ציפוי שיניים: בדרך לחיוך כובש

(8)
לדרג
תוכן מקודם

חושקים ב"חיוך מיליון דולר" הוליוודי? יש לנו פתרון אופטימלי בשבילכם: ציפוי שן. רוצים לדעת מדוע סלבריטאים, שחקני קולנוע ודוגמניות מעדיפים ציפוי שיניים על פני הלבנת שיניים? כל המידע והתשובות - בפנים

רופא שיניים ,מומחה לשיקום הפה
077-2313064 (מספר מקשר)

ישנן טכניקות שונות לציפוי שן. שתי הטכניקות העיקריות הן "למינייט" ו"לומינירס ויניר". מדובר בטכניקות מתקדמות, המבוצעת הן למטרות רפואיות והן למטרות אסתטיות.

המטרות הרפואיות כוללות ביצוע תיקונים אסתטיים של שן אחת או יותר, הסובלות ממצבים כגון: שבר, סדק, מורפולוגיה בלתי תקינה, צורך בתיקון צבע השן ועוד.

מבחינה אסתטית, טיפולים אלה מאפשרים לרופא השיניים ליצור לכל מטופל חיוך כובש בפה פתוח. מדובר בחיוך נחשק - שכולנו היינו רוצים להתברך בו בדרך הטבע. עם זאת, הטבע לא חנן את כולנו בחיוך כה אסתטי.

טיפולים אלה מבוצעים על השיניים הקדמיות בלבד (על פי רוב, שן אחת או יותר - מ-8 השיניים ה"מזוהות" עם החיוך). הטיפולים נעשים כבר שנים רבות; עשרות אלפי מטופלים עוברים טיפולים אלה בהצלחה, מדי יום.

מטופלים רבים אינם מרוצים מהתוצאות המושגות בהלבנת שיניים. צילום: שאטרסטוק

מיהם המטופלים הזקוקים לציפוי שיניים?

במרוצת השנים, הציפוי הטבעי של השיניים הולך ונעשה כהה, מסיבות שונות: גנטיקה, שימוש בתרופות, צריכת צבע במאכלים ובמשקאות (כגון: יין אדום ומשקאות קלים), עישון ועוד.

עד לאחרונה, הטיפול הנהוג היה הלבנת שיניים מקצועית (המתאימה אף היא להבהרת שיניים כהות). עם זאת, בחלוף הזמן, התברר כי מטופלים רבים אינם מרוצים מהתוצאות המושגות בהלבנת שיניים. כך, פותחו פתרונות נוספים.

אחד הפתרונות המתקדמים ביותר הוא שיטת "למינייט" - באמצעותה יכולים רופאי השיניים לשנות את צבע השן, מקצה לקצה, באמצעות הדבקת ציפוי שן חדש.

שיטת "לומינירס ויניר" היא שיטה נוספת - המטפלת במספר שיניים בו זמנית (למינייט מתאימה גם לטיפול בשן בודדת, בשעת הצורך).

מהו ציפוי למינייט?

ציפויי למינייט הם ציפויי שן דקים ביותר, עשויים חרסינה. ניתן להדביק אותם על השן עם דבק באותו גוון - וכך לכסות על צבע כהה של השן, לאורך זמן (ובנוסף: לכסות על עיוותים, סדקים ושברים שונים).

ציפויים דקים אלה מתאימים למטופלים רבים "כמות שהם". עם זאת, בקרב מטופלים אחרים - הציפויים עלולים לעתים להיראות מלאכותיים, בשל חוסר "עומק אסטרטגי" וקשת צבע טבעית.

גם בעיה זו ניתנת לפתרון, באמצעות השחזת מבנה השן על ידי רופא השיניים (בשיעור כשליש מילימטר). ההשחזה מאפשרת למעבדת השיניים ליצור גוונים של עמימות ושקיפות למחצה בציפוי - כך שיתאימו למראה הכללי של הפה (ובמקביל: לשמור על גודל וצורה טבעית של השן).

מהו הציפוי המומלץ? עם השחזה של השן או ללא השחזה?

ישנם רופאי שיניים המעדיפים לבצע ציפוי למינייט, ללא הכנה והשחזה. זאת, משום שכך ניתן לשמר את האמייל (חומר השן) ואת מבנה השן - בצורה טובה יותר.

רופאים אחרים יעדיפו את הציפוי הרגיל, הכולל השחזה. הציפוי הרגיל יוצר מראה טבעי יותר וידידותי לחניכיים. לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות. בהתאם לצרכים ולמצב של המטופל הספציפי, ניתן לבחור באפשרות המתאימה ביותר.

כיצד מבוצע ציפוי שיניים בלמינייט?

ציפוי שיניים בלמינייט מבוצע במספר שלבים.

בשלב ראשון: מבצעים את השחזת הצד הקדמי של השיניים, עליהן יודבק הציפוי. ההשחזה  דקה ביותר - 0.3 עד 0.5 מילימטר. דרושה מיומנות רבה, שתבטיח כי ההשחזה לא תעבור את נקודת המגע של ציפוי השן הטבעי עם מבנה השן.

בשלב השני: לאחר ההשחזה, רופא השיניים מבצע הטבעה מדויקת של השיניים, האמורות לעבור ציפוי. ההטבעה מועברת למעבדת שיניים, בה מייצרים את הציפויים מפורצלן (הציפויים מכונים "עלי פורצלן"). חשוב לדעת כי למעבדת השיניים ולעבודה המתבצעת בה - יש חשיבות גדולה, בכל הקשור לאיכות הטיפול ולתוצאה הסופית שתתקבל.

בשלב השלישי: לאחר שעלי הפורצלן המותאמים חוזרים מהמעבדה, רופא השיניים בודק את התאמת הציפוי לשן הזקוקה לטיפול. לאחר בדיקת ההתאמה, מכינים באמצעות חומצות שונות את פני השטח של השן ואת הציפוי המותאם. לאחר מכן, מדביקים את הציפוי אל השן באמצעות דבקים מיוחדים (כגון: סופר בונד).

בשלב הרביעי: לאחר שהציפויים הודבקו - מקרינים עליהם עם אור כחול, המזרז את ההדבקה והייבוש.

פריצת דרך באסתטיקה של השיניים. צילום: שאטרסטוק

מהו ציפוי שיניים מתקדם, באמצעות פורצלן ויניר?

פורצלן ויניר הוא הליך קוסמטי ייחודי שפותח בשנים האחרונות, לביצוע ציפוי שיניים באמצעות שיטת למינייט. מדובר בציפוי חזק ביותר, עשוי מפורצלן - שאותו יוצקים על החלק החיצוני של השן. הציפוי מאפשר שיפור משמעותי של המראה האסתטי של השן.

משתמשים בפורצלן ויניר במספר מצבים: שיניים מוכתמות (או כאשר צבע השן כולו כהה); מצבים רפואיים שונים (שיניים שבורות או סדוקות); תחליף לגשרים בשיניים, לטיפול בשיניים שסטו ממסלולן, לצמצום רווחים בין השיניים וכו'.

מהו ציפוי שיניים בשיטת לומינירס ויניר?

ציפוי שיניים בשיטת לומינירס ויניר מהווה פריצת דרך באסתטיקה של השיניים ויישור קו החיוך.

ייחוד השיטה נעוץ בכך שניתן לבצע אותה ולהשיג תוצאות טבעיות ביותר - ללא השחזה של השן וללא שינוי של מבנה השן. מאחר שהטיפול מבוצע ללא השחזה - הטיפול כלל אינו כואב.

החיסרון של שיטה זו: לא ניתן לתקן באמצעות השיטה שן אחת (אלא את כל קשת השיניים הקדמיות).

לעומת זאת, יש לשיטה יתרונות מרובים: התוצאות קבועות, לאורך זמן - ומהוות פתרון מושלם לכתמי שיניים טורדניים; לסדקים ולשברים בשיניים; לפגמים מסוגים שונים; לדהיית צבע, צמצום מרווחים ותיקוני סטייה בצמיחת השיניים.

לסיכום: ציפויי שיניים (בשיטות שונות) מאפשרים לתקן פגמים אסתטיים ורפואיים ומבטיחים כי החיוך שלכם יהיה יפהפה ומושלם.

 

ד"ר טאלב אבו עאמר, מומחה בציפוי שן בלמינייט ובלומינירס ויניר.

סייע בהכנת הכתבה, יותם בן מאיר, כתב zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום