לקתה בדום לב וחזרה לחיים

(0)
לדרג

לפני כחודש וחצי הגיעה אלנה פישברג בת ה-25 לרמב"ם אחרי תאונה קשה. רגע לפני שהשתחררה התמוטטה וקיבלה דום לב, למשך יותר משעה. במבצע דרמטי הוחזרה לחיים

מאת: מערכת zap doctors

בתוך חודש וחצי, אלנה פישברג בת ה-25 הספיקה להסתכל למוות בעיניים פעמיים, ולחזור לחיים.

לפני כחודש וחצי פישברג היתה מעורבת בתאונת דרכים קשה, והובהלה לרמב"ם עם פגיעה רב מערכתית. את התאונה הקשה הזו פישברג שרדה, ולפני כשבוע וחצי התכוננה לצאת מרמב"ם לשיקום. ממש כשהיא מתכוננת ליציאה, החלה הצעירה לחוש ברע כשהיא סובלת מקוצר נשימה פתאומי. מצבה הידרדר במהירות, והיא התמוטטה במחלקה כתוצאה מדום לב.

צוות המחלקה הזעיק צוות החייאה שהחל לטפל בצעירה במהירות. מהבדיקות עלתה הערכה כי קרישי דם גדולים חסמו את זרימת הדם היוצאת מליבה של פישברג, מה שהוביל לדום לב. על מנת לאמת את ההערכה יש לבצע בדיקות נוספות, אולם בשלב זה, הצעירה היתה ללא דופק כבר דקות ארוכות והזמן דוחק ולכן הרופאים החליטו על ניתוח חירום במטרה להוציא את קרישי הדם שחוסמים את הלב ולהציל את חייה.

תוך כדי החייאה רצופה, במחלקה, במסדרון ובמעלית, פישברג הובהלה לחדר הניתוח. צוותים נוספים מצטרפים למשימה הכמעט בלתי אפשרית, כאשר שלושה רופאים מעסים את ליבה ברוטציה במשך יותר משעה. עם הגעתה לחדר הניתוח, חוברה פישברג למכונת לב-ריאה, כאשר פרופ' משנה בולוטין, יחד עם רופאי המחלקה פותחים את החזה ואת העורק הריאתי של הצעירה, ושולפים ממנו מספר קרישי דם גדולים. במהלך הניתוח, שארך כשעתיים, המשיכו הרופאים לעסות את ליבה של פישברג ולהנשים אותה. עם סיום הניתוח, החל ליבה של פישברג להתאושש.

"כמעט לא דיברנו בינינו", משחזר פרופ' משנה בולוטין, מנהל מחלקת ניתוחי לב, את הדרמה בחדר הניתוח, "הסנכרון היה מדהים וכולנו עבדנו כמו תזמורת, כדי לבצע את מה שנראה כמעט בלתי אפשרי. כאשר ראינו שליבה של הצעירה מתאושש, שמחנו כולנו, אך באופטימיות זהירה. הסיכוי שמישהו יתאושש בצורה מלאה מאירוע כזה הוא מזערי. בדרך כלל, אחרי 45 דקות מפסיקים החייאה ומכריזים על מוות. אלנה היתה בהחייאה למעלה משעה. לא ידענו אילו השלכות נוירולוגיות יהיו לזה".

מחדר הניתוח, עברה פישברג אל המחלקה לטיפול נמרץ ניתוחי לב, שם היתה יומיים כשגופה מקורר- טיפול שמטרתו לצמצם נזק מוחי ולסייע בהתאוששות הגוף מהטראומה שעבר. להפתעת הצוות הרפואי, כאשר אלנה התעוררה במחלקה היא לא סבלה מנזק נוירולוגי כלל. אלנה עזבה את רמב"ם ביום ה' האחרון ויצאה לשיקום. מי שעמדה במוקד הדרמה הרפואית הזו, לא זוכרת הרבה ממה שעבר עליה בשבוע האחרון. את פרטי האירוע היא קיבלה מצוות המחלקה והוריה. "אני עוד מנסה להתאושש מנזקי התאונה, ולעכל את מה שעבר עלי בחודש וחצי האחרונים", אמרה אלנה, "אני מאוד שמחה שהצוות הרפואי הציל את חיי ושאני כאן, אבל עוד אין לי מושג מאיפה להתחיל, כדי להבין את מה שחוויתי".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה התערבותית (צינתורים).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום