לנשים סיכוי גדול יותר למות מהתקף לב

(0)
לדרג

מחלה עם איצטלה גברית או מבנה פיזי שונה? אם יש התקף לב- עדיף להיות גבר, על אשה בעולם של גברים

מאת: מחקר שנערך בבריטניה מגלה כי בהשוואה לגברים, נשים העוברות האירוע של התקף לב מגיעות לאחר יותר זמן לבית החולים, מקבלות טיפול פחות רב עוצמה והן חשופות לסיכון גבוה ב-50 אחוזים למות מהתקף לב. אפליה מכל הלב

חוקרים בריטים גילו כי נשים נמצאות בעמדת נחיתות רפואית בהשוואה לגברים, כשהן עוברות אירוע לבבי. כך למשל, 88 אחוזים מהגברים שעברו התקף הלב היו בחיים לאחר חודש, זאת לעומת 78 אחוזים בלבד מהנשים.

המחקר הבריטי, שפורסם בגיליון נובמבר של האגודה האמריקנית לרפואת הלב, נערך על למעלה מ-1,700 חולים וחושף כי לנשים יש סיכוי גדול ב-50 אחוזים למות מהתקף לב בהשוואה לגברים.

מתוצאות המחקר, שבוצע על ידי ד"ר אגם טימיס מה-"Royal Hospitals Trust" בלונדון, עולה כי לנשים לקח 13 דקות יותר להגיע לבית החולים לאחר הופעת התסמינים האופייניים להתקף לב, 133 דקות אצל הנשים לעומת 120 דקות אצל הגברים.

עוד מצאו החוקרים כי 91 אחוזים מהגברים קיבלו במקום את תרופת האספירין, לעומת 88 אחוזים בלבד מהנשים שקיבלו אספירין.

גם במתן תרופה הממיסה קרישי דם נמצא כי יש עיכוב בטיפול הרפואי אצל הנשים. הזמן הממוצע מה-"דלת עד המחט", כלומר הזמן שבו המטופל מקבל את התרופה, הוא 90 דקות אצל הנשים לעומת 78 דקות בלבד אצל הגברים.

עוד נמצא כי נשים חשופות יותר מגברים למות מהתקף לב, וגם לאחר ההישרדות מההתקף לב הראשון, נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר להתקף לב שני או כאבים בחזה.

ד"ר טימיס והחוקרים מסכמים כי ההבדלים, למרות היותם קטנים, היו "באופן עקבי לרעת הנשים והם יכולים להסביר את התמותה הגבוהה יותר אצל נשים והסיכוי הגבוה יותר לאירוע לבבי חוזר בתוך 30 יום".

מקור:
American Heart Journal 2000;140:740-746

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום