ילדה בת 7 ניצלה משיתוק

(0)
לדרג

ברזילי: הילדה נחבלה בגבה לאחר שנפלה לפיר ורק ניתוח זעיר פולשני מורכב בעמוד השדרה הצילה משיתוק. ד"ר דז'רבוב: ניתוח נדיר בחוליות קטנות

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח זעיר פולשני סבוך ומורכב לשחזור וקיבוע עמוד השדרה הצליח להציל ילדה בת 7 משיתוק. הדבר אירע בשבוע שעבר כשהילדה הובהלה למרכז הרפואי ברזילי באשקלון עם פגיעה חמורה בגבה, לאחר שנפלה במהלך משחק לפיר מדרגות שעומקו מטר וחצי, בחדר המדרגות בבניין בו היא מתגוררת.

חומרת הפגיעה התבררה בבדיקות CT ו-MRI שנערכו לילדה בבית החולים ושהראו בבירור שהילדה גם סובלת משטף דם סמוך מאוד לעמוד השדרה כך שהייתה מצויה על סף שיתוק.

ניתוח מסוכן לשחזור ולקיבוע החוליות הקטנות

בתום התייעצות רפואית ממושכת החליטו הרופאים לנתח את הילדה למרות הסיכונים הטמונים בניתוח המורכב. את הניתוח המורכב ביצעו מנהל מחלקת עמוד שדרה בברזילי ד"ר רוסטם דז'ברוב יחד עם ד"ר לי ייבגני שבחרו לנתחה בשיטה זעיר פולשנית. במהלך הניתוח קיבעו הרופאים את עמוד השדרה ושיחזרו אותו.

ד"ר רוסטם דז'רבוב מבהיר כי מדובר בניתוח נדיר מאד בגיל הזה: "החוליות בגיל הזה קטנות מאד וצריך להשתמש בברגים קטנים מיוחדים המתאימים לגוף הקטן של הילד".

כאמור, לאחר הניתוח הממושך הצליחו הרופאים להציל את הילדה ולאחר התאוששות נקבע כי הילדה יצאה מכלל סכנה וכבר משתובבת להנאתה במסדרונות המרכז הרפואי.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פורום ניתוחי עמוד שדרה
ובפורום בעיות גב ועמוד השדרה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום