תרופה בהדפסה תלת ממדית

(0)
לדרג

פריצת דרך: אושרה לייצור תרופת מרשם לחולי אפילפסיה בשם SPIRITAM שתודפס במדפסת תלת ממד. התרופה מסיסה ובהתאמה אישית

מאת: מערכת zap doctors

ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, אישר לאחרונה לחברת Aprecia לייצר תרופת מרשם לחולי אפילפסיה בשם SPIRITAM באמצעות מדפסת תלת ממד. זוהי פריצת דרך בתחום ייצור התרופות שעשויה להיות בעל השלכות משמעותיות על ייצור תרופות, חלוקת מרשמים וגם על קניית התרופות.

מטרת התרופה הניתנת לחולי אפילפסיה כטיפול משלים היא להפחית את תדירות ההתקפים. תהליך הייצור הייחודי מאפשר לתרופה להיות בעלת מרקם נקבובי המתמוסס בפה מיד בעת בליעתה עם מים. זוהי הקלה משמעותית עבור חולי האפילפסיה בהתחשב בעובדה שהתרופות למחלה, בדרך כלל גדולות מאוד, קשות לבליעה ובמינונים גבוהים. עוד מסתבר שלא מעט חולי אפילפסיה שוכחים ליטול את תרופותיהם למרות חשיבותן, מה שמוביל להתקפים תכופים יותר.

מסיסות גבוהה והתאמה אישית לחולה

יכולת ההתמוססות הגבוהה של התרופה נוצרת בעת ייצור התרופה במדפסת. הכדור נוצר מ - 30-50 שכבות של אבקה, שביניהן לכודות טיפות קטנות של נוזל. כתוצאה מכך הכדור מתמוסס בארבע שניות בלבד מרגע בליעתו עם מים.

יתרון נוסף של הייצור במדפסת תלת הממד הוא האפשרות להתאמה אישית לכל חולה: העיצוב של כל כדור יותאם במדויק לצרכיו של החולה, כך שהרופא יוכל לדעת שהחולה קיבל בדיוק את המינון המתאים לו. התרופה עתידה לצאת לשוק ב-2016.

הורדת תבנית מהאתר במקום מרשם מהמרפאה?

זו לא התרומה היחידה של מדפסות תלת ממד לרפואה: חוקרים הצליחו לייצר במדפסות אלו רקמה חיה המסייעת במחקר, העתקים מדויקים של איברים פנימיים של חולים לצורך אבחון ועוד. הדפסת תרופה היא רק צעד נוסף בשימוש של רפואה בהדפסה תלת ממדית.

היום בו לכל אחד תהיה מדפסת תלת ממד בבית קרב בצעדי ענק. בדיוק כמו המחשב, הדפסה תלת ממדית החלה כמשהו ייחודי הנמצא רק באוניברסיטאות ובחברות גדולות, אך לא נשארה שם זמן רב. כבר היום מוצבות מדפסות תלת ממד בלא מעט מרחבים ציבוריים המאפשרים שימוש חופשי במדפסת.

כיום גם בבתים פרטיים יש מדפסות כאלה. האם אכן יגיע היום בו במקום לקבל מרשם לתרופה נוכל להוריד מאתר קופת החולים תבנית לתרופה המותאמת ספציפית לנו, ולהדפיסה במדפסת תלת הממד הביתית?.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פורום תרופות ורוקחות
פורום נוירולוגיה - מבוגרים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום