אוטוסקלרוזיס: ניתוח במקום מכשיר שמיעה

(3)
לדרג

במחלקת אא"ג בשיבא נערך ניתוח ראשון מסוגו בישראל למחלת האוטוסקלרוזיס. החידוש: מדובר בניתוח אנדוסקופי ללא מיקרוסקופ. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח חדשני לאוטוסקלרוזיס (טרשת האוזן) בוצע לראשונה בישראל במחלקת אף אוזן גרון בשיבא. מדובר בניתוח אנדוסקופי, ללא מיקרוסקופ, כפי שבוצע עד כה פעמים ספורות ברחבי עולם, בברזיל ובאיטליה. הניתוח בוצע על ידי פרופ' ללה מיגירוב ושני מנותחים התאוששו במהירות וכבר שוחררו לבתיהם, עם שיפור ניכר בשמיעה.

אוטוסקלרוזיס - מחלת האוזן המתבטאת בהסתיידות וקיבוע של עצם הארכובה (אחת מ-3 עצמות השמיעה) וירידה בשמיעה. המחלה פוגעת במיוחד בבני 30 ומעלה. הפתרונות הם ניתוח הארכובה (סטפדוטומיה), שבמהלכו מחליפים את הארכובה בתותבת קטנטנה, או מכשיר שמיעה. כיוון שמדובר אוכלוסייה צעירה, בחירת מרבית המטופלים היא ניתוח על פני מכשיר שמיעה.

הכירורגיה האנדוסקופית של האוזן התיכונה מאפשרת תצפית טובה יותר מזו של הכירורגיה הקלאסית - דרך מיקרוסקופ, ויתרונה במצבים שבהם קיימים קשיים מבניים (אנטומיים) לניתוח עצמות השמע. נוכח זאת ניתן להקטין את הסיכון לסיבוכים הניתוחיים ובעיקר את הפגיעה, הזמנית או הקבועה, בעצב חוש הטעם בצד המנותח. שיטה זו מיושמת במרכז הרפואי שיבא זה מספר שנים על ידי צוות רופאי המחלקה, בניהולו של פרופ' מיכאל וולף, ומקיפה מאות ניתוחים.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום