אכילת פירות וירקות מסייעת במניעת מחלות לב

(0)
לדרג

ירקות עלים ירוקים ופירות וירקות בעלי רמת ויטמין C גבוהה יעילים במיוחד.

מאת: ירקות עלים ירוקים ופירות וירקות בעלי רמת ויטמין C גבוהה יעילים במיוחד.

מה הבעיה ומה אנחנו יודעים עליה?
חסימת העורקים המספקים דם ללב היא עדין גורם המוות מספר אחת בארצות הברית. טיפול ברמת כולסטרול גבוהה ובלחץ דם גבוה, הפסקת עישון והתעמלות קבועה ידועים כמסייעים במניעת מחלות לב. אולם קיימת מחלוקת לגבי סוגי מזון מסוימים והשפעתם על הסיכוי לחלות במחלת לב. מספר מחקרים מעלים את האפשרות שדיאטות דלות שומן יעילות במיוחד, מחקרים אחרים מראים שדיאטות עתירות פירות וירקות הן הפתרון. ירקות ופירות רבים מכילים כמויות סיבים גדולות, אשלגן, פלבנואידים וויטמינים סותרי חמצון כמו ויטמין C וויטמין E. יש צורך במחקרים ארוכים וגדולי היקף, שעוקבים אחר המשתתפים כדי לבדוק את השפעתם של מזונות עתירים במרכיבים אלה על הפחתת הסיכונים ללקות במחלת לב.

מטרת המחקר
לבדוק האם צריכה מוגברת של פירות וירקות מפחיתה את הסיכון למחלת לב.

הנחקרים
המחקר כלל 84251 נשים ו 42148 גברים. כולם עובדים או עבדו בשירותי הבריאות, כמו למשל רופאים ואחיות. הנשים היו בגילאי 24-59, הגברים 40-75 כשהתחילו את השתתפותם במחקר. נשים נצפו במשך 14 שנים, גברים במשך 8 שנים.

תהליך המחקר
החוקרים עשו שימוש בתוצאות שני מחקרים גדולים שנעשו על מנת לבדוק את הבריאות הכללית בקרב כגברים ונשים בגיל העמידה ומעלה. המשתתפים בשני המחקרים מלאו שאלונים מקיפים על הרגלי האכילה שלהם. כל שנתיים השיבו על שאלות בנוגע למחלות לב ומצב רפואי בכלל.

ממצאים
אלה שאכלו יותר פירות וירקות הגיעו לגיל מבוגר יותר, יישמו בדרך כלל הרגלי חיים בריאים יותר, ונטו פחות לעשן. הם גם סבלו פחות מהתקפי לב. למרות שניתן להסביר את הפערים במספר התקפי הלב בהרגלים הבריאים יותר, ולאו דווקא בהרגלי האכילה, ניתן לייחס זאת ישירות גם לצריכת הירקות והפירות. ירקות עלים ירוקים ופירות עשירים בויטמין C היו בעלי ההגנה הגבוהה ביותר כנגד התקפי לב.

מגבלות המחקר
כל המשתתפים במחקר הגיעו משירותי הבריאות, וייתכן שצריכת הפירות והירקות שלהם לא זהה לצריכה בכלל האוכלוסייה. תשובות לשאלונים בנושא מזון לא תמיד משקפות נאמנה את צריכת המזון האמיתית. בנוסף, קשה לאמוד את ההשפעה הישירה של מזון מסויים כאשר מרכיבים נוספים כמו התעמלות סדירה והימנעות מעישון משפיעים אף הם.

משמעות המחקר
דיאטות עתירות פירות וירקות מסייעות במניעת מחלות לב. ירקות עלים ירוקים ופירות וירקות בעלי רמת ויטמין C גבוהה יעילים במיוחד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום