יוגה - להוריד את קצב הלב

(0)
לדרג

יוגה עשויה לשמש כאמצעי לשיפור איכות חייםשל חולים עם פרפור פרוזדורים: בקרב מי ששילבו טיפול סטנדרטי עם תרגול יוגה קצב הלב ולחץ הדם היו נמוכים יותר

מאת: מערכת zap doctors

יוגה - זה בלב שלך. יוגה עשויה להביא לשיפור איכות החיים וכן להפחית את קצב הלב בחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו בכתב העת European Journal of Cardiovascular Nursing.

במחקר נכללו 80 חולים משוודיה עם אבחון של פרפור פרוזדורים התקפי, שחולקו באקראי לשתי קבוצות - אחת קיבלה טיפול סטנדרטי (קבוצת ביקורת 40 חולים), והשנייה קיבלה טיפול סטנדרטי בשילוב עם יוגה (קבוצת יוגה 40 חולים) במהלך תקופה של 12 שבועות. החוקרים עקבו אחר מדדי איכות חיים, לחץ דם וקצב לב בתחילת המחקר ובסופו לאורך 12 שבועות.

בתחילת המחקר תועד הבדל משמעותי באיכות החיים בין הקבוצות ובהערכות הבריאות הנפשית, עם מדדים גבוהים יותר בקבוצת הביקורת. בתום המחקר, בקבוצת היוגה תועדו מדדים גבוהים יותר בסולמות להערכת הבריאות הנפשית. החוקרים מדווחים על הבדלים מובהקים בין שתי הקבוצות, אך ללא הבדלים במדדי איכות חיים ובמדד בריאות פיזיולוגית בין הקבוצות.

בתום המחקר, בקבוצה ששילבה תרגול יוגה קצב הלב היה איטי יותר משמעותית, ולחץ הדם היה נמוך יותר משמעותית, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

לדברי החוקרים, יוגה המשלבת תנועות קלות עם נשימות עמוקות עשויה להוביל לשיפור איכות חיים, הפחתת לחץ הדם והפחתת קצב לב בחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי.

בואו לדבר על זה בפורום פרפור פרוזדורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום