הקשר בין גזע ומחלות לב

(0)
לדרג

אפלייה גזענית או מבנה ביולוגי שונה? על הסיבה שלפיה שחורים מטופלים פחות טוב במקרה של התקף לב

מאת: מחקר חדש גילה כי חולים שחורים הסובלים מהתקף לב מקבלים פחות טיפולים מצילי חיים לעומת החולים הלבנים הסובלים מהתקף לבבי.

המחקר התפרסם בכתב העת The New England Journal of Medicine, בגיליון אפריל 2000. ההבדל הנ"ל בין חולים שחורים ולבנים אינו ברור, אך החוקרים מעריכים כי אולי חולים שחורים מציגים סימנים שונים להתקף לב שגורמים לאיחור באבחנה. החוקרים מדגישים כי העדר מתן הטיפול אינו נובע מהפלייה גזענית כלשהי אלא מהעובדה שהתקף לב אינו מופיע בצורה הקלינית הרגילה בשחורים.

המחקר התבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת אלבמה ובדק רישומים של 235,000 חולים שלקו בהתקף לב. מתוך כל אותם החולים נמצאו 26,500, לבנים ושחורים, שהיו מתאימים לטיפול מיידי על ידי תרופות המפרקות את הקריש הלבבי ומחזירות את הזרימה לעורקי הלב. אותם חולים חולקו לקבוצות לפי גיל, גזע, ומין.
תוצאות המחקר מראות כי גברים לבנים קבלו הכי הרבה טיפולים, אחריהם נמצאת קבוצת הנשים הלבנות ומיד אחר כך מופיעה קבוצת הגברים השחורים. באופן כללי רק 57 אחוזים מהחולים שהיו מתאימים לטיפול הנ"ל קבלו אותו. החוקרים ציפו למצוא הבדלים משמעותיים בין גברים ונשים בהקשר של מתן טיפול מיידי להתקף לב, אך הבדלים אלו לא נמצאו.

לגבי ההבדל שהתגלה בין לבנים ושחורים, החוקרים משערים כי רבים מהחולים השחורים שהופיעו עם התקף לה לא סבלו מכאבים בחזה, סימן חשבו מאוד באבחנה של התקפי לב.

כמו כן החוקרים משערים כי היו גורמים קליניים נוספים שגרמו לרופא המטפל להעריך שלא מדובר בהתקף לבבי באותם חולים שחורים שלא קבלו את הטיפול המקובל. מדד נוסף שמהווה בעיה באבחנה של התקף לב אצל חולים שחורים הינו בדיקת האק"ג שאינה מהימנה מספיק בחולים אלו.

המסקנה המרכזית שמתקבלת ממחקר זה הינה העובדה שדרושים מחקרים נוספים על מנת להבהיר במדוייק את צורת הביטוי של התקפי לב בחולים שחורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום