטרסטוק

מהו אפוא החידוש? מה מוצע כיום למועמדות לניתוח הגדלת חזה?

כיום מוצע לנשים מכשיר פשוט, בצורת מצלמת תלת מימד שמתחברת למכשיר אייפד, בגודל קופסה קטנה, המשדרת הדמיה של האשה עם השתלים האמיתיים. ההדמיה תלת ממדית. המועמדת לניתוח יכולה לראות את עצמה לאחר צילום במצלמה מיוחדת באינפרה אדום ותלת ממד. המטופלת בוחרת את השתל והגודל הרצוי לה. הנתונים מוזנים לתוכנת ההדמיה. המצלמה מפיקה תמונה של המטופלת לאחר הניתוח, בהדמיה טבעית. ממש כמו וירטואל ריאליטי (מציאות מדומה).

המטופלת יכולה לראות כיצד תיראה התוצאה, ממש בזמן אמת, בצורה טבעית ומציאותית - גם בזמן פעילות (ולא רק בזמן מנוחה!). אפשר להדפיס את התמונה או לשלוח אותה בקישור דרך האפליקציה. המטופלת תוכל להמשיך לבדוק את התוצאה הצפויה עם בני משפחה וחברות, כדי להחליט באופן סופי מה לעשות.

מהו היתרון של ההדמיה?

המטופלת הרבה יותר בטוחה בבחירת השתל. למעשה, היא אינה מנחשת את המראה שלה - אלא מקבלת תמונה ממשית וקרובה למציאות, שהיא יכולה להתייעץ אודותיה עם מקורביה, כדי לבחור מה טבעי ונכון עבורה.

המנתח עצמו מצליח לראות את החזה, כפי שיהיה לאחר הניתוח. בזכות ההדמיה, המנתח יכול למנוע טעויות או להמליץ על שתל נכון יותר, בהתאם לתמונה התלת ממדית שמתקבלת במכשיר החדש.

מהם החידושים בתחום השתלים עצמם?

בדרך כלל, שתלים איכותיים עשויים מסיליקון ברמות צפיפות שונות, בצורות שונות - על פי מבנה השד שיש לנשים, עם עגלוליות משתנה, גבהים, נפחים ועומקים שמתאימים למטופלות שונות.

כיום, השתלים עדיין עשויים מסיליקון - החומר המוביל בניתוחי הגדלת חזה שונים. המעטפת עצמה רכה וגמישה וגם חומר המילוי איכותי ומכיל פחות גורמי סיכון. השתלים המיוצרים כיום מאפשרים למנתחים לבצע ניתוח עם חתכים קטנים יותר, שדרכם מחדירים את השתלים לגוף. לכן, התוצאה המתקבלת כרוכה בצלקת יותר קטנה.

תקופת החלמה קצרה יחסית לפני חזרה לפעילות. צילום: שאטרסטוק

מהם היתרונות של השתלים החדשים?

היתרונות מגוונים: היתרון הבולט ביותר טמון בכך שהמנתח יכול לחתוך חתך קטן יותר, יחסית לעבר. לכן, המנתח יכול למקם את השתל בצורה יותר נוחה והצלקת קטנה יותר. בנוסף, השתל עצמו נעים יותר למגע. לכן, הגוף מקבל את השתל ביתר קלות: השתלים החדשים משתלבים היטב בשד. התנועה של השתל עם הגוף יותר נכונה. השתל אינו נראה כמו גוף זר ובולט: השתל אינו "מסגיר" את הניתוח - למי שמתבונן מבחוץ.

השתלים להגדלת חזה מיוצרים כיום עם הבנה טובה יותר של האנטומיה הנשית. לכן, המנותחות אינן נראות כאילו עברו ניתוח הגדלה. השתל משתלב עם הגוף באופן טבעי יותר, לגודל ולמבנה של המנותחת. השתל מותאם יותר למנותחת, משום שהגישה העולמית כיום בניתוחים פלסטיים היא לאפשר מראה טבעי יותר ובלתי מלאכותי.

 

מה צריך לדעת על הניתוח?

מבין כל הניתוחים הפלסטיים המבוצעים כיום, ניתוח הגדלת חזה נחשב הניתוח הפלסטי הכי שכיח ומקובל. תקופת ההחלמה קצרה יחסית ונמשכת כשבוע-שבועיים, לפני שניתן לחזור לפעילות. תקופת ההחלמה אינדיבידואלית לכל מטופלת והסיבוכים בדרך כלל מועטים ונדירים, במיוחד אם תהליך הבחירה של השתל נעשה היטב; ואם השתל עצמו בנוי מחומרים טובים ואיכותיים.

לסיכום: כל מי שחשבה על ניתוח הגדלת חזה אבל נרתעה מכך, משום שלא ידעה כיצד תיראה וכיצד ניתן למנוע טעויות בבחירה - יכולה לבחור כיום שתל שמתאים לה הרבה יותר, הודות לטכניקה תלת ממדית. החומרים שמהם מיוצרים כיום השתלים ומבנה השתלים - מאפשרים, הן למטופלת והן למנתח, ליהנות מניתוח קל יותר שתוצאותיו משופרות.

ד"ר מנאר קעואר מומחה לכירורגיה פלסטית, אחראי תחום עיצוב הגוף בבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

סייעה בהכנת הכתבה: איילת מיטש, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום