רפואה אסתטית: בדרך לשינוי

(0)
לדרג

ניתוח פלסטי מחולל שינוי ניכר בחיי המטופל. רגע לפני קבלת ההחלטה, דוקטורס עורך היכרות עם מגוון הניתוחים המוצעים

רופא מנתח פלסטי
09-9548012

ההחלטה על שינוי המראה החיצוני עשויה להשפיע על הביטחון העצמי, על העתיד ועל יחסה של החברה הקרובה. המועמד לניתוח מקבל בפגישת הייעוץ הראשונה שלו עם הרופא מידע שיעזור לו לשקול ולהחליט בנוגע לשינויים שניתן להשיג. החשיבות היא בנקודת המוצא שלפני הניתוח בהשוואה לתוצאות שלאחר הניתוח ובתום ההחלמה. אם למשל מדובר בחזה קטן ושמוט, יש מקום לבצע הרמה והגדלה ולא רק הגדלה בלבד. אם הפנים נפולות, יש מקום לניתוח ולא להזרקות מילוי.

המנתח הפלסטי צריך להביא עמו ניסיון רב בכירורגיה פלסטית, שבו הוא עושה שימוש כדי להסביר ללקוח באופן מקצועי אודות השיפור שיושג, הסיכונים שבניתוח, הצלקות וכל מידע נוסף שיאפשר הגעה להחלטה סופית. חשוב מאוד לבצע הערכה רפואית שתשלול סיבה בריאותית לביצוע הניתוח. לאחר השחרור מבית החולים, המנותח יוצא כשהוא מצויד בפריטים הבאים: תעודת ביטוח (של שתלים, לדוגמה); מספר הטלפון הנייד האישי של הפלסטיקאי המנתח; מכתב שחרור עם הוראות ספציפיות לטיפול בבית, תרופות נגד כאבים ואנטיביוטיקה, משחות, ספורט והמלצה לחופשת מחלה. סדרת ביקורות ומעקבים מתבצעת בתקופה אחרי הניתוח (התקופה הפוסט ניתוחית). באופן זה נשמר קשר עם הלקוחות, מה שמקנה להם ביטחון וכתובת לשאלות גם לאחר הניתוח.

הגדלת חזה

הגדלת חזה היא הניתוח הנפוץ ביותר כיום שנעשה תחת הרדמה כללית. במהלך הניתוח מבצעים חתך קטן בכפל התת-שדי (באורך של כ-4 סמ'). לאחר בניית כיס באזור האופטימלי בבית החזה, מוחדר שתל הסיליקון באופן סטרילי. החתך נתפר בחוט נספג ואין צורך להסירו. מטרת השתל להוסיף נפח לשדיים ולשפר את המראה האסתטי. לרוב, אישה שעברה ניתוח להגדלת חזה יכולה ללדת ולהיניק ואינה מאבדת תחושה בפטמה. במשך מספר שבועות ולעיתים אף חודשים לאחר הניתוח, החזה יכול להיות בצקתי ורגיש. כאבים בבלוטה לעיתים מתחזקים בזמן הווסת. הכאבים מורגשים בעיקר בשבוע שלאחר הניתוח, אולם משך הזמן משתנה בין מנותחת למנותחת.

סיכונים וסיבוכים בניתוחי הגדלת החזה - למרות שהסיבוכים נדירים ושיעורם נמוך, יכולים להופיע סיבוכים כגון דחיית שתל, קופסית סביב השתל, דימומים, זיהומים, צלקות. לעתים אין מנוס ויש צורך בניתוח מתקן להחלפת שתל או לתיקון כיס, וכל זאת רק לאחר מתן הסבר מפורט ומקצועי.

הקטנת חזה

הניתוח החדשני ביותר של הקטנת חזה יוצר צלקת לאורך השד וסביב העטרה (בלשון העם "סוכרייה על מקל") הניתוח מבוצע בהרדמה כללית, וכמו כל הניתוחים הוא מתבצע במרכז רפואי מאושר על ידי משרד הבריאות. במהלך הניתוח מוסרת רקמת שד שנשלחת לבדיקה פתולגית והתשובה לגביה ניתנת באחת הביקורות. השד מוקטן ומורם בהתאם למצבו ההתחלתי, כפי שמוסבר בייעוץ הטרום ניתוחי. בתום הניתוח, כמו בשאר ניתוחי השד, מותאמת ללקוחה חזייה רפואית, שאותה היא רוכשת במרכז הרפואי לנוחיותה, או לחליפין מביאה אותה עמה, ועמה משתחררת מבית החולים. השחרור יתקיים בדרך כלל לאחר ליל אשפוז ועם שני נקזים שנשלפים בביקורת.

הרמת חזה

הרמת חזה מבוצעת גם היא בטכניקה החדשנית ביותר. בייעוץ יוחלט האם יושתל שתל סיליקון או לא ואם כן, מה יהיה מיקומו האופטימאלי. הצלקת דומה לזאת הנגרמת בקטנת חזה ("סוכריה על מקל") ולעיתים אף בצורה של T הפוכה, בשל עודפי עור - כפי שעלול לקרות גם בהקטנת חזה.

הקטנת חזה לגברים

גניקומסטיה היא נושא שמציק לנערים וגברים בשל מראה לא אסתטי של שד נשי, דבר המונע מהם חשיפה בים, בבריכה, בחדר כושר ובסיטואציות אינטימיות. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית עם חתך באזור העטרה על הגבול החיצוני, התפר נספג, ולעיתים יש לשלב בהליך גם שאיבת שומן. המטופל משתחרר עם חגורת לחץ סביב החזה ועם הוראות מפורטות לטיפול פוסט ניתוחי ולביקורת.

פיסול הגוף באמצעות שאיבת שומן

הצטברות עודפי שומן באזורים כגון ירכיים, מותניים ועוד, מוכרת ומטרידה נשים וגברים כאחד. סילוק עודפים אלו והצרת היקפים יגרמו לאדם להיראות צעיר ויפה יותר. הפעולה נחשבת ל"פיסול הגוף." התהליך מתבצע בשיטת המסת שומן, באמצעות החדרת תערובת תרופות נוזלית לפי נוסחאות ידועות מראש. השאיבה מתבצעת דרך צינורות דקים למיכל שמודד את נפח השאיבה. לאחר הניתוח העור מתכווץ בעזרת לבישת חגורה מיוחדת, שהיא חובה בתום הניתוח.

הניתוח נערך בהרדמה כללית ובהמשכו אשפוז לילה. השאיבה אינה מתאימה לאנשים שמנים מאוד אלא לאנשים בעלי משקל תקין (משקל, גובה ו-BMI סטנדרטיים), שאינם מצליחים להיפטר משומן באזורים מסוימים שבהם מצטברים רקמה, צלוליטיס או שומנים. הסוד בהצלחת הניתוח הוא שילוב נאות של דיאטה מאוזנת וספורט.

עיצוב אף

עיצוב האף הוא אחד הניתוחים הנפוצים ביותר בקרב הנוער. ציפיותיו של המטופל לגבי הצורה, הגודל והפרופורציות של האף ביחס לפנים נידונים באריכות בייעוץ הטרום ניתוחי. שינוי קל באף מהווה שינוי גדול בכל הפנים. כדי לעזור ללקוח להבין את משמעות ההליך, מוצגת בפניו הדמיה ממוחשבת של האף בדומה לתוצאה הפוסט ניתוחית. הניתוח נערך בהרדמה כללית ללא צורך באשפוז, ובמהלכו מבוצע עיצוב העצמות וסחוסי האף. החתכים מבוצעים בריריות של הנחיריים בכדי להימנע מצלקות. לאחר כשבוע, בביקורת הראשונה, מסירים את הגבס הפלסטי שהונח על האף לקיבוע. התייחסות ספציפית ונפרדת ניתנת בייעוץ לבעיות כגון מחיצה, נחיריים גדולים, אף לאחר טראומה ועוד. חשוב להדגיש שלאף ישנו תפקיד פונקציונאלי של הכנסת אוויר בליווי תוספת לחות הנחוצה לנשימה ולתפקודו של חוש הריח. לתפקידו האסתטי של האף קיימות השלכות פסיכולוגיות המשפיעות על הביטחון העצמי ומלווות אותנו בכל רגע בחיים. זו החשיבות המיוחסת לכל ניתוח שנערך בפנים.

ניתוח עפעפיים

בדומה לניתוח אף, ניתוח עפעפיים הוא בעל חשיבות רבה למראה הפנים. השינוי הוא בחיוניות ובברק שיש לעיניים אולם צורת העין אינה משתנה. התוצאה גורמת ללקוח להיראות צעיר מכפי גילו. הניתוח נפוץ בעשור הרביעי לחיים. הוא מבוצע בהרדמה קצרה ואין צורך באשפוז. המטרה היא הרחקת עודפי עור ושקיות שומן מהעפעפיים בלבד. מאוחר יותר, במידה וניגשים לניתוח מתיחת פנים, אין צורך בניתוח עפעפיים אלא אם כן עברו יותר מעשר שנים. ניתוחים בפנים הם לא לעד משום שאיננו עוצרים הזדקנות. יש צורך לנתח מחדש לאחר תקופת התבלות של כעשר עד עשרים שנה, זאת בהתאם לתורשה ולגורמים נוספים כמו שמש ועישון. טיפולים שונים כמו הזרקות לקמטים, פילינג, אנטי אייג'ינג, מזוטרפיה ועוד, מאטים את התהליך בלבד אך אינם עוצרים אותו.

ניתוח מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים גורם בעיקר לשינוי הפנים ולהצערתם. במידה והלקוח לא עבר ניתוח עפעפיים עד כה, יש לבצעו בשילוב הניתוח למתיחת הפנים. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית וכולל אשפוז לילה. המטרה היא הרמת הרקמות שנפלו באזור הלחיים התחתונות, עיצוב קו הסנטר ומתיחת הצוואר, כולל חיזוק השריר עם התייחסות לצורך בשאיבת שומן קלה בסנטר. הצלקות מסתתרות בקדמת האוזן, בקו השיער שמאחורי האוזן ובסנטר. כל התפרים נספגים. הביקורות הן חלק חשוב ביותר בתהליך ההחלמה וההיבט הפסיכולוגי של קבלת "האני החדש".

עיצוב אוזניים

אוזניים בולטות אלה שהילדים מכנים אוזני "דמבו" או "עטלף", הן נושא שמעסיק זמן רב את הפציינטים ולרוב הם מגדלים שיער באורך מוגזם להסתרת האפרכסת. מטרת הניתוח היא להצמיד את האוזניים לראש. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית עם חתך מאחורי האפרכסת, כך שהצלקת תהיה מוסתרת. חשוב לציין כי הפעולה איננה גורמת לפגיעה בשמיעה.

ד"ר יעקב דביר הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ממרפאות סאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כירורגיה פלסטית ואסתטית
פורום כירורגיה פלסטית
פורום כירורגיה פלסטית: ניתוחי אף
פורום טיפולי בוטוקס
פורום ניתוחי עפעפיים

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום