עוד סמן למחלת לב - לפטין

(0)
לדרג

הורמונים בתאי שומן מצביעים על מחלת לב

מאת: הורמונים בתאי שומן מצביעים על מחלת לב

רמות גבוהות של לפטין, הורמון טבעי הנוצר בתאי שומן, יכולות להוות תחזית טובה למחלת לב, כך עולה ממחקר סקוטי.
"לפטין הוא סמן דם מצויין עבור אנשים בכל משקל, ולא קשה למדוד אותו" אומר ד"ר נביד סאטאר, ראש צוות המחקר שפורסם ביום שלישי.
עודף משקל כבר מהווה גורם סיכון מוכר למחלות לב. ואולם סאטאר, אנדוקרינולוג במרפאה המלכותית בגלזגו, סקוטלנד, אומר שרמות הלפטין עשויות להוות מידה טובה יותר לעודף משקל מאשר אינדקס מסת הגוף (BMI), התלוי בגובה, שכן אנשים בעלי MBI זהה יכולים להכיל כמויות שומן שונות בגוף.
החיבור בין לפטין ומחלת לב אינו תלוי בגורמי סיכון כמו עישון, רמת כולסטרול גבוהה או לחץ דם גבוה.
לפטין הוא הורמון שאמור לסמן למוח להפסיק לאכול. ואולם הסימן לא עובר אצל מספר אנשים בעלי עודף משקל. בשלב מסויים לפני מספר שנים רופאים חשבו שלפטין יכול לשמש fתרופה נגד עודף משקל. עד כה לא מומשה הבטחה זו.
המחקר הסקוטי כלל 377 גברים שעברו התקף לב או עורקים חסומים בטווח של חמש שנים, ו 783 גברים שלא חלו בכל מחלת לב.
החוקרים מצאו שרמות הלפטין בקרב הגברים החולים היו גבוהות ב 16% מאשר בקבוצה הבריאה. הם מצאו סיכון מוגבר ב 25% עבור כל עלייה ב 30% של רמות הלפטין.
"התוצאות לחלוטין מאששות את הצורך בפעילות גופנית ושמירה על המשקל, שכן כך ניתן להוריד את רמות הלפטין" אומר ד"ר בטיבן היימספילד מבית החולים ס. לוק-רוזוולט בניו יורק.
המחקר של סאטאר גם מראה כיצד לפטין עולה אצל אנשים בעלי עודף משקל ביחד עם רמות החלבון המגיב C, סימן חדלקת בגוף הקשורה למחלות לב.
המחקר כלל גברים לבנים בגיל העמידה, וסאטאר טוען שיש צורך במחקרים נוספים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום