הילד רועי קיבל לב חדש

(0)
לדרג

נס חנוכה בביה"ח בברלין: נמצאה תרומת לב, וההשתלה בגופו של הילד רועי דונץ עברה בהצלחה וכעת הוא מתאושש

מאת: מערכת zap doctors

לפני שנה בדיוק, התרגשה כל המדינה מסיפורו של רועי (עמנואל) דונץ, בן השנתיים ושלושה חודשים, אשר עשה היסטוריה, והיה לפעוט הראשון בישראל (שקל 11 קילו בלבד) אשר קיבל "לב במזוודה", לאחר שלבו קרס, כתוצאה ממחלת לב מולדת וסופנית. היתה זו התקווה האחרונה להציל את חייו של הפעוט המקסים, וצוות מחלקת ניתוחי לב ב"שיבא" בניהולו של ד"ר אהוד רענני, נענה לאתגר, ובמבצע דרמאטי ובהול יזם את הבאת הציוד הייחודי והצוות מברלין.

השתלת ה"לב המלאכותי", על-ידי ד"ר דוד משאלי (מנהל היחידה לניתוחי לב בילדים) וד"ר ג'יי לביא (מנהל היחידה להשתלות לב) עברה בהצלחה, וכשהתייצב מצבו של רועי, טסו רועי והוריו לברלין, לביה"ח היחיד בעולם בו התמחו בלב מלאכותי לילדים. ההטסה היתה ב"אמבולנס מוטס", בליווי צוות טיפול נמרץ מגרמניה. עלות ההטסה והטיפול: כ-120 אלף יורו.

בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר (13-14 בנובמבר) קיבל ד"ר ג'יי לביא הודעה משמחת מביה"ח בברלין: לרועי נמצאה תרומת לב, והוא בחדר הניתוח. גם ניתוח ההשתלה היה כרוך בסיכונים רבים, בגלל רמות הנוגדנים הגבוהות בדמו, אך למרבה המזל הפעוט עבר בשלום גם את ההשתלה, וכעת הוא מתאושש.

רועי דונץ הוא הילד שהצליח לשרוד את פרק הזמן הממושך ביותר בעולם בסיוע "לב מלאכותי", והמקרה הוצג בשבוע שעבר בכנס בינ"ל בנושא ה"לב המלאכותי" שנערך על ידי "ברלין הארט" (החברה וביה"ח שפיתחו את המכשיר) בברלין. ד"ר ג'יי לביא, שהשתתף בכנס, הציג בו סיכום של 12 שנות השתלת "לב במזוודה" במרכז הרפואי "שיבא".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב וחזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום