סוכרת: שים מבטחך בקינמון?

(0)
לדרג

בעקבות מחקרים בבעלי חיים שמצאו כי התבלין מאזן את רמות הסוכר בדם, נערכה סקירת מחקרים שבדקו את ההשפעה בבני אדם. התוצאות אינן חד משמעיות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם קינמון עשוי לסייע באיזון רמות הסוכר בגוף? שאלה זו נבדקה לאחרונה בסקירה שפורסמה בכתב העת Cochrane Database of Systematic Reviews. עם זאת, הממצאים לא היו חד משמעיים.

סוכרת היא מחלה מטבולית כרונית, המלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם ולמחלות רבות נוספות. איזון טוב יותר של רמות הסוכר בדם מסייע בהפחתת הסיכון לסיבוכים אלו. מספר מחקרים בבעלי חיים מצאו כי קינמון עשוי להיות יעיל בשיפור איזון רמות הסוכר וכעת ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעות של קינמון בחולי סוכרת על פי מחקרים שהשוו את התועלת של תוספי קינמון אל מול פלסבו, טיפול תרופתי או ללא כל טיפול נוסף בחולי סוכרת.

הסקירה כללה 10 מחקרים שהכילו נתונים אודות 577 חולים בסוכרת מסוג 1 או סוכרת מסוג 2. הסיכון להטיה היה גבוה או לא ברור בכל המחקרים, למעט שניים מהם. הסיכון להטיה בחלק מהנושאים הגיע ל-50% בחלק מהמחקרים. תוספי קינמון ניתנו במינון ממוצע של 2 גרם ליום, למשך תקופה שנעה בין 4 ל-6 שבועות.

ההשפעה של קינמון על רמות סוכר בצום לא הייתה חד משמעית. לא זוהה הבדל מובהק סטטיסטית בין מטופלים בקינמון ובין ביקורות בערכי HbA1c (המוגלובין מסוכרר), רמות אינסולין בדם או רמות סוכר לאחר ארוחה. החוקרים לא מצאו עדויות מספקות להערכת הרגישות לאינסולין. אף אחד מהמחקרים לא דיווח על איכות החיים הבריאותית, תחלואה, תמותה או עלויות הטיפול. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, תוך התייחסות לאיכות החיים הבריאותית, סיבוכי סוכרת ועלויות.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום