הלל יפה: יחידה לדימות שד

(0)
לדרג

במכון החדיש שבחדרה מכשיר אולטרסאונד רובוטי, היחיד מסוגו בארץ, לשיפור אבחון סרטן השד בנשים בעלות שד במרקם סמיך. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

יחידה חדשה לדימות שד חדשה במכון לדימות של המרכז הרפואי הלל יפה שבחדרה. היחידה שבניהולה של ד"ר נטליה קוחונובסקי, רופאה מומחית בתחום הדימות ודימות השד, עוסקת בגילוי מוקדם של סרטן השד, בעזרת טכנולוגיות חדשות תוך שימוש במספר אמצעי דימות כגון: ממוגרפיה דיגיטלית כולל טומוסינטזיס לצורך סקר ואבחון, אולטרסאונד, ביופסיות בהכוונ, אולטרסאונד או בהכוונת ממוגרפיה עם טומוסינטזיס, סימונים לפני ניתוח, הכנסת קליפים לפני טיפול כימותרפי ועוד.

מכשיר ממוגרפיה חדש מהמתקדמים בארץ

מכשיר הממוגרפיה שנרכש למכון הוא מהחדישים ביותר בארץ. טכנולוגית המכשיר מאפשרת שיפור באבחון סרטן השד, זאת בשל השימוש בשיטת הטומוסינטזיס: טכנולוגיה חדשה המתאימה במיוחד לנשים בעלות שד עם מרקם סמיך (רקמה בלוטית יותר מרקמה שומנית). מצב זה אופייני במיוחד לנשים צעירות, אך גם לחלק מהנשים בגיל המעבר המקבלות טיפול הורמונלי.

סריקה רובוטית לסריקת שדיים בעלות מרקם סמיך

גולת הכותרת בה גאים במכון, היא הבדיקה לאבחון נשים עם שדיים במרקם סמיך. מדובר בבדיקת אולטרסאונד אוטומטי ורובוטי לסריקת כל נפח השד. זוהי בדיקה חדשה, המתבצעת במכשיר יחיד מסוגו בארץ, המאפשרת סריקה אוטומטית של השדיים ושחזור ממוחשב של נפח השד. כמו כן, ביחידה משתמשים בסוג חדש של בדיקה: ממוגרפיה תחת הזרקת חומר ניגוד. בדיקה זו מתבצעת על פי החלטת רופא רדיולוג מומחה לדימות השד במצבים מיוחדים ומאפשרת השלמת בירור וקבלת תוצר אבחון מדויק יותר.

ד"ר נכטיגל, מנהלת מכון הדימות בהלל יפה: "השילוב של המכשור החדשני במכון והצוות הרב מקצועי שמפעיל אותו, מאפשר לנו לתת מענה מקצועי ברמה גבוהה בנושא דימות השד לכל תושבי אגן הניקוז הטבעי של בית החולים, ולכל מי שבא בשערינו". הציוד במכון, נרכש בסיוע תרומתם הנדיבה של משפחת דותן מעמותת רעות.

ההגעה למכון היא על פי הפניה של הרופא המטפל וטופס הפניה של המבטח הרפואי לביצוע הבדיקה. בדיקות נפח השד כרוכות בתשלום בהתאם לסוג הבדיקה. כך למשל, עלות בדיקת אולטרסאונד אוטומטי כ-800 ¤.

לפרטים נוספים וקביעת תור: 04-6188322.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות השד וניתוחי שד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום