אחות לצרה

(0)
לדרג

אחיות בריאות הציבור של משרד הבריאות מסייעות בקליטתם של המפונים בבתי המלון בכל רחבי הארץ

מאת: מערכת zap doctors
תן כתף

עבור המפונים/מגורשים/מתפנים (תלוי באיזה צד של המפה הפוליטית אתה נמצא ודרך איזו פריזמה אתה מתבונן..) תהיה התקופה הקרובה מבולבלת ומשונה, הבית שהיה ואיננו עוד, ההתיישבות החדשה (אם בכלל) המקום החדש, הצפיפות והקושי להתמודד על כל זה ועם כמות גדולה )לרוב) של ילדים במשפחה וכל זאת בעיצומו של קיץ ישראלי לוהט.
אחיות בריאות הציבור של משרד הבריאות מסייעות לתושבים המפונים מרצועת עזה וצפון השומרון בהליך קליטתם הראשוני במושבם החדש הזמני בבתי המלון בכל רחבי הארץ.

אחיות בריאות הציבור הוצבו בכל הצוותים במרכזי הקליטה ברחבי הארץ על פי החלטת משרד הבריאות ופועלות משעות הבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות כולל ימי שישי ושבת עם הערכות למתן שירות 24 שעות ביממה. מיד עם הגעתם של התושבים המפונים אל מרכזי הקליטה הם פוגשים את אחיות בריאות הציבור שתפקידן לנתב אל הגורמים הרלוונטיים כגון עובדים סוציאלים, רופאים, פסיכולוגים ועוד.

מוריה אשכנזי יו"ר חטיבת אחיות בריאות הציבור בהסתדרות האחיות: "אחיות בריאות הצבור, מתוך אחריות לאומית, עוזבות את שגרת עבודתן היומיומית בטיפת חלב ובבתי הספר אל מרכזי הקליטה של המפונים. כל זאת למרות מצוקת כוח האדם עמה מתמודדות האחיות בעקבות המדיניות הכלכלית הנוכחית של משרד האוצר".

מוריה אשכנזי מוסיפה: "לכשזיהו מפונות, אמהות לילדים, את אחיות טיפת חלב פנו אליהן בפתיחות במגוון בעיות, כגון בעיות הנקה והתייבשות. האחיות במרכזים השונים יזמו פינות הנקה, פינות החתלה, התרעננות לאמהות וילדים ועוד פעילויות שונות על פי הצורך".

בשעה קשה זו על רקע התנאים הפיזיים והנפשיים בהם מצויים התושבים המפונים חשובה וחיונית עבודת אחיות בריאות הצבור במניעת התפרצות מחלות מדבקות מסוכנות, בעיות הנקה, התייבשות, משברים נפשיים בעקבות מצבי לחץ ועוד.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת חירום

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום