בודי ליפט אחרי דיאטה: לעור שלום

(1)
לדרג

הגשמתם חלום והצלחתם להפחית קילוגרמים רבים ממשקלכם, אבל נותרתם עם עודפי עור רבים? ניתוח לעיצוב הגוף, הקרוי בודי ליפט (Body Lift), ישים קץ לבעיה

מאת: ~~נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors~~

אנשים שאיבדו משקל רב מגופם, למשל נשים לאחר לידה או אנשים שעברו דיאטה חריפה, עשויים לסבול מהופעת עודפי עור כיוון שיכולת העור להתכווץ מוגבלת. עודפי עור אלה מהווים מטרד אסתטי ובריאותי ולא פעם אנשים מעידים שגם אחרי שהשילו ממשקלם הם עדיין מרגישים כי "עדיין נותרתי שמן". החדשות הטובות הן שבשנים האחרונות התפתח תחום ניתוחים לעיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל, בודי ליפט (Body Lift). בניתוח זה מותחים את העור, מסירים את העור העודף ואם יש צורך משלבים גם שאיבת שומן. התוצאה הסופית היא מראה מתוח של העור בהתאם לקווי המתאר של הגוף הרזה.

ד"ר טלי פרידמן, מומחית לכירורגיה פלסטית ולניתוחים לעיצוב הגוף, מנהלת המרפאה לעיצוב הגוף במרכז הרפואי אסף הרופא ומנהלת מרפאה פרטית ברמת אביב ומנהלת היחידה לעיצוב הגוף במרכז לטיפול בהשמנת יתר, אסותא רמת החייל, משיבה לשאלותינו בנושא.
הסרת עודפי עור אחרי דיאטה (אילוסטרציה) הסרת עודפי עור אחרי דיאטה (אילוסטרציה)

מי נזקק לניתוח לעיצוב הגוף?

"אנשים הסובלים מעודפי עור במקום כלשהו בגופם, עודפים שהם מעוניינים להיפטר מהם. אלה יכולים להיות אנשים שירדו במשקל וכתוצאה מכך התפתח עור עודף היכן שבעבר היה שומן, נשים לאחר לידות, ואנשים שפיתחו סיבוכים של שאיבות שומן, עם אי-רגולריות ועודפי עור היכן שהתבצעה השאיבה".

איילת גבאי סיימה את פרק הלידות בחייה, ולאחר שהסירה את עודפי המשקל נותרה עם עודפי עור. איילת מספרת: "ככל שירדתי יותר במשקל שנאתי יותר את גופי שנהיה ריק ומדולדל. מי שראה אותי לבושה ראה גוף יפה, אבל כשבאתי הביתה והתפשטתי נפגשתי כל פעם מחדש עם כל העור המדלדל וממש לא היה לי נעים עם עצמי. הרגשתי לא בנוח עם כל עודפי העור שהיו לי כתוצאה מהירידה במשקל והחלטתי לעבור ניתוח לעיצוב הגוף. היום אני הרבה יותר מאושרת, מחייכת יותר, אני בטוחה בעצמי ויש לי יותר אנרגיות לילדים שלי".

אנטולי פירר שקל 120 ק"ג עד שהחליט לעשות שינויי בחייו. הוא הוריד 42 ק"ג ולאחר הירידה במשקל הוא נותר עם הרבה עודפי עור. אנטולי ביצע מתיחת בטן היקפית, שלאחריה הוא מספר: "הניתוח עבר ללא כאבים וחזרתי לפעילות כבר שבוע ימים לאחר הניתוח. פשוט סגרתי מעגל עם עצמי, זה השלים את השינוי החיצוני והפנימי שעברתי בחיי.

היכן נוטים להצטבר עודפי עור?

"עודפי העור נוטים להצטבר היכן שקודם לכן היתה השמנה, ובמיוחד באזורים בהם ידוע שהעור אינו "סלחני", כמו שיפולי הבטן, זרועות, ירכיים, צידי אגן. אבל למעשה העודפים יכולים להצטבר בכל מקום בגוף".

למה להסיר עודפי עור? אי אפשר לחיות אתם?

"אפשר, אולם עודפי עור מהווים פגיעה בריאותית ואסתטית. מבחינה אסתטית המראה של עור רפוי, הנראה כקפל, קמטים, או צלוליט, פשוט איננו יפה. מבחינה בריאותית, בשל החיכוך והלחות בין שולי העור, נוטות להתפתח דלקות תחת הקפלים (הדלקות חולפות עם הסרת עודפי העור). כמו כן, ישנם מצבים בהם קפלי העור והשומן שמתחתיהם יוצרים קפלים עבים המפריעים בהתאמת בגדים ומפריעים בתנועה".

איך מתמודדים עם עודפי העור?

"לסובלים מעודפי עור מומלץ, ברמה היום יומית, לשמור על היגיינה מקומית, לרחוץ את המקום, לייבשו היטב ולמנוע היווצרות לחות או שפשוף. מי שרוצה להעלים את העודפים ולהיפטר מהם לא יוכל לעשות זאת בספורט או דיאטה, אלא רק על ידי ניתוח לעיצוב הגוף, או בשמו הרפואי בודי ליפט (Body Lift).

במהלך הניתוח מותחים את העור ומסירים את העור העודף, ואם יש צורך משלבים שאיבת שומן. האיבר ממנו מוסר העור זוכה להיות מעוצב ומתקבל מראה אסתטי שלו, אך הניתוח תורם גם לעיצוב כולל של הגוף בזכות עיצוב האזורים הסמוכים לאזור המטופל".

האם גם אדם שסובל מעודפי עור בכל הגוף (מה שקורה אצל אנשים שמאבדים מסת משקל משמעותית) יכול להיעזר בניתוח זה?

"בוודאי, בקרב מטופלים שיורדים משקל רב מצויים עודפי עור לא רק באיזור אחד, אלא העודפים מתרכזים לכל אורך הגוף, מהסנטר, דרך הזרועות, החזה, הבטן, הגב, המותניים, העכוזים והירכיים. לכל איזור כזה ניתן מענה טוב בעזרת ניתוח הבודי ליפט, ומנתח מומחה יכול לבצע בצורה יעילה הסרת עודפי עור במקומות שונים בגוף. אם יש צורך בהסרת עודפי עור בכל הגוף, לרוב לא מבוצע ניתוח אחד, אלא הפרוצדורה מתחלקת למספר הליכים (ניתוחים).

נהוג וניתן לשלב בין מספר אזורים שונים באותו ניתוח, וכך לקבל שיפור איכותי ומהיר של מספר אזורים בו זמנית בזמן החלמה אחד, כמו למשל: מתיחת בטן היקפית המחטב את הבטן, הירכיים הצידיות, העכוז וצידי האגן. ניתן לשלב בין מתיחת זרועות וירכיים, מתיחת בטן ועיצוב חזה, ועוד; כאשר קצב הניתוחים ותיעדוף האיברים שיעוצבו תלויים ברצון המטופל, בקצב ההחלמה שלו ובמצב בריאותו".

מדוע לא ניתן לנתח את כל האזורים בבת אחת?

"היכולת לשלב בין הניתוחים השונים מושפעת משיקולים רפואיים ואסתטיים. כמו למשל יכולת המטופל לטפל בעצמו לאחר הניתוח, או האם מתיחת אזור אחד משתלבת עם מתיחת אזור סמוך בו זמנית, או שמא היא עלולה להפריע. כל מטופל עובר הערכה רפואית אישית ועל פי שאיפותיו ומבנה גופו אני מחליטה איזה שילובים מתאימים לו אישית".

כמה זמן יש להמתין בין ניתוח לניתוח?

"בעבר היינו ממתינים מספר חודשים בין הניתוחים, אולם בתנאים מסוימים למשל בקרב במטופלים צעירים ובריאים, יש אפשרות לבצע ניתוחים בהפרש של כחודש בלבד וכך לסייע למטופל לסיים את התהליך תוך פרק זמן קצר ולהמשיך בחייו".

מהו משך זמן ההחלמה?

"משך זמן ההחלמה הינו כשבועיים, בתלות בהיקף הניתוח וקצב ההחלמה האישי. לאחר זמן זה ניתן לחזור לפעילות רגילה שאינה כרוכה במאמץ גופני או הרמת משקל וכן ניתן לחזור לעבודה משרדית בהיקף חלקי. חזרה לפעילות גופנית תתבצע כעבור חודש מהניתוח".

האם הניתוח גורם לצלקות?

"משום שבניתוחים אלה מדובר בהסרת עור עודף, חיטוב אזור מסוים נעשה 'בתמורה' לנוכחות של צלקת. עם זאת, ניתן במרבית המקרים למקם את הצלקות במקומות נסתרים. הבשלה מלאה של צלקת כוללת התבהרות והתרככות שלה ומושגת ברוב המקרים באופן טבעי תוך שנה עד מספר שנים מהניתוח. לאחרונה חלה התפתחות אדירה במוצרים ובטיפולים חדשים לטיפול בצלקות. מוצרים אלה כוללים יריעות סילקון, משחות, לייזרים שונים ואפילו איפור קבוע בצבע הגוף.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום