בדיקת איידס מדי שנה להומואים

(0)
לדרג

נוכח עלייה מדאיגה בשנים האחרונות בשיעור גברים המקיימים יחסי מין לא מוגנים עם גברים אחרים, קוראים חוקרים אמריקאים לעודד אוכלוסייה זו לעבור בדיקת נשאות ל-HIV

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בשנים האחרונות נרשמה עלייה מטרידה בשיעור הגברים המקיימים יחסי מין אנאליים ולא מוגנים, כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report.

לפי המחקר, בין השנים 2005 עד 2011 חלה עלייה בשיעור יחסי המין ההומוסקסואליים הלא מוגנים, כאשר רק 67% מהגברים שפעילים מינית, עברו בדיקות לנוכחות נגיף HIV במהלך השנה האחרונה.

לדברי החוקרים, אף על פי שהומוסקסואלים מהווים חלק קטן מהאוכלוסייה, מדובר עדיין בקבוצה שבה שיעור התחלואה באיידס גבוה. החוקרים התבססו על נתוני בריאות לאומיים בארה"ב ועל היסטוריות בדיקות HIV.

נמצא כי בשנת 2011, מרבית המקרים החדשים של HIV תועדו בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים בכל המדינות, למעט בדרום דקוטה ובפנסילבניה. בשנת 2005 48% מהגברים שנשאלו דיווחו על קיום יחסי מין אנאליים לא מוגנים לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה; שיעור זה עלה ל-57% בשנת 2011. בשנת 2008 ובשנת 2011, 13% דיווחו על קיום יחסי מין אנאליים לא מוגנים בין גברים נשאי HIV וגברים שאינם נשאי HIV או שאינם יודעים אם הם נשאי HIV.

בשנת 2011, 33% מנשאי HIV שלא היו מודעים למצבם וקיימו יחסי מין עם גברים, קיימו יחסים עם גבר שאינו נשא HIV או שלא ידע אם הוא נשא של הנגיף. מבין הגברים הפעילים מינית ומקיימים יחסי מין עם גברים, ללא עדות לנגיף HIV או שלא היו מודעים למצב נשאות HIV, רק 67% עברו בדיקות לנגיף HIV בשנה האחרונה.

מבין אלו שעברו בדיקות במהלך שלושת החודשים האחרונים, 4% היו חיוביים לנגיף אך לא היו מודעים לזיהום. שיעור זה עלה ל-5% מבין אלו שנבדקו במהלך 4-6 החודשים האחרונים ו-7% בקרב מי שנבדקו במהלך השנה האחרונה.

החוקרים קוראים לנקוט מאמצים נוספים במטרה להפחית את התנהגויות המעלות את הסיכון להדבקה בנגיף HIV ולעודד לפחות בדיקה שנתית לנוכחות הנגיף בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים.

בואו לדבר על זה בפורום אבחון וטיפול במחלות מין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום