חיה ותן להחיות

(0)
לדרג

רעננה נערכת להצלת חיי אדם מדום לב ומציבה, לראשונה בישראל - מיכשור החייאה בסיירות העירוניות

מאת: מערכת zap doctors
אחת שתיים, ניסיון

פרוייקט ניסיוני ראשון מסוגו להצבת מכשירי החייאה בניידות סיור עירוניות, החל בימים אלה ברעננה. המכשירים שנתרמו על ידי מד"א, הינם מכשירי ה"לייף פאק" מתוצרת מדטרוניק, המיועדים להחייאה לבבית מידית, והמסוגלים להסדיר את קצב פעולות הלב במקרה של דום לב. מכשירים אלו יסייעו בידי סיירי הביטחון שמגיעים במקרים רבים ראשונים למקום האירוע בו נדרשת עזרה רפואית דחופה.

כידוע, אלמנט הזמן הוא הגורם המכריע ביותר להצלת חיים, במקרה של דום לב. 5% בלבד מהלוקים בדום לב ניצלים טרם הגעתם לבית חולים. הדרך היחידה להצלת חייו של אדם אשר לוקה בדום לב היא על-ידי מתן החייאה באמצעות שוק חשמלי מיידי. החייאה זו מתבצעת על ידי "דפיברילטור", מכשיר המסוגל לשגר שוק חשמלי באנרגיה גבוהה ומאפשר לתת עזרה ראשונה מהירה ובעזרת הפעלה קלה ופשוטה.

כיצד לנהוג בזמן התקף לב - מדריך

לייף פאק

הלייף פאק הינו דפיברילטור קל וקטן במיוחד ונוח לנשיאה, שהוכיח את יעילותו הרבה בהצלת חיים בארץ ובעולם. רעננה הינה העיר הראשונה והיחידה בישראל, שהציבה מיכשור החייאה בכל אחד מרכבי הסיור העירוניים שלה. סיירי הביטחון העירוניים של רעננה עברו בחודשים האחרונים הכשרה מקצועית, והוסמכו על ידי מד"א לבצע פעולות הצלה והחייאה באמצעות ה"לייף פאק".

מאחר והזמן הוא הגורם המכריע ביותר להצלת חיים, במקרה של דום לב, לכן יש חשיבות מכרעת למהירות הטיפול. בזכות הטיפול הראשוני בעזרת הלייף פאק, יוכלו הסיירים לחסוך דקות יקרות של המתנה ולהציל חיים, עד להגעת הצוותים הרפואיים המקצועיים של מד"א.

מכשיר ה"לייף פאק" מצטרף למכשור ההחייאה הנשימתי, הנמצא מזה שנים בשימוש סיירות הביטחון ברעננה, וזאת במטרה להרחיב את פעולות ההצלה והעזרה הראשונה, שיכולים להגיש סיירי הביטחון לתושבי העיר, עד להגעת כוחות החירום. בעתיד יוצבו 30 מכשירי החייאה לבבית (לייף פאק) נוספים, במוקדים עירוניים הומי אדם (סניפי דואר וכו').

זאב ביילסקי, ראש עיריית רעננה היוצא, אשר יזם את הפרוייקט, ציין כי הפעלתו, בחסות ובאישור משרד הבריאות, תאפשר תהליך של למידה והסקת מסקנות לקראת יישומו והפעלתו בערים ובמקומות נוספים בישראל.
הלייף פאק הינו דפיברילטור קל וקטן במיוחד ונוח לנשיאה, שהוכיח את יעילותם הרבה בהצלת חיים בארץ ובעולם.

בואו לדבר על כך בפורום מיכשור רפואי
ובפורום רפואת חירום

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום