טיפול באקנה בגלי רדיו: פתרון אופטימלי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אקנה עלולה לגרום סבל ומבוכה לסובלים ממנה. טיפול חדשני באמצעות גלי רדיו, במכשיר פרקטורה (Fractora) יעיל באופן משמעותי יותר מכל טיפול אחר. רק רופאים מורשים להשתמש במכשיר החדשני

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2312988 (מספר מקשר)

אקנה עלולה לגרום פגיעה חמורה לסובלים ממנה. לכן, רצוי לעשות הכל, כדי למנוע את ההשלכות הקשות של המחלה - הן במישור הרגשי-נפשי; והן במישור האסתטי (מניעת הצטלקות ו/או טיפול בצלקות אקנה). החדשות הטובות: בשנים האחרונות, יש טיפול יעיל ביותר לאקנה, שיתרונותיו רבים וברורים. שימו לב: רק רופאים מוסמכים, בעלי תואר דוקטור ברפואה - מורשים להשתמש בטיפול זה. מטופלים רבים הסובלים מאקנה אינם יודעים שהטיפול החדשני והיעיל יכול להתבצע רק ע"י רופאים - ונוהרים לקוסמטיקאיות ומטפלים אחרים, מתוך הנחה שגויה שמדובר בטיפול היעיל והמנצח. כדי להימנע מטעות, חשוב לבחור נכון - הן את הטיפול והן (ובעיקר!) את המטפל.

מהן ההשלכות של אקנה?

מטופלים הסובלים ממחלת האקנה מדווחים על פגיעה רגשית-נפשית, בשל הפגם האסתטי שמוביל לפגיעה בדימוי העצמי, קשיים חברתיים ופגיעה בתפקוד האישי במעגלי החיים השונים.

אין זה משנה באיזה גיל מופיעה האקנה: מחלת האקנה נוטה להופיע בגיל ההתבגרות, אולם יש הסובלים ממנה גם בעשורים השלישי והרביעי לחיים. ברור כי בכל גיל ובכל שלבי המחלה, הופעת אקנה גוררת השלכות קשות שחומרתן מתגברת, ככל שתסמיני המחלה חמורים יותר.

האם ניתן לטפל באקנה?

כן. הטיפול באקנה מתפתח מזה שנים רבות. לאורך השנים, הטיפול באקנה התפתח והתייעל. כיום קיים מגוון רחב של טיפולים באקנה, הנחשבים יעילים ביותר. כדי שטיפול באקנה יהיה יעיל - חשוב מאד להתאימו באופן אישי למטופל, תוך התחשבות בשיקולים שונים.

כיצד בוחרים טיפול מתאים באקנה?

מטופל הסובל מאקנה ובוחן כיצד כדאי לטפל במחלה, צריך לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

חומרת המחלה

הטיפול באקנה מושפע מחומרת המחלה. לרוב, כאשר מדובר במחלה בדרגה קלה עד מתונה, ללא הצטלקות, יספיק טיפול מקומי ו/או תרופתי, הכולל משחות ותרופות לבליעה. במקרים חמורים יותר, יותאם טיפול "רציני" (לדוגמה: פילינג ו/או טיפול בגלי רדיו).

גיל המטופל, משך המחלה

גם לגיל המטופל יש משמעות, בעת התאמת טיפול באקנה (כמו גם משך המחלה והתסמינים הנלווים של המחלה).

סוג העור משפיע על התאמת הטיפול באקנה. צילום: שאטרסטוק

סוג העור והרגלי חיים

גורם נוסף המשפיע על התאמת טיפול לסובלים מאקנה: סגנון החיים ומאפיינים מגוונים נוספים, הייחודיים למטופל. בין ההרגלים המשפיעים - ששינוי בהם עשוי לתרום ליעילות הטיפול באקנה - בולטים: תזונה (שינויים תזונתיים תורמים רבות להתמודדות עם אקנה), היגיינה, עישון, צריכת אלכוהול, פעילות גופנית, סוג העור, נטייה להצטלקות וחשיפה לשמש. יש לתת את הדעת לכל אלה (ועוד גורמים) בעת קביעת הטיפול באקנה.

מומחיות המטפל

בחירה במטפל מתאים ואיכותי היא אחד השיקולים המכריעים ורבי החשיבות, בכל הנוגע לטיפול באקנה. קוסמטיקאיות ומטפלים שמציעים טיפולי פנים ומבטיחים גדולות ונצורות, לגבי טיפולים חדשניים, מפתים רבים מהמטופלים להשקיע סכומי כסף נכבדים בטיפולים באקנה.

באשר לאיכות הטיפולים - והתוצאות: חלק מהטיפולים, במקרה הטוב, אינם יעילים; טיפולים אחרים, במקרה הגרוע, עלולים להזיק למטופל - ולהחמיר את מצבו. לכן, חשוב מאד שהסובלים מאקנה ישקיעו מחשבה רבה ויבחנו היטב האם המטפל אכן מתאים עבורם.

אם כך, כיצד בוחרים מטפל לטיפול באקנה?

חשוב מאד לבדוק את הרקע וההכשרה של המטפל. ההמלצה הטובה ביותר היא לפנות לרופאי עור, מומחים לדרמטולוגיה או לכירורגים פלסטיים. רצוי כי הרופאים יהיו בעלי ניסיון בהתמודדות עם אקנה. שימו לב: אל תחששו ואל תתביישו. יש לשאול את המטפל מה ההכשרה שלו, הניסיון והמומחיות. והכי חשוב: אילו אמצעים עומדים לרשותו, לשם טיפול באקנה.

האם לא כל מטפל יכול לעשות כל טיפול באקנה?

לא. קוסמטיקאיות ומטפלים למיניהם (בין היתר, מי שעובד במכוני יופי וטיפוח) - אינם מוסמכים באמת להעניק טיפול מתאים ומספק לאקנה. מעבר לכך שמטפלים אלה אינם מורשים להנפיק מרשמים לתרופות ומשחות, שנחוצות לטיפול באקנה - הם גם מוגבלים ביכולת שלהם להשתמש במכשור רפואי. כלומר: כבר מלכתחילה, האמצעים העומדים לרשותם, לשם טיפול באקנה - מוגבלים. לכן, עדיף מראש שלא לבחור בהם כמטפלים: גם מפני שהסיכוי לטיפול יעיל קטן ביותר; וגם מפני שהסיכון הכרוך בטיפול גדול יותר, בהשוואה לטיפול הניתן ע"י רופאים.

בנוסף לכל אלה - וזו הסיבה החשובה ביותר, בעטיה מומלץ לפנות לרופא: קיים מכשור חדשני, שרק רופאים יכולים להציע. מדובר במכשור יעיל מאד. פיתוח ישראלי - "כחול לבן" - של מכשיר רפואי מהפכני לטיפול באקנה, שמציע טיפול יעיל ויסודי. רק רופאי עור מורשים לבצע את הטיפול הזה בישראל.

מהו הטיפול החדשני באקנה?

מדובר בטיפול במערכת "פרקטורה" (Fractora). זוהי מערכת חדשנית ויעילה, המבוססת על שימוש בגלי רדיו. בהשוואה למערכות טיפול ותיקות יותר, המושתתות על עיקרון הטיפול בגלי רדיו - מערכת פרקטורה יעילה הרבה יותר.

המכשיר הרפואי Fractora הוא מכשיר חדש ומהפכני, לטיפול בעור הפנים, המסייע לא רק לטיפול באקנה ובצלקות אקנה - אלא גם לטיפול בתופעות הזדקנות העור (בין היתר: קמטים, קמטוטים, כתמי גיל).

מערכת Fractora פותחה על ידי חברת InVasix הישראלית ומסבה גאווה רבה למדינה, בזכות היותה מערכת מתקדמת ויעילה, בעלת מוניטין, שגויסה על ידי מיטב רופאי העור והרופאים המומחים לאסתטיקה ברחבי העולם. כיום, היא משמשת גם רופאים מקומיים בישראל.

גלי הרדיו מחממים את האזור המטופל. צילום: שאטרסטוק

כיצד פועלת מערכת פרקטורה?

המכשיר מושתת על רעיון הטיפול באמצעות גלי רדיו, לשם יצירת נזק מקומי מבוקר לעור - באופן שיוביל לתהליך התחדשות העור, החלמה ושיקום. גלי הרדיו מחממים את האזור המטופל, באופן שגורם לייצור מוגבר של הסיבים האחראיים על מראה העור: קולגן ואלסטין.

במקביל, דקירות במחטים עדינות, מניעות תהליך הזרמת דם "טרי" עם "חומרי החלמה" מרעננים ומשקמים לאזור, מה שמזרז ומשלים את תהליך ריפוי העור. התוצאה היא מראה עור חלק, בריא, צעיר ורענן יותר - תוך תרומה משמעותית להפחתת האקנה ו/או הצלקות, בעקבות המחלה.

מהם יתרונות הטיפול החדשני?

חשוב לציין כי מדובר בטיפול קצר: מפגש נמשך חצי שעה, לכל היותר (לרוב, נחוצים שלושה עד חמישה טיפולים, לתוצאות מיטביות); הטיפול איננו כרוך באי נוחות (הודות לאלחוש מקומי); הטיפול מוביל ביעילות רבה - לתוצאות מהירות. בנוסף לכל אלה: מדובר בשיטת טיפול בטוחה, שאיננה עלולה להזיק למטופלים בשום שלב. כבר בטווח הזמן המיידי, אין כל עדות לטיפול - וניתן לחזור לשגרה.

לסיכום: מי שמעוניין בטיפול יעיל בבעיות אקנה - צריך לפנות לרופאים מומחים; ולא להתפשר על מטפלים בקוסמטיקה. רופאים מומחים (רצוי רופאי עור או כירורגים פלסטיים) יכולים להציע את הטיפול הטוב ביותר באקנה ואף לספק טיפולים חדשניים, דוגמת טיפול "פרקטורה" עתיר היתרונות.

ד"ר יוליה פרנקין, בעלת ותק רפואי של מעל 20 שנה וניסיון רב בתחומי האסתטיקה. במרפאתה של ד"ר פרנקין ניתן לקבל ייעוץ מקצועי לגבי שלל הטיפולים המוצעים תוך התאמת התהליך המתאים לכל מטופל.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום