אוכמניות: חיזוק טבעי לזיכרון

(0)
לדרג

אכילה של אוכמניות יכולה לפשר את הזיכרון בקרב מבוגרים עם ליקוי קוגנטיבי קל - כך עולה ממחקר חדש. ומה קורה אם משווים אוכמניות לאומגה 3?

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש מגלה כי אכילת אוכמניות עשויה לשפר את כישורי החשיבה והזיכרון בקשישים עם ליקוי קוגניטיבי קל.

במחקר שהוצג בכנס מטעם American Chemical Society השתתפו 47 מבוגרים בני 68 שנים ומעלה, עם ליקוי קוגניטיבי קל, שחולקו באקראי לצריכת אבקת אוכמניות, המקבילה לכוס אוכמניות, או אבקת פלסבו. שתי האבקות ניתנו פעם ביום למשך 16 שבועות. החוקרים השלימו בדיקות קוגניטיביות לפני ההתערבות ואחריה בכל המשתתפים וערכו בדיקות הדמיה בשתי הקבוצות.

הממצאים הצביעו על שיפור בתפקוד הקוגניטיבי ובתפקוד המוחי בקרב מי שצרכו אוכמניות, בהשוואה לאלו שנטלו פלסבו. בנוסף, החוקרים מצאו כי בקבוצה זו תועדה הפעלה מוגברת של אזורים בהמיספרה השמאלית של המוח, שלא תוארה בקבוצת הפלסבו.

במחקר נוסף נכללו 94 מבוגרים, בגילאי 62-80 שנים, שהתלוננו בעבר תלונות בנוגע לזיכרון סובייקטיבי. הם חולקו באקראי לאבקת אוכמניות, שמן דגים, שמן דגים עם אבקת אוכמניות, או פלסבו, למשך 24 שבועות.

מדובר במחקר שכלל אוכלוסיה גדולה יותר של מבוגרים עם תפקוד קוגניטיבי תקין ומשך מתן התוספים ארך 24 שבועות ולא 16 שבועות. הממצאים לא היו בולטים כמו במחקר הקודם, ככל הנראה מאחר שבמשתתפים אלו הבעיות הקוגניטיביות היו קלות יותר בתחילת המחקר.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה - מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום