לגברים שהיו נמוכים בילדותם - סיכוי לפתח יתר לחץ דם.

(0)
לדרג

לגברים שהיו נמוכים בילדותם - סיכוי לפתח יתר לחץ דם.

תוצאות מחקר חדש מעלות השערה כי ילדים נמוכים סובלים מבעיות בריאותיות שונות בגיל המבוגר. לדוגמא מבוגרים שהיו נמוכים בילדותם בעלי סיכון גובה יותר לסבול מיתר לחץ דם בגיל המבוגר, עובדה המהווה גורם סיכון להופעת מחלת לב ומחלות כרוניות אחרות. המחקר התפרסם בגיליון חודש מאי של כתב העת
Archives of Disease in Childhood .
החוקרים מ University College Medical School בלונדון, בריטניה, בדקו 150 גברים שהיו בגיל 5-8 בין עד השנים 1937 ו- 1939, ובגיל 60 בין השנים 1997-1998. החוקרים מצאו כי כי לחץ הדם הסיסטולי ( הערך הראשון במדידת לחץ הדם) היה גבוה בגברים שהיו נמוכים בילדותם ונמוך יותר בגברים שהיו גבוהים בילדותם. (לחץ דם סיסטולי ממוצע של 168 בקבוצת הגברים שהיתה נמוכה בילדות, ולחץ דם סיסטולי ממוצע של 151 בקבוצת הגברים שהיתה גבוהה בילדות - ערך של לחץ הדם הסיסטולי מעל 140 נחשב ערך גבוה).
החוקרים משערים כי גדילה מוקדמת משפיעה על התפתחות מערכת ההתמודדות עם גורמים מתח נפשי, שקשורים בצורה זו או אחרת להתפתחות יתר לחץ דם. החוקרים מסבירים כי מצב של מתח כרוני יכול להשפיע על הגדילה על ידי דיכוי של הורמון הגדילה המופרש בגופינו. בנוסף מצב של מתח כרוני יכול להחליש את מערכת ההתמודדות הנפשית עם מתח נפשי, עובדה זו גורמת לאדם להיות פגיע יותר ממתח, ולעלות את סיכוייו לפתח יתר לחץ דם. תוצאות המחקר מראות כי אכן ישנו קשר בין בעיה בשמירה על לחץ דם תקין לבין בעיות גדילה של בילדים.
חשוב לציין כי הקשר הנ"ל נמצא ללא קשר לעישון, מצב סוציאלי, גובה,משקל, ודיאטה של הנבדקים כמבוגרים. כמו כן הקשר נשמר ללא קשר למצב הבריאותי או המצב הסוציאלי של הנבדקים במהלך ילדותם.
לא נמצא כל קשר בין הגובה בבגרות לבין יתר לחץ דם. כמו כן לא נמצא כל קשר בין לחץ הדם הדיאסטולי (הערך השני בקריאת לחץ הדם) לבין הגובה בבגרות או בילדות.
לסיכום החוקרים מסבירים כי מחקר זה מחזק את הדיעה שיש לשמור על מצבו הנפשי של הילד שכן מתח נפשי בגיל מוקדם יכול להשפיע לא רק על ההתפתחות האינטלקטואלית של הילד אלא גם על הבריאות הגופנית שלו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום