ממצא: רוטב קארי משכך כאב דלקתי

(0)
לדרג

סיוע מפתיע לספורטאים? מחקר מגלה: כורכום מונע תהליכים דלקתיים במחלות גידים, ורוטב קארי עשוי להקל על כאב דלקתי, דוגמת דלקת גידים או דלקת מפרקים

מאת: מערכת zap doctors

גידים הם רקמות חיבור המקשרות בין שרירים לעצמות. לאור העומס הרב המוטל עליהם, הגידים נוטים לפגיעות ולפציעות, תופעה רווחת במיוחד בקרב ספורטאים. דלקת גידים (Tendinitis) גורמת לכאב ורגישות בסמוך למפרקים, ושכיחה בעיקר באזורי הכתפיים, המרפקים, הברכיים, הירכיים, הקרסוליים ושורשי כף היד.

הטיפולים הנפוצים במקרים של דלקות גידים הם תרופות ממשפחת נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, שמטרתן להקל על הכאב והתהליך הדלקתי. במקרים חמורים יותר, ניתן להזריק סטרואידים ישירות למעטפת הגיד, ובכך להקל על הכאב ולאפשר טיפולי פיזיותרפיה.

במחקר הנוכחי ביקשו חוקרים מבריטניה וגרמניה להעריך את התועלת שיש לרוטב קארי בהקלה על כאבים הנובעים מתהליכים דלקתיים, דוגמת דלקות גידים או דלקות מפרקים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת The Journal of Biological Chemistry.

החוקרים התבססו על מודל תרבית של דלקת גידים מבני אדם להערכת ההשפעות נוגדות הדלקת של כורכום על תאי גידים. היעד העיקרי של המחקר היה לבחון את השפעות הכורכום על תהליכי דלקת ותהליכים ניווניים.

מהתוצאות עולה כי כורכום מונע תהליכי דלקת במחלות גידים, ורוטב קארי עשוי להקל על כאב דלקתי, דוגמת דלקת גידים או דלקת מפרקים. אין בכך כדי לטעון כי קארי או כורכום מביאים לריפוי תהליכים דלקתיים דוגמת. עם זאת, הממצאים עשויים לסייע למדענים בפיתוח דרכים להתמודד עם תחלואות אלה דרך התזונה.

בואו לדבר על זה בפורום דלקות מפרקים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום