הצילו

(0)
לדרג

אף על פי שהסתיימה שביתת המצילים, אנשים עדיין טובעים, מה לעשות במקרה של טביעה? מי יציל?

מאת: למרות שהאירועים האחרונים מסיטים את הפוקוס, הרי ששביתת המצילים הסתיימה, ואת המחיר הגבוה שילמו האזרחים, הטובעים, שמספרם רק הולך ומתרבה.

צווי ריתוק, מלחמת חורמה ומשכורות דמיוניות מעורבות במיתוסים שזופים, זוהי דמותם של המצילים דגם 2004, כבר לא על החסקה (אלא על אופנוע ים מבהיק)
"חושבים שאנחנו כל היום שוכבים בשמש וסביבנו בחורות ושתיה" קובל מציל ותיק "אנשים לא קולטים שאנחנו 12 שעות ביום, כל יום, לא נחים לרגע" והם לא חוששים ללכת לבית המשפט על מנת להתעמת על זכותם לתמורה הולמת ולעוד מציל במשמרת. אז מהי המציאות ומהו המיתוס?

בנתיים על החוף

לפי התקן אמורים להיות שלושה מצילים בסוכה, בפועל- במקומות רבים יש רק שניים, כך שאם הם מטילים את עצמם לגלים בעזרת אופנוע הים, הסוכה נותרת ריקה ושאר הרוחצים נתונים בסכנה.

והיה ויצאתם (למרות הסכנה ) לרחוץ בים, ונתקלתם בטובע, המצילים נמצאים רחוק במקום אחר, מה עושים?

דבר ראשון- חייגו למד"א 101, כל פעולה שתתבצע תתבצע רק לאחר הזעקת העזרה.

מאחר ואין לאדם מבחוץ דרך לדעת האם חדרו מים לראות הטובע, ההנחיות תהיינה זהות למקרים של "טביעה רטובה" (מים בראות, חוסר הכרה) לבין "טביעה יבשה" (אין מים בראות)

בצע החייאה לפי כל כל הכללים

נסה לחמם את הטובע על מנת למנוע מצב של היפותרמיה (איבוד חום).

יש להקפיד על פינוי לבית החולים בכל מקרה של טביעה.

על ילדים ופעוטות

אסור בתכלית האיסור להשאיר ילדים ופעוטות לבדם - גם לא במים רדודים, מספיקים כמה סנטימטרים של מים על מנת לגרום למוות, אל תתנו לילדים "להטביע" זה את זה כמשחק, שחייה בים אינה דומה לשחייה בבריכה. יש להיות ערים למצבים מסוכנים כמו זרמים ומערבולות.
ילדים קטנים מועדים יותר לטביעות: היחס בין הראש לגוף אצל ילדים קטנים גדול, ולכן מרכז הכובד גבוה יותר והם עלולים להתהפך בקלות. מנתוני ארגון 'בטרם' עולה, כי מדי שנה מתים מטביעה כ - 20 ילדים. טביעה מהווה סיבה שכיחה לתמותה של ילדים בגילאי 1 - 4 (7% - 8%) מכל מקרי הטביעה.
שימו לב, טביעה מתרחשת במהירות ובלא קול, ולעיתים אי אפשר להבחין בה, לכן היו ערניים.
טביעה יכולה להתרחש בתוך שניות, בדרך-כלל בהעדר השגחה או בעת נתק קצר בהשגחה. ילד יכול לטבוע בפרק זמן שבו ההורה מדבר בסלולארי, מביא מגבת, או ניגש להביא אשכול ענבים.
איבוד הכרה מתרחש בתוך 2 דקות, ואילו נזק מוחי בלתי הפיך תוך ארבע עד שש דקות, הגבול בין חיים ומוות מעולם לא היה דק יותר.

בילד מחוסר הכרה, שאינו נושם יש להתחיל בהנשמה מפה לפה עם הוצאתו מן המים. יש לקחת בחשבון פגיעת ראש וצוואר (בעיקר בתאונות צלילה או קפיצות) ולהגן על עמוד השדרה אל תזיזו ילד שטבע.
אם הילד מקיא, הנח אותו כשפניו הצידה, שלא יחנק.

דאגו להגעת עזרה במהירות האפשרית, מהירות היא קריטית לחיי הנפגע.




רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום