מבצע חיסון ילדים נגד פוליו

(0)
לדרג

לאחר שהתגלו שרידי פוליו באתרים נוספים בדרום הארץ משרד הבריאות החליט לחסן את כל הילדים עד גיל 6; ולפתוח במסע הסברה ארצי עם דגש על שמירה על היגיינה

מאת: מערכת zap doctors

שרידי הנגיף פוליו התגלו גם במערכות הביוב בערערה, תל שבע ובמכון לטיהור שפכים שוקת. עד כה, הנקודה הצפונית ביותר בה התגלו שרידים היתה באשדוד, וכמו כן התגלו כבר שרידים ברהט, באר שבע וקריית גת.

משרד הבריאות מקיים התייעצויות שוטפות עם ארגון הבריאות העולמי וכן עם ה-CDC האמריקאי. כמו כן, התקיימה היום (ג') ישיבת התייעצות רחבה בהשתתפות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, נציגי הצט"מ (צוות טיפול במגיפות), נציגי הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים, ונציגי הוועדה למעקב אחר הפוליו בישראל.

בין השאר, נבחנה שאלת מדיניות החיסון והתאמתו למצב שנוצר. כך או כך, בעקבות ההתייעצויות עד כה, החליט משרד הבריאות לפעול באופן הבא:

1. איתור והשלמת החיסונים לכל הילדים עד גיל 6, שאינם מחוסנים לפוליו, בכל הארץ, בדגש מיוחד על אזור הדרום. במטרה לממש זאת, טיפות החלב יזמנו באופן אקטיבי את הילדים שאינם מחוסנים באופן מלא על פי תכנית החיסונים המותאמת לגילם. חשובה עירנות ההורים לבחון את פנקסי החיסונים של ילדיהם ולפנות לטיפות החלב להשלמת חיסונים.

2. משרד הבריאות ייצא בימים הקרובים בהסברה באמצעי התקשורת המתאימים כדי להגביר מודעות לחשיבות השמירה על היגיינה, הכוללת שטיפת ידיים עם סבון לאחר שירותים, לאחר החלפת חיתולים ולפני מגע עם אוכל.

3. בימים הקרובים יתבצעו דיגומים נוספים ויאספו נתונים בהיקף רחב יותר. כמו כן, תבוצע הערכת סיכונים נוספת. בהתאם למכלול הנתונים שיצטברו, יתקיימו התייעצויות נוספות עם ארגון הבריאות העולמי וה-CDC , כדי להחליט על המדיניות המתאימה למאפייניה הייחודיים של ישראל כמדינה עם כיסוי חיסוני גבוה של 95% כנגד פוליו.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום