חדש: מרפאה מיוחדת לשבץ מוחי

(0)
לדרג

לאחרונה נפתחה במרכז הרפואי הלל יפה מחלקה המיועדת לאבחון וגילוי וקדם של היארעות שבץ מוחי, על סמך בדיקות TCD. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במהלך החודש האחרון נפתחה במחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי הלל יפה מרפאת TCD, בה מתאפשר ביצוע הדמיה על קולית של כלי הדם התוך-גולגולתיים כחלק של בירור לסיבות לשבץ, או לצורך בירור משלים של מחלות העלולות להעלות את הסיכון לשבץ מוחי.

"בדיקת ה-TCD הינה בדיקה המאפשרת הדמיה של כלי הדם התוך-גולגולתיים בצורה לא פולשנית בעזרת טכנולוגיית דופלר (גלי קול)", מסביר ד"ר סרג'יו שבתאי, סגן מנהל המחלקה הנוירולוגית ומנהל המרפאה החדשה.

"השימוש במכשיר מאפשר זיהוי של מספר סיבות להיארעותו של השבץ המוחי בצורה מדויקת. דהיינו, האם האירוע המוחי נגרם עקב היצרות בכלי הדם התוך-גולגולתיים, או האם הוא משני לקרישי דם (היכולים להגיע למוח ממקומות שונים ורחוקים בגוף)".

עקב כך, ניתן להשתמש בטכנולוגיה זו לטובת זיהוי מעבר קרישי דם בין חדרי הלב לצורך החלטה עתידית על ביצוע סגירת ה-PFO בעזרת צנתור. במקרים של היצרות בכלי הדם התוך-גולגולתיים, הבדיקה מאפשרת החלטה מדויקת יותר בנוגע לאפשרות לביצוע צנתור מוחי והרחבה של כלי הדם הפגוע.

קיימים שני סוגים של בדיקת TCD: עיקריות ללא הזרקה (סטנדרטית) ועם הזרקה. הבדיקה ללא הזרקה בודקת בעזרת טכנולוגית דופלר את רוב כלי הדם הגדולים של המוח.
מנגד, הבדיקה עם הזרקה של בועות אוויר יחד עם נוזל סטרילי דרך ווריד, מיועדת לגילוי נוכחות וחומרה של מעבר בין חדרי הלב.

הבדיקה אינה כוללת קרינה, והיא יכולה להתבצע ליד מיטת החולה, גם במצבים של אירוע מוחי חריף שדורשים טיפול תוך ורידי ממיס קרישי דם. בנוסף, היא יכולה להראות בזמן אמת את השיפור בזרימת הדם בכלי הדם החסומים במוח.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה ושבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום