LOSEC מגן על מערכת העיכול

(0)
לדרג

נטילת לוסק, בקרב חולים המטופלים בפלויקס ואספירין גם יחד, מגנה מפני סיבוכים ודימומים ממערכת העיכול; התרופה לא מעלה את שיעור האירועים קרדיו-ווסקולרים

מאת: מערכת zap doctors

דימום ממערכת העיכול הוא סיבוך משמעותי של טיפול במעכבי פעילות טסיות. תרופות ממשפחת ה-Proton Pump Inhibitor - PPI - נחשבות כתרופות שעשויות להפחית את הסיכון לדימום שכזה.

עד כה לא בוצע מחקר איכותי שבחן את ההשפעה של נטילת LOSEC על הסיכון לדימום בחולים המטופלים ב-PLAVIX ואספירין יחד. יתר על כן, לאחרונה הועלו חששות כי טיפול מקביל ב-LOSEC מקטין את ההשפעה נוגדת הקרישה של PLAVIX.

מטרת המחקר שפורסם בגיליון חודש נובמבר 2010 של כתב העת New England Journal of Medicine היתה לבחון את ההשפעה של LOSEC בחולים הלוקחים טיפול משולב של PLAVIX ואספירין. במסגרת המחקר, חולים עם אינדיקציה לטיפול ב-PLAVIX ואספירין, חולקו אקראית לשתי קבוצות, האחת טופלה ב-LOSEC והשנייה בפלצבו.

המדדים שנבחנו היו:

1. פגיעה ברירית הקיבה שבאה לידי ביטוי באחד מהגילויים הבאים: היארעות של דימום ממערכת העיכול (כולל דם סמוי בצואה), כיב סימפטומטי, חסימה או פרפורציה במערכת העיכול.

2. אירוע קרדיו-ווסקולרי שבא לידי ביטוי באחד המצבים הבאים: מוות, MI, צינתור, CVA.

כותבי המאמר מציינים כי המחקר הסתיים מוקדם מהצפוי עקב הפסקת המימון.

תוצאות

המחקר הקיף 3,761 חולים שחולקו לשתי קבוצות. לאחר מעקב של חצי שנה, 51 חולים סבלו מאירוע במערכת העיכול.
בקבוצה שטופלה ב-LOSEC, שיעור ההיארעות של אירוע במערכת העיכול היה 1.1%, זאת בהשוואה ל-2.9% בקבוצה שטופלה בפלצבו. כלומר, הטיפול ב-LOSEC הגן מפני סיבוך במערכת העיכול. שיעור הדימומים המשמעותיים ממערכת העיכול הופחת אף הוא על רקע הטיפול ב-LOSEC.

109 חולים סבלו מאירוע קרדיו-ווסקולרי כלשהו.

בקבוצה שטופלה ב-LOSEC, שיעור ההופעה של אירוע קרדיו-ווסקולרי היה 4.9%, זאת בהשוואה ל-5.9% בקבוצה שטופלה בפלצבו. פער זה לא נמצא כמשמעותי מבחינה סטטיסטית.

מסקנות

בקרב חולים המטופלים בטיפול המשלב PLAVIX ואספירין, טיפול פרופילקטי ב-OMEPRAZOL הפחית את שיעור הדימומים ממערכת העיכול העליונה. הטיפול ב-OMPERAZOL לא הביא להפחתת היעילות של הטיפול במעכבי הקרישה. עם זאת, הנתונים במחקר זה אינם יכולים לשלול השפעה קלינית משמעותית של OMEPRAZOL על אירועים קרדיו-ווסקולריים.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום