3 כוסות קפה ליום: בריא ללב

(0)
לדרג

לראשונה: מחקר בשיבא הוכיח כי נטילה חד פעמית של קפאין טהור משפרת את תפקוד הלב וכלי הדם. כעת נבדקת השפעת נטילה ממושכת של קפאין על הלב

מאת: מערכת zap doctors

מחקר מוכיח שנטילה חד פעמית של טבליות קפאין טהור 200 מ"ג (שווה ערך לשתיית 3 כוסות קפה) משפרת את תפקוד האנדותל בכלי הדם ביד.

אנדותל הוא שכבת תאים שטוחים, המרפדת את דפנות כלי הדם. שיפור בתפקוד האנדותל קשור בשכיחות נמוכה של מחלות לב וכלי דם.

תוצאות המחקר, בראשו עמד פרופ' מיכאל שכטר ממרכז הלב בשיבא, פורסמו בעיתון הקרדיולוגי היוקרתי American Journal of Cardiology.

ייחודו של המחקר נעוץ בכך שלראשונה נבדקה בספרות המדעית השפעת נטילה חד פעמית של טבליות קפאין טהור 200 מ"ג. הטבליות הוכנו מראש בבית המרקחת של בית החולים, ונבדקו ב-40 מתנדבים בריאים וב-40 חולים לאחר אירוע אוטם לב. כל נבדק הגיע למרכז הלב בשיבא פעמיים, בהפרש של כשבוע. בשני הביקורים, הבדיקה נערכה לאחר צום בלילה.

בפגישה הראשונה ובפגישה השנייה קיבל כל נבדק באופן אקראי טבלית של קפאין או טבלית של פלצבו ושעה לאחר מכן בוצעה בדיקה להערכת תפקוד האנדותל בכלי הדם הברכיאלי (עורק הזרוע). הבדיקה נערכה בעזרת אולטרה-סאונד (גלי קול), שבה ניתן להעריך את השינוי שחל בקוטר כלי הדם של היד בהתאם לזרימות הדם. בתום הבדיקה עבר כל נבדק בדיקת דם לסימני דלקת שונים.

תוצאות המחקר הראו שנטילת טבלית קפאין 200 מ"ג שיפרה באופן משמעותי את תפקוד האנדותל בעורק היד גם אצל נבדקים בריאים וגם אצל חולי לב. השיפור בתפקוד האנדותל לווה בשיפור ניכר בכל מדדי הדלקת.

בואו לדבר על זה בפורום כלי דם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום