...וטוב, טוב, טוב לי על הלב.

(0)
לדרג

כולנו יודעים כי אנשים עם לב חלש אסור להכעיס ואנשים עצובים נוטים ללקות בליבם. רק עכשיו המדענים מוכחים כי בריאות הלב משפיעה על הבריאות הנפשית ובראיות נפשית על הלב.

מאת: כולנו יודעים כי אנשים עם לב חלש אסור להכעיס ואנשים עצובים נוטים ללקות בליבם. רק עכשיו המדענים מוכחים כי בריאות הלב משפיעה על הבריאות הנפשית ובראיות נפשית על הלב.

כולנו יודעים כי אנשים עם לב חלש אסור להכעיס ואנשים עצובים נוטים ללקות בליבם. רק עכשיו המדענים מוכחים כי בריאות הלב משפיעה על הבריאות הנפשית ובראיות נפשית על הלב. מחקר חדש אשר בחן את הקשר הקיים באופן סטטיסטי מצא קשר מובהק בין מצב נפשי לבין בריאות הלב.

במחקר נמצא כי תחושות חזקות כמו כעס וסטרס נפשי משפיעות ישירות על הלב ומגבירות את הסיכוי למחלות לב. בנוסף, נמצא קשר בין כעס חריף לבין התקפי לב. כעס חריף מגביר את הסיכון ללקות בהתקף לב פי 2 ומעלה. לחץ נפשי גורם להתקף לב ב- 30 עד 60 אחוז בקרב חולי הלב.

חדשות טובות: במחקר גם נמצא כי אנו יכולים לשפר את מצב ליבנו. עוררות נפשית חיובית גבוהה מגרה את המערכת החיסונית לפעול באופן אשר מסייע לפורר את משקעי כלי הדם ומגביר את תנגודת הסתיידות העורקים.

בעיות נפשיות חוזרות כמו דיכאון ומצב עייפות מתמשך משפיעים על בריאות הלב באופן ישיר. נמצא כי יש קשר בין דיכאון לבין אותות כימיים המשפיעים על המערכת החיסונית ומעלים את הסיכוי להתפתחות מחלות לב. במשך הזמן אותות אלה משפיעים על שינויים גופניים ההופכים מחלת לב רדומה למחלת לב פעילה. נמצא כי סוגים שונים של דיכאון משפיעים על הלב באופן שונה.

קיים סוג מזג מסויים המשפיע לרעה על הלב. גורמים פסיכולוגיים ממושכים עשויים לשחק תפקיד חשוב בהשפעת התפתחות שלבים ראשוניים במחלת הלב. בעלי אישיות עויינת קבועה נמצאים ברמת סיכון גבוהה יותר ללקות בהתקף לב ראשון. עוד נמצא כי לבעלי אישיות תוקפנית מערכת חיסונית פגומה. מצבים נפשיים כרוניים אלה לא פועלים לבד, הם גם משפיעים על תנגודת הגוף, על עקה נפשית חוזרת, לדיכאון ולכעס חריף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום