קיצור קיבה גם לילדים

(0)
לדרג

תוכנית חדשה המיועדת לילדים ובני נוער הסובלים מהשמנת יתר קיצונית ומסיבוכים בריאותיים, מיועדת לעזור להם להשיל ממשקלם, גם על ידי ניתוח בריאטרי. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

קיצור קיבה לא רק למבוגרים. בבית חולים שניידר לילדים החלה לאחרונה תוכנית טיפול בילדים ובני נוער הסובלים מהשמנת יתר קיצונית, המשלבת כירורגיה לפרוסקופית, במסגרתה מתבצע ניתוח שרוול קיבה.

במסגרת התוכנית פועל צוות רב תחומי הכולל כירורג ילדים בעל התמחות בכירורגיה לפרוסקופית, צוות היחידה המומחית להפרעות אכילה, צוות דיאטניות ופסיכולוגים המומחים לשינוי התנהגותי אצל הילד והתערבויות משפחתיות ומומחה באנדוקרינולוגיית ילדים. התוכנית מספקת לילדים ובני משפחתם מסגרת של הדרכה לשינוי מהותי בחיי הילד ובני משפחתו, שינוי הרגלי תזונה ופעילות גופנית והערכה והכנה נפשית וגופנית לקראת ניתוח לקיצור קיבה באמצעות כירורגיה לפרוסקופית (זעיר פולשנית).

התוכנית כוללת חודש של טיפול אינטנסיבי במסגרת אשפוזית במערך היחידה להתערבות במצבי משבר בשניידר וחודשיים של הערכה תפקודית ורגשית, ביצוע בדיקות ומבחנים גופניים. בסיום שלושה חודשים, מחליט הצוות המטפל על המשך הטיפול: טיפול שמרני ללא התערבות כירורגית או על ביצוע ניתוח בריאטרי. במקרה של ניתוח, הילד ובני משפחתו עוברים הכנה מוקדמת בתחומים גופניים, רגשיים והתנהגותיים, על מנת לשפר את ההצלחה הניתוחית. במקרים מסויימים ועל פי המלצת הרופאים המטפלים, מתבצעים הניתוחים הכירורגיים גם ללא אשפוז מוקדם. לתוכנית המשך מעקב גם לאחר הניתוח.

ירידה של 60% מעודף המשקל

הניתוחים הכירורגיים הבריאטריים מתבצעים בשיטה הלפרוסקופית ומשלבים שינוי מבני וכן שינוי במאזן ההורמונלי, המשפיע על הירידה בתיאבון ועל הרצון לאכול, במקביל להגבלת נפח המזון. באמצעות שיטה זו, המביאה לירידה של כ-60% מעודף המשקל, משך ההחלמה מהניתוח מהיר יותר ומאפשר חזרה מהירה לחיים הרגילים. הניתוחים מתבצעים בילדים בהתאם לקריטריונים של משרד הבריאות שכוללים בין היתר, ביצוע ההליך הכירורגי בילדים מגיל 14 ומעלה, BMI (מסת גוף - היחס בין גובהו של הילד למשקלו וגילו) מעל 40 ולילדים הסובלים מסיבוכים רפואיים כתוצאה מההשמנה הקיצונית.

בואו לדבר על זה בפורום השמנת יתר, קיצור, מעקף ושרוול קיבה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום