שפיכה מוקדמת: לקחת את הזמן

(8)
לדרג

למרות קצב החיים המודרני, לא תמיד כדאי למהר. שפע של טיפולים תרופתיים ונפשיים מסייעים לגבר להחזיק מעמד, לרווחתו ולרווחת בת זוגו

מאת: ד"ר נחום זילבר

אם גם אתם מתוסכלים מתופעת השפיכה המהירה (Rapid / premature Ejaculation) - אתם לא לבד. מחקרים מראים כי כ-30% עד 40% מאוכלוסיית הגברים סובלים מהבעיה הזו, והיא השכיחה ביותר בקרב גברים צעירים הסובלים מתפקוד מיני לקוי.

השפיכה המוקדמת מוגדרת כבעיה בתפקוד המיני כאשר התופעה חוזרת על עצמה ופליטת הזרע מופיעה שניות ספורות לאחר החדירה או בזמן מגע בפין אפילו ללא חדירה לנרתיק.

שפיכה מוקדמת
שפיכה מוקדמת

הסיבות לשפיכה מוקדמת

סף גירוי נמוך של ראש הפין: התופעה עלולה לגרום לפליטה מהירה במגעי מין ראשוניים.

ליקויים גופניים או טיפולים רפואיים: כגון טיפולים כימותרפיים ופגיעה בעמוד שדרה תחתון.

הפרעות פסיכולוגיות: חרדה, דיכאון, לחץ נפשי או מתח בין בני הזוג.

רמות נמוכות בגוף של חומרים מעכבי שפיכה: כגון סרוטנין, או תגובה נמוכה ולא תקינה לחומרים אלו.

דרכי הטיפול המסורתיות:

טיפולים קלאסיים: טיפול פסיכותרפי, זוגי או יחידני; טיפול התנהגותי; שיטת stop-start (הגבר יחד עם בת זוגו או לבד). טיפולים אלו משמשים בתחילת טיפול או לחיזוק תוצאות חיוביות של טיפולים אחרים.

תרסיסים ומשחות לטיפול מקומי בראש הפין: הטיפולים מיועדים להפחית את הרגישות, להוריד את רמת הגירוי ולגרום להארכת הזמן עד השפיכה. תופעת הלוואי עלולה להיות, בשימוש לא נכון, הפחתה בעוצמה של הזקפה וירידה בסיפוק המיני.

תרופות נוגדות דיכאון: התרופות המשפיעות על מרכז השפיכה במוח שייכות לקבוצת SSRI's. הן מעלות את רמת הסרוטנין בגוף ומעכבות ספיגה חוזרת של הסרוטנין במוח. בעקבות זאת, הן מאריכות את הזמן עד לשפיכה. לצד הצלחה ומניעת שפיכה מוקדמת, ישנן תופעות לוואי קלות של התרופות. לכן, יש צורך במעקב רפואי קבוע.

טיפולים חדשניים:

טיפול תרופתי משולב בטיפול פסיכו-סקסולוגי: טיפול זה משלב בהצלחה של 80% -90% את כל הטיפולים שהוזכרו לעיל. זמן השפיכה שהיה מהיר או מוקדם מתארך. לעיתים, ישנם מטופלים המגיעים אף למצב של שפיכה מעוכבת עקב שינוי במינון התרופות.

שילוב של תרופות מקבוצת ה- SSRI's עם גלולה הניטלת לפני מגע מיני: הטיפול ניתן באמצעות אחד מהכדורים האלו: ויאגרה, סיאליס ולויטרה בשילוב עם תרופות מעכבות סרוטנין במוח. הטיפול הוכח כיעיל בהפחתת שפיכה מהירה ובשיפור הזקפה. בשילוב טיפול פסיכולוגי התנהגותי, טיפול זה הוכיח את עצמו בחלק ניכר מהמטופלים.

טיפולים עתידניים:

טיפולים נוספים שפותחו בחו"ל, ובקרוב יגיעו לישראל:

תרופת ה Dapoxetine בשימוש יומי יעילה יותר בעיכוב השפיכה מתרופות נוגדות הדיכאון ממשפחת ה SSRI's. לתרופה זו תופעות לוואי מופחתות.

תרופה אמריקאית-סינית, המגיעה לסיום שלב מחקרי, ניתנת בתרסיס מיוחד המותז על ראש הפין שניות ספורות לפני המגע מבלי לפגוע בהנאתם של בני הזוג וללא הפרעה בזקפה. התרופה עדיין אינה נמצאת בשימוש קליני.

כיום ניתן מענה למרבית הגברים הסובלים משפיכה מוקדמת באמצעות טיפולים משולבים המותאמים לכל מטופל באופן אישי.

ד"ר זילבר הנו מומחה לטיפול בבעיות בהפרעות בתפקוד המיני ומשמש כמנהל ורופא ראשי ברשת מרפאות און.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום