לוקחים ללב

(0)
לדרג

אנשים צעירים ואלימים נמצאים בסיכון לפתח בעיות לבביות, כך עולה ממחקר חדש, והאם שיפור השליטה בכעסים יכול לעזור

מאת: אנשים צעירים בעלי התנהגות עוינת כלפי הסובבים אותם עלולים לסבול ממחלת לב בהמשך חייהם.

כך עולה ממחקר חדש שהתבצע על ידי חוקרים מ-
Kaiser Permanente Medical Care Program בקליפורניה, והתפרסם בגיליון מאי 2000 של כתב העת:
The Jouranl of the American medical Association.
לפני כ- 10 שנים פורסם מחקר שכלל נשים וגברים בגילאים 18 עד 30 והראה כי הנבדקים בעלי התנהגות עוינת לסובבים פיתחו יותר הצטברות של סידן בכלי הדם הלבביים שלהם. הצטברות של סידן בכלי הדם הלבביים הינו סימן מקדים להתפתחות של טרשת עורקים בעתיד, שיכולה לגרום להיצרות של כלי הדם ובכך להעלות את הסיכוי לפתח התקף לבבי. מתוך 374 נבדקים שנכללו במחקר 13 אחוזים סבלו מהצטברות זו של סידן. תוצאות מחקר זה העלו שאלות רבות, לדוגמא: רבים טענו שאינן מהימנות כיוון שרוב האנשים בעלי התנהגות עוינת לסובבים מעשנים ועישון בזכות עצמו מהווה גורם סיכון למחלת לב.
המחקר שהתפרסם זה עתה מראה על קשר מובהק בין התנהגות עוינת לסביבה לבין הצטברות של סידן בדפנות כלי הדם. החוקרים שקללו במחקר בגורמים נוספים שעלולים להעלות את הסיכון למחלות לב כגון: עישון, יתר לחץ דם, ורמת כולסטרול. במחקר החוקרים העריכו את רמת העוינות של הנבדקים על ידי שאלונים מפורטים. החוקרים מצאו כי נבדקים שקבלו תוצאות גבוהות בשאלון העוינות סבלו מפי 9 יותר סיכוי להצטברות סידן בדפנות כלי הדם לעומת הקבוצה שקבלה תוצאת נמוכות בשאלונים.
החוקרים משערים כי אנשים הנושאים את הכעס כחלק מדפוסי ההתנהגות שלהם סובלים מתגובה מוגזמת למצבי מתח שונים. לטענתם גופם של אנשים אלו מייצר רמה גבוהה של הורמונים שקשורים למתח, שבהמשך יכולים לגרום לעליה בלחץ הדם ועליה בקרישת הדם. עדיין לא ברור האם הנבדקים עם רמה גבוה של הצטברות סידן בכלי הדם נמצאים בסיכון לפתח ממחלת לב מסוימת, וכן לא ברור האם ניתן להפחית את הסיכויים למחלת לב על ידי שליטה על הכעס בצורה טובה יותר. נושאים אלו דורשים מחקר נוסף לדברי החוקרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום