ניתוח בריאטרי וסרטן הרחם

(0)
לדרג

בקרב נשים בעלות עודף משקל שעברו ניתוח קיצור קיבה ושמרו על הישג הירידה במשקל, תועדו שיעורים נמוכים יותר של סרטן הרחם. ככלל השמנה קשורה לתחלואה

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: צוואר רחם קצר, שרירן ברחם

האם ניתוח בריאטרי מפחית את הסיכון לסרטן הרחם? לפי סקירה שהוצגה לאחרונה בכנס Society of Gynecologic Oncology נראה שכן.

לפי הסקירה, בקרב נשים שעברו ניתוח בריאטרי ושמרו על הירידה במשקל לאחריו נרשמה ירידה של 71% בסיכון להתפתחות סרטן הרחם, בהשוואה לנשים שלא עברו את הניתוח. מעבר לכך, מהנתונים עולה כי השמנת יתר הביאה לעלייה של כמעט פי שלושה בסיכון לסרטן הרחם.

להערכת הקשר בין ניתוח בריאטרי לתחלואה בסרטן הרחם בחנו החוקרים רשומות הרפואיות ממאגר University HealthSystem Consortium Database, בין שנים 2009 עד 2013.

החיפוש העלה כ-7.5 מיליון אשפוזים, כולל כ-103 אלף נשים עם היסטוריה של ניתוח בריאטרי וכ-44 אלף נשים עם סרטן הרחם. החוקרים הפרידו בין נשים שיש להן עודף משקל בהווה לנשים במשקל תקין, ובחנו שתי קבוצות, מי שעברו ניתוח בריאטרי ומי שלא.

נמצא כי בנשים במשקל תקין, ללא היסטוריה של ניתוח בריאטרי, נרשם סיכון נמוך ב-81% לסרטן הרחם, כאשר בנשים לא שמנות עם היסטוריה של ניתוח בריאטרי נרשם סיכון נמוך ב-71%. בנשים שהיו שמנות למרות ניתוח בריאטרי קודם עדיין נרשמה ירידה של 52% בסיכון לסרטן הרחם, בהשוואה לנשים שמנות שלא עברו את הניתוח.

לדברי החוקרים, הסקירה אינה מוכיחה כי ניתוח בריאטרי מפחית בהכרח את הסיכון לסרטן הרחם, אך תומכת בנתונים לפיהם השמנה מעלה את הסיכון להתפתחות מחלות ממאירות.

בואו לדבר על זה בפורום שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים - כירורגיה וגסטרואנטרולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום